Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
doemaar schreef:Paarden kunnen inderdaad gewoon nat terug de wei op na het werk. Zolang ze maar niet meer staan te pompen.
Sleeper schreef:Toch weer jammer dat er een discussie van gemaakt wordt. (oke, dat was te verwachten maar toch) Waarom niet gewoon vertellen wat je doet zonder dat je daarop overtuigd moet worden door een ander van het wel of niet goed zijn van jouw keuze's.
tine10 schreef:Anoniem schreef:
Dit verhaal gaat niet over het zweten dat ontstaat bij intensieve inspanning. Dan heb je namelijk wel degelijk dat de spieren te veel af koelen. Dan is namelijk niet alleen de vacht aan de buitenkant nat, maar de totale vacht. dat maakt een groot verschil.
Nogmaals, als het paard weinig aan het werk gezet wordt, is er helemaal geen probleem om het zonder deken te doen (alhoewel er dan nog steeds paarden zijn die wel graag een deken krijgen. Sommige zijn nu eenmaal koukleumen. Waarom dan niet doen?) Als een paard intensief getraind wordt, zit een flinke wintervacht echt in de weg.
max66 schreef:hier dus ook een dekenloos paard (schreef ik al eerder), ik vraag me af, hoe kun je nu zien/voelen of je paard het koud heeft?
Ze gaan dan trillen (doet die van mij alleen als ze langdurig in de regen staat), maar je kunt het toch ook voelen aan de oren? Of niet?
Kun je het nog erens anders aan merken?
D'r oren voelen wel gewoon warm aan....
doemaar schreef:Sleeper schreef:Toch weer jammer dat er een discussie van gemaakt wordt. (oke, dat was te verwachten maar toch) Waarom niet gewoon vertellen wat je doet zonder dat je daarop overtuigd moet worden door een ander van het wel of niet goed zijn van jouw keuze's.
Je heb gelijk maar het was te verwachten. Hier kan eindeloos een discussies over gemaakt worden. Ik ben neutraal. Kan mij het een worst wezen al staat een paard naakt, of met deken op. Ik ben voor beide
... Doet wat me het best lijkt voor mijn paard. En iedereen moet zelf weten wat die het best vind voor zijn paard
Chouchou schreef:Jorienn, nat zal je paard na 1,5 uur vast nog wel zijn. Maar dit is alleen de vacht die nat is en niet de huid, dat moet dus geen kwaad kunnen. Ik stap mijn paard 10-15 minuten uit, als ik dan terug op stal kom is ze op adem. Hierna nog even naverzorgen, en dan kan ze de wei weer in.
Jorienn schreef:tine10 schreef:
Dit verhaal gaat niet over het zweten dat ontstaat bij intensieve inspanning. Dan heb je namelijk wel degelijk dat de spieren te veel af koelen. Dan is namelijk niet alleen de vacht aan de buitenkant nat, maar de totale vacht. dat maakt een groot verschil.
Nogmaals, als het paard weinig aan het werk gezet wordt, is er helemaal geen probleem om het zonder deken te doen (alhoewel er dan nog steeds paarden zijn die wel graag een deken krijgen. Sommige zijn nu eenmaal koukleumen. Waarom dan niet doen?) Als een paard intensief getraind wordt, zit een flinke wintervacht echt in de weg.
Haha [naam] geweldig dat je met die site aankomtWas te verwachten natuurlijk! Ik ga helemaal mee in bovenstaande. Ga zelf lekker na een flinke training de hele avond buiten zitten. Dat kan niet goed zijn voor je spieren. OOK bij dieren niet.
Maar ik denk dat jij ook iets anders met je paarden doet dan mij dan