Paard willen verhuizen, maar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:50

Hmm,.. lastige situatie.
Toch begrijp ik de staleigenaar volkomen.
Heb niet alles doorgelezen, maar als ik de staleigenaar zou zijn geweest en je zou je spullen pakken had ik rechtsbijstand ingeschakeld.
Die wil je ook niet op je dak hebben...
Daar zou ik dus ook voor oppassen mocht je plannen hebben om weg te gaan.

DatBenIkNou

Re: Paard willen verhuizen, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:56

Wij krijgen nooit een factuur. Ik maak gewoon standaard ieder begin van de maand het stallingsgeld over? Hoe kan je dat nou zo op laten lopen? Je begrijpt tich dat je paard daar niet gratis staat zeg?!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:00

Als je nu stopt met je studie houd je er dan ook nog een studieschuld aan over? Ik vind het erg dat een meisje van 18 al zo met schulden bezig moet zijn.
Kun je geen boer in de buurt vinden waar je je paard een tijd kunt stallen, stuk goedkoper en het geld dat overblijft kun je aflossen bij huidige stal.
Desnoods maar even geen luxe en genoegen nemen met bijv. alleen stal en weide ( als je paard dagelijks buiten staat is het ook niet zo erg om een tijdje niet te kunnen rijden)
Misschien is er een mogelijkheid om met de huidige staleigenaar een betaalregeling te treffen die op papier word vastgelegd en ondertekend door beide partijen, mocht je dan niet aan de afspraken voldoen heeft de staleigenaar alles zwart op wit....geeft die mensen houvast bij een eventueel noodzakelijk incassotraject.
Geef in je gesprek met staleigenaar aan dat je eventueel werk op het bedrijf wilt verzetten om je schulden in te lossen, vraag of je paard mee kan draaien in de lessen (niet ideaal maar nu staat je paard ook maar stil).
Zoek een baan waarbij je ook fooien of bonussen ontvangt zoals horeca of de al eerder aangegeven telefoon centrale.

Ik begrijp uit jouw antwoorden dat je lichamelijk niet helemaal oké bent maar misschien moet je toch even de tandjes op elkaar bijten tot je uit de schulden bent want ook schulden brengen stress met zich mee, hoe eerder je hier vanaf bent hoe beter, als alles weer is afbetaald kun je weer gaan leven zoals je wilt.

Het laatste klinkt misschien hard maar ook ik heb na mijn scheiding aan de grond gezeten met 3 paarden en een kind, ik heb me 6jaar helemaal de tandjes moeten werken met stress,hyperventilatie,paniek aanvallen als gevolg maar ik ben er nu wel weer. Kan na 6 jaar weer ademhalen,leuke dingen doen, 1 dag minder werken en genieten van de dingen waar ik voor gevochten heb.

Succes in ieder geval!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:01

TS ik ga nu misschien een hele gevoellige plek raken, maar als je héél eerlijk bent, is het dan niet tijd om het paard te verkopen?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:06

blyth schreef:
Dat is ook van de redenen waarom ik wil stoppen, omdat ik niet zolang wil wachten voor ik echt iets leer.. Ook omdat mijn lichaam nog aan het herstellen is van een zware rot tijd, dat ik ook waarom ik mijn weekenden nodig heb, soms doe ik wel wat klusje, maar het liefste rust ik gewoon uit zodat ik mijn school week wel gewoon af kan maken.

En ja ik heb hier allemaal echt over na gedacht, het stoppen met de opleiding wilde ik al veel langer. Dus niet alleen voor het paard, ik ga dan het deel wat ik binnen haal met werken splitsen tussen de studie en mijn paard, en de extra potjes die ik om ga gooien.

En dit topic is gewoon bedoeld voor extra ideeën, ik kan nu toch niks doen ik lig met griep in ben en al mijn spullen die ik zou kunnen verkopen liggen hier ook zo 1,5u vandaan, dus kan ik toch beter in de tussen tijd iets maken zodat ik als ik beter ben meteen weer aan de slag kan :)

Overigens, maar paard is gewoon geen beginners paard, dan zet ik haar liever te lease aan een 'goede' ruiter dan dat ik dalijk iemand heb die er vanaf duikt..

