Jotoma schreef:Ts: hele lastige situatie, maar goed dat je oplossingen zoekt.
Mijn paard ging zn vlas ook eten, hij doet dit niet als ik het meng. Dus alleen natte plekken eruit halen en dan alles husselen met een nieuw pak. Er liggen dan geen volledig schone stukken meer, mijn paard eet het dan ook niet. Ik weet niet of er meerdere paarden op vlas staan? Maar daarmee zou je jouw stal alvast kunnen mengen.
Hooi kan je laten weken, voor een half uur, dan gaan de suikers eruit. Je voert dan armer hooi. Als je de mogelijkheid hebt kan je nog kijken naar graszaadhooi, zit niets in en kan je dus echt onbeperkt geven.
Bietenpulp van pavo (speedibeet) bestaat uit vezels en 5% suiker (hooi is 10%). Dat vult de maag en als je het in kleine porties geeft worden ze er niet dik van, maar hebben ze wel een vol gevoel.
De slowfeeder netten van de epplejeck schijnen sterk te zijn, daar kan je veel hooi in kwijt wat traag wordt opgenomen door de fijne mazen.
De voerbox van Hartog is al genoemd en staat relatief goedkoop op marktplaats, ook een goeie slowfeeder.
Ik zou dus dus dus niet helemaal onbeperkt voeren, want zonder beweging kan het dan inderdaad rap gaan.
Heel veel succes.
bedankt voor je reactie.
vlas durf ik eigenlijk echt nietmeer te proberen. maar met zaagsel zou ik het wel kunnen proberen. bedankt voor de tips!