Zijn jou spullen veilig op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Re: Zijn jou spullen veilig op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:18

Waar mijn vorige verzorgpaard stond werden borstels, halstertouwen en voer gejat.
Vond het regelmatig terug bij een stalgenootje in de kast. Ik liet mijn kast in het begin altijd van het slot af maar had binnen een maand door dat sommige mensen daar niet pluis waren.

Nu ben ik stalruiter voor een stoeterij, en we hebben een garage voor al onze spullen. Omdat alleen onze paarden er staan heb ik nooit problemen, heerlijk! Alles heeft zn eigen plekje.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:35

Ben inmiddels al heel wat borstels, touwen, zwepen, emmertjes met elastiekjes en inmiddels ook 2 caps etc. kwijtgeraakt. Is een combinatie van manege en pension. Vaak zie ik dan een week na het kwijtraken iemand met precies dezelfde zweep rijden, die toevallig net zo'n zelfde borstel heeft.
Er hangt inmiddels ook een oud halster en een oud touw voor zijn box. Toen ik net op die stal stond was mijn nieuwe halstertouw na één dag al verdwenen. Toevallig hing er bij de buurman ineens precies zo'n zelfde touw voor de box waar een paar dekjes en een paar zware winterdekens aanhingen + de nodige beenbescherming. Wist dat hij de volgende dag les had dus wilde vragen of dat misschien mijn touw was; lag het kapot voor de box. Sindsdien ligt alles wat 'mooi' of nieuw is in mijn kast.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:21

Bij mij op stal is het vreselijk. Als ik wat laat slingeren dan vind ik het terug op de plek waar het hoort. Als ik later dan 17.00 op stal kom door werk, is mijn stal al helemaal uitgemest en als ik op stal kom staat er altijd warme koffie klaar. Echt vreselijk... :x

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:27

Bij zit bijna alles in een kastje. Mijn paard heeft (nu in de winter) 1 deken op en er hangt 1 winterdeken en een 1 zweetdeken aan het dekenrek. Daarnaast hangt mijn halster aan de stal.
Ik had in het begin mijn koetsierszweepje naast mijn kastje staan, die paste eigenlijk net niet en de stalhouder vond het geen punt als die daar stond. Inmiddels heb ik daar zo vaak om moeten zoeken dat deze toch in mijn kastje staat en dus een beetje gebogen staat. Prima als mensen die willen lenen, maar zet de spullen dan ook weer terug.
Verder hangt/staat alles daar prima en ben ik eigenlijk nooit iets kwijt. Ik ben wel enorm spullen gericht, zowel bij de paarden als thuis. Dus ik ben wel van het netjes opbergen.
Oh en mochten mensen mijn deken jatten, ik ben de enige met de dure Rhino dekens en heb 'm dus ook zo weer terug gevonden..(voordeel van op een eiland wonen ;) ).
Maar dat laatste is hier dus niet aan de orde, ze hangen daar prima en vertrouwd.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:33

Op mijn vorige stal in heeze kon ik echt alles laten liggen, het werd niet weggehaald. Hooguit opgeruimd. En momenteel heb ik alles in eigen beheer dus verdwijnt er ook niks :D Helemaal handig.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:36

Bij ons op de manege hebben maar 4 mensen een kast, en maar 2 mensen een eigen pony/paard de twee andere kasten zijn van mensen die leasen, de rest zijn allemaal manegeklanten. Het is wel fijn dat het kleinschalig is en ik iedereen eigenlijk wel een beetje ken, mijn halster is wel eens weg maar ik heb nooit de indruk gehad dat iemand hem express heeft gepakt, meer met de gedachte dat het een manegehalster was. Mijn zadels hangen op een stang tussen de manegezadels en ook hier zit nooit iemand aan, ook in mijn kast die geen slot heeft komt nooit iemand (voor zover ik weet :P )ben hier heel blij mee, zou wat zijn als alle spullen die ik rond laat slingeren weg zijn, dan had ik denk ik alleen nog een paard een stel laarzen mijn zadels en een hoofdstel... de rest was dan allemaal weg.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:37

Hier nooit wat kwijt :) maar het is er ook super netjes en iedereen heeft in de zadelkamer
grote luxe kasten om alles op te bergen.
Dekens liggen en hangen in de dekenkamer + daar staan tevens de voertonnen, daar zit nooit iemand aan!