Maar je zoekt wel een bijrijder? Apart, die mag er wel naast komen te liggen? Ts is niet ' lichamelijk ziek' maar hoog sensitief.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:24

Je hebt al veel tips gekregen en met goede wil en inzet gaat het je vast lukken. Ik heb het nog niet voorbij zien komen, maar realiseer je wel dat de stal ook nog eens rente kan gaan vragen over het nog niet betaalde deel...Ik zou dus zo snel mogelijk aflossen en echt op alle mogelijke legale manieren aan geld te komen....Schoonmaken, spullen verkopen, solliciteren alsof je leven ervan af hangt, bezuinigen op alles!
Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:26

DatBenIkNou schreef:
Maar je zoekt wel een bijrijder? Apart, die mag er wel naast komen te liggen? Ts is niet ' lichamelijk ziek' maar hoog sensitief.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe weet je dit?

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:34

TS, een hele lastige situatie. Jammer dat je er nu pas achter komt dat de financiële situatie thuis zo problematisch is, moet heel pijnlijk zijn voor je.
Jullie hebben echt geluk gehad dat de stalhouder zo meedenkend is, ik denk dat de meeste stallingen hier al veel langer problemen over gemaakt hadden.
Eerlijk gezegd, ik denk toch dat jullie eens goed moeten nadenken over de volledige financiële situatie. Hoe erg het ook is, een paard is een luxeproduct. Als jullie het sowieso al moeilijk hebben om financieel rond te komen, dan vraag ik mij af of het houden van een paard wel verantwoord is. Je zegt wel dat je ouders eventueel zouden bijspringen als je paard eens ziek wordt of zo, maar als zij zelf financiële zorgen hebben, dan kan je dat eigenlijk niet van hen verwachten.
Ik weet dat het een hele zware beslissing is, maar hoe erg het ook is, ik denk dat je toch best de afweging eens maakt hoe realistisch het is dat jullie binnen heel korte termijn financieel in een situatie gaan komen waarin alle schulden afbetaald zijn, en jullie inkomen hoog genoeg is om enigszins comfortabel te kunnen leven en tegelijkertijd een paard te onderhouden. Als blijkt dat de kans klein is dat dit de eerste maanden zal gebeuren, dan lijkt er mij eigenlijk maar 1 mogelijke beslissing over...

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:51

Je paard verkopen is natuurlijk een afschuwelijke beslissing die je idd pas als allerlaatste wilt toepassen, maar zoals hierboven al genoemd is, in deze financiële situatie lijkt het me toch de verstandigste keuze. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om zelf een verzorgpaard of leasepaard te nemen.

Wat betreft werk, een callcenter lijkt erg makkelijk, maar persoonlijk vond ik dat behoorlijk zwaar, al die mensen op een kluitje aan de telefoon de hele tijd in een geestdodende omgeving. Persoonlijk vond ik het 3x niks, ik kon het net aan 3 uur uithouden maar zeker niet fulltime. Ik denk dat een combinatie krantenwijk (en dan dus een ochtendwijk, 6 dagen in de week 1,5 uur in de ochtend tikt best aan) dan een tukje/huishouden/paard/rust en dan in de middag of avond een paar uur callcenter. Dan kun je het werk verdelen zowel mentaal en lichamelijk. Buitenlucht is heel erg goed voor je, zeker als je depressiegevoelig bent!

