Dat ze het niet kunnen bieden, snap ik.

Maar het was niet zomaar verbazing, maar echt alsof ik gek was om zoiets te vragen.
Dat verbaasde mij juist weer!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fangio schreef:. Vind het toch ook wel een stukje basis opvoeding dat ze in een box kunnen staan zonder de boel meteen af te breken, al is het maar als er eens iets met ze gebeurt waardoor ze boxrust moeten hebben =S
R12312 schreef:Eehh... waar staat dat ze de boel afbreekt? Ik vind het een beetje raar om over mij en mijn paard te oordelen op deze manier.Fangio schreef:. Vind het toch ook wel een stukje basis opvoeding dat ze in een box kunnen staan zonder de boel meteen af te breken, al is het maar als er eens iets met ze gebeurt waardoor ze boxrust moeten hebben =S
Helemaal eens. Zoiets moet je ze echt gaan leren, want je kan weleens in een situatie komen dat je niet anders kan en dan echt een probleem hebt.
KoudbloedKim schreef:Eehh... waar staat dat ze de boel afbreekt? Ik vind het een beetje raar om over mij en mijn paard te oordelen op deze manier.
Gypsy, dat is hoogstwaarschijnlijk ook wat nu gaat gebeuren, en we kijken er zelfs enorm naar uit!
Gewoon onze 2 paarden bij elkaar, geen 'gezeur' van andere mensen of mensen die op je neerkijken omdat je geen duur sportpaard hebt.
Een goede voorbereiding op als ze aan huis staan in de toekomst.
j
R12312 schreef:Fangio schreef:. Vind het toch ook wel een stukje basis opvoeding dat ze in een box kunnen staan zonder de boel meteen af te breken, al is het maar als er eens iets met ze gebeurt waardoor ze boxrust moeten hebben =S
Helemaal eens. Zoiets moet je ze echt gaan leren, want je kan weleens in een situatie komen dat je niet anders kan en dan echt een probleem hebt.
Sizzle schreef:Er zit nog steeds ook een verschil tussen 24/7 buiten en 24/7 wei.
Maar pensionstallen (heet niet voor niets stal) bellen voor 24/7 weidegang is natuurlijk niet zo nuttig. Dat soort dingen moet je doorgaans prive regelen met een boer of een clubje die zelf alle verzorging op zich nemen.
Fijn dat je wat gevonden hebt.
pmarena schreef:Wanneer echt stalrust nodig is zou het voor mij ook al snel dermate ernstig zijn dat ik heel goed zou moeten nadenken of ik dat het beestje wel aan wil doen
Maar toch kan er altijd iets zijn waarbij het ècht niet goed is om rond te scharrelen i.v.m. bvb. nattigheid ofzo dat echt niet in een verse wond mag komen.
Maar om een paard voor dat scenario nu te gaan pesten met op een moment dat er niks mis is, aanleren om op stal te staan...dat leert hij dan maar op dat bewuste moment hoor, dan zullen ze er vast ook minder moeite mee hebben omdat ze zelf ook wel iets aanvoelen van het probleem