Fatsoenlijk volk op stal, dat scheelt een hoop :D als ik iets vergeten ben,
ligt het er de volgende dag of een week later nog of het staat op onze groeps FB (heel handig trouwens!)
Het is kleinschalig dus veel controle/toezicht.

Eigen halsters hangen aan de stal (haak) en touwtjes zijn van de pensioneigenaar zelf,
worden ze mooi 7 dagen per week mee buiten gezet!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:51

Ook hier nooit wat kwijt behalve mensenvoer haha, sommige mensen jatten wel is een snoepje mee uit mn kast als ze t zien staan, maar dat vind k nooit erg :)

Binnenkort komt er wel een meisje bij ons die er bekend om staat om spulletjes mee te jatten.. dan is de tijd van de kast open laten staan voorbij .. hmm

Wij hebben wel hele mooie zelf gemaakte kasten door de stalhouder, erg netjes met slot enz. Als je er bent gaat je kast open, ga je weg gaat je kast dicht. Aangezien er s'nachts geen toezicht is.. en er wel is typetjes rond lopen op stal dan, nog nooit wat gejat maar je weet maar nooit

SavvyPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:28

Ik vertrouw ze wel! Maar voor de zekerheid heb ik toch altijd wel een slot op mijn kast ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:50

Ik kan gerust alles laten slingeren op stal en maar goed ook, want ik ben soms zo een warhoofd. Dan laat ik mijn sjaal achter, de volgende keer is het mijn fotocamera of vergeet ik mijn poetsspullen weg te bergen. Geen probleem, de volgende dag vind ik het gewoon terug op de plek waar ik het heb achtergelaten.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:30

Jeetje wat kunnen mensen toch achterlijk zijn :n
Wij hebben echt iets ideaals achter onze stal hebben we een eigen ruimte en daar staat dan je kast in en kan je alles buiten je kast laten liggen want niemand komt daar aangezien ze dan langs je paard moeten komen en er ook nog een slotje op zit is de kans klein dat er iets word gestolen :)
Echt handig ! Soort van je eigen priveruimte! Ik doe altijd een oud halster op het haakje voor als ze buiten worden gezet en die hangt eigenlijk altijd wel op de goede plek *D halstertouws hang ik nooit erbij op de stal eigenaar heeft superveel touwtjes hangen dus die gebruikt hij meestal :)
Er worden voor zover ik weet geen dingen gestolen :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:22

Heb 1 c op de club. Gehand dat ik m'n singelbontje was vergeten, die was weg en een
Maand of 5 later lag hij er weer

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:22

Ik ben echt heel erg blij op mijn stal, als ik zo de berichten lees. Ik heb niet eens een zadelkast (is in de maak) en heb mijn spullen in ander mans kasten en het ligt ook in de openbare zadelkamer (Kleinschalige pensionstal, 3 mensen :') )
Op mijn vorige stal werd letterlijk alles gestolen... Zo irritant :\

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:50

Pffff, ik baal zo erg he, heb nog geen maand geleden een zak luzerne gehaald, geef twee handjes per dag en de zak van 20 kilo is nu al bijna leeg ???????????!!!!!!!!! ik weet 1000000000% zeker dat iemand hier vaak aan zit!!!!!! staat voor mn stal in een ton. Ik vind dit echt heel erg vervelend , als ik er achter kom wie dit doet mag mij een nieuwe zak betalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:18

Perryx, ben je de enige op stal die luzerne voert? Zo ja, even in de boxen kijken bij welk paard er wat resten liggen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:20

Cayenne schreef:
Perryx, ben je de enige op stal die luzerne voert? Zo ja, even in de boxen kijken bij welk paard er wat resten liggen.

Nee helaas niet de enige. Ik denk dat ik wel weet wie het doet... hoop dat diegene zo eerlijk is om dit toe te geven. Vind het echt ziek hoe mensen elke keer weer aan mn spullen zitten! :n :n

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:15

Perryx schreef:
Pffff, ik baal zo erg he, heb nog geen maand geleden een zak luzerne gehaald, geef twee handjes per dag en de zak van 20 kilo is nu al bijna leeg ???????????!!!!!!!!! ik weet 1000000000% zeker dat iemand hier vaak aan zit!!!!!! staat voor mn stal in een ton. Ik vind dit echt heel erg vervelend , als ik er achter kom wie dit doet mag mij een nieuwe zak betalen.

Heb ik ook meegemaakt met mijn wortels, gingen wel heel erg snel op!
Heb toen een briefje in mijn ton gedaan met de tekst "Zijn dit jouw wortels?!?!"
Denk dat diegene zich betrapt voelde, heb daarna niet meer gemerkt dat er iets weg was.