En na de kerst willen veel mensen van hun ochtendwijk af dus heb je meer kans op een leuke/goede wijk bij jou in de buurt, maar met een beetje mazzel kun je volgende week aan de slag en haal je zo 1 maand pensiongeld op met de kerstkaartjes langs de deuren!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:53

Cayenne: Dat weet ik van andere topics. Maar mijn reactie was misschien niet helemaal fair, omdat ik ook niet alles weet natuurlijk. Dus zit ik ernaast, dan excuses.
De ouders van ts begrijp ik niet. Hoe erg ook, je in de schulden werken voor een paard? Als het niet kan betalen, moet het paard toch echt weg. Ik vind het ook een heel verkeerd signaal naar je kind dit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:21

Wat ik nog steeds niet begrijp: waarom ga je nog naar school als je toch wilt stoppen met je opleiding? Besteed die tijd dan in ieder geval aan werken.
Bovendien schrijf je dat je 1,5 uur bij je ouders vandaan zit, maar dat je je kamer wil opzeggen. Toch lees ik dat je je paard wel daarheen wilt verhuizen. Zit je dan straks niet weer in dezelfde situatie en kun je dan wél naar je paard toe doordeweeks op de nieuwe stal, terwijl jij weer bij je moeder woont?

Ik wens je heel veel sterkte met de hele situatie. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, en dat je het misschien ook allemaal nog niet helemaal overziet.
Maar zoals sommige anderen ook al aangeven: ik denk echt dat je paard verkopen de beste optie is.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:22

Ik ben idd hoog gevoelig, maar ik heb er ook nog andere problemen omheen, die ik niet op internet ga delen..

Ik ga vanvond ook een goed om de tafel zitten met mijn moeder.

We hebben overigens ook al geregeld dat ik mijn overige paardenspullen kan verkopen op een 2e handmarkt dus dat is al een postitief punt

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:25

Omdat ik dat natuurlijk ook allemaal eerst rond moet krijgen, ik heb ook pas geleden echt besloten dat ik echt wilde stoppen met school.

Voornamelijk waarom ik haar ook wil verhuizen is ook omdat die stalling maar 46 pm is dat is gewoon stukken goedkoper dan wat we nu hebben.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:26

Nou top ! dan ben je al een stapje verder, elke euro is er 1 zeg ik altijd.

Vraag ook eventueel een overzicht van wat er nu precies betaald moet worden, daarna kan je namelijk kijken hoeveel je direct en erna per maand of week eventueel kan aflossen, dan zie je ook hoe lang het nog duurt en of het te redden is in bijvoorbeeld korte tijd..

Als het erg lang duurt, langer als een half jaar, dan denk ik dat je toch de knoop het beste kan door hakken, hoe jammer ook,het paard te verkopen dan kom je er niet met verleasen..

Want in die tijd komen er meer kosten bij en meer rente en zit je dadelijk jarenlang aan deze schuld vast.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:28

blyth schreef:
Omdat ik dat natuurlijk ook allemaal eerst rond moet krijgen, ik heb ook pas geleden echt besloten dat ik echt wilde stoppen met school.

Voornamelijk waarom ik haar ook wil verhuizen is ook omdat die stalling maar 46 pm is dat is gewoon stukken goedkoper dan wat we nu hebben.

Dat zal kale stalhuur zijn dan? Heb je al wel een berekening gemaakt van de totale kosten per maand: bodembedekking, ruwvoer, krachtvoer, etc? En is er dan niets in de buurt van de woonplaats van je moeder te vinden tegen vergelijkbare kosten? Want anders moet je de reiskosten ook gaan meerekenen in je bedrag.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:38

Dat ga ik ook zeker doen! Ik ben ook van plan om het nog een paar maanden/half jaar aan te kijken mocht ik dan nog niet genoeg binnen gehaald hebben of binnen krijgen kan verkopen altijd nog, verkopen kan namelijk maar een keer en haar terug krijgen word moeilijker..

En dat is kale huur idd, maar we hebben wel al berekend dat we dan alsnog goedkoper uit zijn dan dat we dat nu zijn. Dit is overigens ook valkbij mij moeder het is maar een kwartier reizen dus prima te doen het zit gewoon tussen mijn kamer en moeder is :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:41

Je beseft wel dat je op een gegeven moment geen keuze hebt?

