Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paperboy schreef:Maar je fokt en dan komen er veulens, en fokken is ook gokken en helaas gaat het niet altijd zoals je wilt. Ik vind dat je daar dan verantwoordelijkheid voor moet nemen en gewoon voor dit paard moet zorgen.
Peelie schreef:Ik zou hem persoonlijk ook laten slachten, hoe jammer dat ook Is.
Met het gegeven dat er een overschot aan paarden tekoop staan, waarvan de rest vaak geen problemen heeft, Is de kans dat je hem verkoopt voor het bedrag wat jij voor ogen hebt, erg klein. Daarbij moet je je nog maar afvragen bij wat voor mensen hij terecht komt.
Dus jammer maar waar, maar ik zou hrm naar Nijkerk brengen.
Paperboy schreef:Tsja ik heb een beetje hard oordeel denk ik. Maar je fokt en dan komen er veulens, en fokken is ook gokken en helaas gaat het niet altijd zoals je wilt. Ik vind dat je daar dan verantwoordelijkheid voor moet nemen en gewoon voor dit paard moet zorgen (...)
Sizzle schreef:Vragen over second opinion. Ik weet niet goed wat jullie dan verwachten. Hij is al zo sinds hij anderhalf is en er zijn vaak genoeg DA bij geweest. Diagnose is standaard: Ataxie. Vooral het rechterachterbeen is daarbij het meest ongecontrolleerd.
Sizzle schreef:Balansproblemen zijn inderdaad het moeilijkst, maar daar lijkt Gijs geen moeite mee te hebben, anders had ik hem direct al naar de slager gedaan eerlijk gezegd. Ik wil geen risico's aangaan voor de ruiter. Hij staat ook normaal op een trailer en heeft geen problemen met de geulen die bij hem door de wei lopen. Struikelen doet hij eigenlijk niet en maakt met spelen ook haakse bochten. Toen hij nog niet gecastreerd was stond hij ook nog veel te stijgeren tegen zijn vriendje en deed de normale wilde hengtenspelletjes.
Als een paard bij training slechter zou worden dan zou het persoonlijk voor mij ook snel ophouden.
Hij komt inderdaad naar zijn moeder kwa karakter
Bijrijders kan ik al niet vinden voor mijn goed doorgereden, lieve, mooie, verkeersmakke merrie waarmee evt ook wedstrijden gereden mogen worden. Dit namelijk omdat ze regelmatig een eigen mening heeft en dat vinden bijrijders te 'eng'