Verder gelukkig nooit meegemaakt dat ik spullen miste....

Edit: typfoutjes

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:02

net nieuw op een kleine pensionstal hier..

ik denk dat ik eerder een berichtje krijg dat ik mijn rotzooi moet opruimen, dan dat ik iets kwijt zou raken.. Was zeer duidelijk toen we daar de box namen.. je laat de boel achter zoals je m aangetroffen hebt (echt netjes), dekens/dekjes kun je te drogen hangen of gewoon als 'opslag hangen' aan een touw dat langs de muur tegenover de box is gespannen (je deelt dat met je buurman/vrouw van de box ernaast). we hebben een gezamelijke kast bij de box staan.. waar nu bijvoorbeeld de snoepjes in staan en wat slobber.

De zadelkamer wordt met een sleutel afgesloten en de sleutel gaat in een kastje met een cijfercombinatie.. vreemden zullen dus niet zomaar in de zadelkamer komen.

Een deel van de kasten is gewoon open, een deel hangt de sleutels in het slot en een deel is voorzien van een slotje.. aangeraden wordt het gewoon netjes af te sluiten.. maar ik heb niet de indruk dat er spullen gestolen worden.. Veel te weinig pensiongasten, ons kent ons, dus iemand die spullen steelt hangt in no time denk ik.. Ook in de zadelkamer geldt dat er geen spullen moeten rondslingeren.. als je je longeerzweep naast je kast zet is dat geen probleem, zolang de boel maar niet overal en nergens ligt..

heb het halster met halstertouw bij de box hangen.. en die hang er ook tot nog toe keurig netjes.

het is natuurlijk even afwachten, maar tot nog toe ervaar ik het daar als prettig, rustig en veilig.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 06:43

Opzich redelijk veilig op het moment, maar je moet niks laten slingeren want dan kan het zijn dat een van de pups ermee aan de haal gaat. Dan ligt het meestal bij de eigenaar op het erf. Verder raak ik niks kwijt, af en toe wel eens dat ze m'n halstertouw hebben gepakt maar die geven ze dan ook weer netjes terug als ik daarom vraag. Ben wel een keer een cap kwijt geraakt, is vermoedelijk gedaan door iemand die dat "grappig" vond. Ook heb ik laatst spullen gehaald bij Divoza en had ik bonnetjes in de kast gelegd (m'n zadelkast wel te verstaan!) en toen zijn die eruit gegapt, wel erg flauw. Kon het gelukkig nog ruilen. Maar echt gejat? Nee, gelukkig niet! :D

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:14

Cayenne schreef:

Ik zou niet weten wie het zou doen? Ben op dezelfde stal en kan me niemand bedenken die zo gek is om voer van een ander paard te pikken. Zeker niet als het netjes in een ton voor de stal staat. :n

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:16

Op me oude stal was niets veilig. Zelfs me voer was daar niet veilig.

Nu sta ik bij een woonhuis met nog 1 iemand en alles is weer veilig.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:22

Kimmiee_D schreef:
Op me oude stal was niets veilig. Zelfs me voer was daar niet veilig.

Nu sta ik bij een woonhuis met nog 1 iemand en alles is weer veilig.

Dat is wel erg triest ja! :(

Dat is fijn.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:24

Bij mij kan ik alles laten liggen *\o/*

Maar ze ruimen het wel op :')

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:38

Dat je al bijna je stalgenoten niet meer kunt vertrouwen.... :\

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:05

Giolli schreef:
Bij mij op stal is het vreselijk. Als ik wat laat slingeren dan vind ik het terug op de plek waar het hoort. Als ik later dan 17.00 op stal kom door werk, is mijn stal al helemaal uitgemest en als ik op stal kom staat er altijd warme koffie klaar. Echt vreselijk... :x

:))

Mijn paard heeft een oud halster+touw voor de weideservice. Verder heb ik een afgesloten kastje in de zadelkamer en een dekenrek, hier hangen wat dekens en deukjes op, en aan de buitenkant van mijn kastje een set peesbeschermers. Hier wordt niks gejat gelukkig. Ik snap ook niet wat iemand er mee zou moeten, je kan het op stal toch niet gebruiken want dan ziet iedereen toch meteen dat het niet jouw spullen zijn? Wel vervelend dat het blijkbaar toch zo vaak gebeurt :n