Over een paar maanden heeft je stalbaas allang de deurwaarde gestuurd... en de rente is dan dubbelop gelopen want hoe langer het duurt voor t betaald is, hoe hoger de rente is...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 14:54

Ja dat besef ik heel goed, het is alleen gewoon erg lastig allemaal..
Want ik heb nooit kinderen gewild en nog niet en heb altijd gezegd dat ze mijn kindje is en ik neem aan dat niemand zomaar een kind op straat zou zetten als het minder gaat?
Ik ben er echt alles voor aan het doen, ik ga zo een advertentie voor haar plaatsen en opzoeken voor eventuele callcenters in de buurt, heb geregeld dat ik op een 2e handsmarkt mn spullen kan verkopen en ga rond de tafel zitten wat we nu eigeijk willen, voor nu kan ik denk ik ook gewoon even niet meer doen..
Ik wil dit gewoon even aan kijken, mocht dit niets helpen is een verkoop advertentie nog zo geplaatst :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:57

Ik snap best hoe je denkt, zo had ik het ook.
Alleen moet je wel beseffen, het is een paard. Hoe bot ook... Als jij op straat staat en je ouders door deurwaardes ivm rente, dan kan je nog wel een paard hebben, maar de kosten lopen door en je zal toch ergens erna onderdak moeten vinden?

Ik hoop echt voor je dat het opgelost word, op korte termijn, maar begrijp wel echt de ernst van een schuld...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 15:26

Dat is ook wel weer zo.. Maar wat ik vooral nu ook probeer te zeggen is dat ik nu nog even aan kijk hoe het gaat lopen met alle tips die ik gekregen heb, wie weet hebben we wel met alle inzet binnen 2 maanden alles afgelost, maar het kan ook best zijn dat het alleen maar erger word en dat ik haar idd alsnog moet weg doen.
Ik blijf ook zeker niet nog een half jaar aan pappen met deze situatie, als ik merk dat er geen vooruitgang in zit dat word het denk ik een hele zware tijd voor me, maar dan moet het maar.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 15:46

De advertentie staat! :D
Ik ben niet erg goed in advertenties maken, dus tips over hoe het beter kan zijn altijd welkom :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:00

Vind het er prima uit zien hoor ! Zou wel vragen om een minimale leeftijd, anders krijg je allemaal 11 jarige die misschien helemaal niet mee kunnen betalen...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 16:02

Bedankt! En ook bedankt voor de tip! :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:05

blyth schreef:
Dat besef ik wel heel goed ja, maar daar zit ook wel een rede achter, want bij wat zwaarder werk schiet ik meteen in de stress waarbij ik meteen weer ziek en depressief word, ik ben hier ook van alle kanten mee bezig om het op te lossen.
Maar net zoiets als telefooniste is wel een hele goede! Dat zou ik idd dan weer wel full time kunnen doen! :)

Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ik ga vanavond sws weer naar huis aangezien ik deze week toch niet meer naar school kan door mijn griep, dan kunnen we ook wel meteen even langs stal.

Bij zwaar werk schiet je in de stress en word je depressief?? Gewoon je handen laten wapperen, zo moeilijk is het niet. Volgens mij kun je beter alles eens echt goed op een rijtje zetten. Je kunt weinig werken, je kunt slecht tegen vijf dagen naar school, je hebt geen tijd voor je paard, je vriend enzenz.
Ik zie veel excuses maar waar het om gaart is dat jij keuzes moet maken en stoppen met het denken dat je iets niet kunt.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 16:10

Ja, zo raar? Bij druk krijg ik allemaal paniek aanvallen die lopen van gewoon ziek zijn tot flauwvallen en depressief worden. En vooral met school doordat ik wat achterstand heb, word de druk alleen maar groter en groter waardoor ik nog meer stress krijg. En ben bang dat het straks met zwaar werk net zo gaat gebeuren. Vandaar ook de bewuste keuze van wat minder zwaar werk of parttime zodat ik niet binnen no time weer op straat sta.
Ik ben nu ook al verschillende sollicitaties de deur uit aan het doen, dan maar een dagje minder aan school werken of een dagje minder weekend..