Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quartel schreef:Jotoma schreef:Ts: hoeveel uur staat jouw paard binnen? Want mijn paard krijgt 3x een vol hooinet en staat maar 7 uur buiten. Ecxl 2 uur voor t rijden. Maar das toch nog 15 uur binnen. Dant lijkt 6 kilo wel weinig hooi.
Toen mijn paard uit de kliniek kwam kon hij niet meer dan 4 kg hooi per 24 uur verdragen.
Kreeg hij meer dan liep zijn buik vast.
Hooi is dan ook niet het enigste wat hij krijgt.
Uiteindelijk is hij op de 5-6 kg uit gekomen......precies wat in de buis past dus.
Ik hoop over een poosje dat hij meer verdragen kan maar ik moet zeggen dat hij nu ook mooi op gewicht blijft met wat hij krijgt. Hij word erg snel dik en werkt niet echt heel erg hard, ik ben zelf ook geen fanatiekeling![]()
4 kg hooi is het minimale wat een paard van 500 kg moet hebben aan ruwvoer is mij door de artsen verteld.
In een normaal hooinet gaat ook maar max 4-5 kg hooi.
Dat oogt heel erg veel maar als je gaat wegen zoals ik moest doen dan word je nog verrast.
Bij de action hebben ze bagage weegschalen voor een paar euro, haal er eens eentje en weeg je voer.....je zult verbaast zijn![]()
Margee.....hoe lang doe jij met een hooinet??
Ben ik toch erg benieuwd naar.
De levensduur van mijn hooibuis weet ik nog niet maar ik hoop dat hij even mee mag gaan.
quartel schreef:Vreten ze daar niet doorheen Taar_tje??
Dat is namelijk waardoor ik zelf aan de knutsel ging.
Omdat dat lompe exemplaar van mij zijn net binnen een week kapot heeft.
En anders maait hij er wel in met zijn ijzers als hij de kans krijgt.
Margee schreef:Heb je hem langs de rechte wand of in een hoek?
Die hoek zou je kunnen benutten voor meer ruimte en misschien een soort van beugel maken waar je hem in zet zodat hij er niet mee kan gooien.....
quartel schreef:Ik zal het gaan filmen......alleen nog even zien wanneer me dat lukt maar het gaat een keer lukken.
Ik krijg net een apje.....mijn paard krijgt het hooi er niet goed genoeg uit om genoeg te kunnen eten.
Wat ik niet verteld had was dat ik de buis gisteravond helemaal vol had gepropt![]()
Ik had gevraagt het ding bij te vullen steeds maar dat bleek vanmorgen nog niet nodig.....en gisteravond ook niet.........Het appje klonk dan ook bezorgd![]()
Er zat nog steeds voor 1/3 hooi in de buis.
Dat klopt dus alweer precies.........ik had zijn hele dagelijkse rantsoen er in gepropt en met 1/3 deel in de middag betekend dat dat hij er nog steeds netjes 24 uur over doet het op te krijgen![]()
See me smile![]()
![]()
Ik zal op stal aan de andere paarden eigenaren eens rond gaan vragen of ze last van geluid hebben als hij eet.
Toen ik er naar stond te kijken terwijl hij at hoorde ik niks geks.
Voerballen....daar kan ik wel helemaal gek van worden.....die maken echt kabaal