Bonen (bij ruin/hengst) Hoe zien ze eruit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:38

Vanmiddag een boon ontdekt, maar voor ik m kon pakken was ie foetsie, meneer vond t niet aangenaam , missie van de week...

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:52

;) @unihorses. Dan is het niet willen uitschachten niet het probleem

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:30

Heb het geluk dat mijn fjordenmans ontspant als hij eten krijgt :')
Pak hem dan voorzichtig vast en had 2 kleine bonen.

Mn shet is wat lastiger, dus daar moet ik iets op verzinnen.

Doe altijd bij beide wel de tuinslang erin hangen en dan 'weken' dan de prut eruit vissen.

DubbelFun

Re: Bonen (bij ruin/hengst) Hoe zien ze eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:47

@unihorse: bij een paard wat niet uitschacht om te plassen is het juist aan te raden om die eens goed te bekijken van binnen. Want een flinke boon kon de reden van het niet-uitschachten wel eens zijn.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:56

Ik heb dit werkelijk Nog nooit gezien, heb altijd merries en mijn Shetlander is de enige man in het gezelschap.
Ik zie hem niet zo vaak uit schachten maar toen hij het eens deed en even liet hangen heb ik een paar grote vellen eraf gehaald zodat hij schoon was en hij trok mooi weer in :')
Is het belangrijk dat ik daar nu eens mijn vinger in ga steken ofzo?
Hij vind het allemaal niet zo erg dus ik verwacht geen problemen maar moet eerlijk zeggen dat ik het zo nog nooit gezien of bedacht heb.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:52

iedereen maakt zich zo druk om die vellen....die kunnen het minste kwaad.Boontjes daarintegen wel.En een vastgekoekte schacht is ook niet best. ;)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:11

Om vellen maak ik mij niet druk maar als hij er dan toch uithangt haal ik ze er maar af hè ;)
Spuit met de tuinslang de koker weleens schoon maar nooit geweten dat de rest ook nog moest gebeuren ;)

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:16

Ik trek nooit vellen eraf. DA heeft me verteld dat je daar ernstige infecties van kan krijgen

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:20

Brittneyx schreef:
Ik trek nooit vellen eraf. DA heeft me verteld dat je daar ernstige infecties van kan krijgen

Ik ook niet bij de verzorg paarden maar bij mijn ruintje liet hij hem werkelijk lang hangen (doet ie nooit) en het waren best dikke die er zo'n beetje los oplagen.
Is niet zo dat ze er scheurend af gingen.
Daarna trok hij ook weer mooi in :D
Blijft een geval apart om dat daar schoon te houden

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:24

De da raade mij aan als het echt nodig was om ze af te knippen maar dit is nog nooit nodig geweest :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:29

Brittneyx schreef:
De da raade mij aan als het echt nodig was om ze af te knippen maar dit is nog nooit nodig geweest :)

Ik zou een andere dierenarts zoeken als ik jou was }:) Het is geen vel, het is gedroogd vuil en smegma. Dat kun je er gewoon afwrijven. Wat los komt is eraf en wat blijft zitten is voor een volgende keer.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:33

Ik heb het niet over smegma maar over de vellen die aan zijn penis hangen :) dit is iets helemaal anders dan smegma, dit komt er gewoon met een wasbeurt vanaf.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:46

Brittneyx schreef:
Ik heb het niet over smegma maar over de vellen die aan zijn penis hangen :) dit is iets helemaal anders dan smegma, dit komt er gewoon met een wasbeurt vanaf.

Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat de vellen (als in: huiddelen) los aan de penis hangen. Ik ken wel legio voorbeelden waarbij het smegma hele plakkaten geel-witte afzetting op de penis vormt. Dat dat soms zo vast zit dat je bij het verwijderen ook de huid kunt beschadigen is iets anders dan dat je vellen (huid) eraf haalt.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:49

De DA zei dat het verdroogde huid was :) ik kan ook verkeerd ingelicht zijn! Gelukkig heb ik nu een hengst met een kraaknette penis ipv de 'zorgenpenis' van mijn vorige ruin

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:56

Brittneyx schreef:

welnee,als je gewoon het ergste er afwrijft dan kan het geen kwaad.Je moet niet iets wat heel vast zit er af gaan trekken.Dan kun je het beter even weken met wat water.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:56

Heel stiekem ben ik toch blij een merriemens te zijn. Ok, tietjes moeten ook schoongemaakt worden, maar dat is volgens mij toch net iets minder pulken en graven dan dit. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:59

Gini schreef:
Heel stiekem ben ik toch blij een merriemens te zijn. Ok, tietjes moeten ook schoongemaakt worden, maar dat is volgens mij toch net iets minder pulken en graven dan dit. :D

:D maar ik heb geen last van een hengstige tut :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:02

Dat is ook weer waar. Al heeft zij daar dan weer meer last van als ik eigenlijk. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:02

Zo'n hengstige tut lijkt mij wel ideaal om mijn pony te laten uitschachten :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:03

vuurneon schreef:

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:03

Gini schreef:

Ja klopt! Ik heb zowel een merrie als een ruin. Merrie vindt het heerlijk als ik de tietjes schoonmaak. Trekt soms gewoon 1 been op. Vaak zit er niets, maar ze vindt het gewoon lekker als ik daar even krabbel.

Ruin heeft zowel korsten als soms een boon. De korsten verwijder ik door gewoon glijmiddel van de Welkoop aan de binnenkant van zijn koker te smeren, dan gaan ze er vanzelf af. De boon is wat lastiger, want hij blijft niet uitgeschacht als ik er aan wil zitten. Ga gewoon met mijn hand in zijn koker, zoek de groef die om de plasbuis zit, of eigenlijk is het een holte aan de bovenkant van de plasbuis en peuter hem er met mijn vinger uit :j .

Hi, hi, als ik het zo omschrijf klinkt het wel heel vies :D .

Bij merrie maak ik regelmatig "de doos" ook even schoon. Gewoon een doekje met afgekoeld gekookt water erlangs. Vindt ze ook lekker trouwens :? , doet haar staart helemaal opzij. _O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:04

Kan niet iemand een keer een filmpje maken hoe je het doet. Zit me echt f te vragen hoe ik zou moeten beginnen.

Doet het pijn als je zo'n boon er uit wil halen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:04

vuurneon schreef:

:')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:06

belle_boef schreef:
Kan niet iemand een keer een filmpje maken hoe je het doet. Zit me echt f te vragen hoe ik zou moeten beginnen.

Ja, die zijn er! Moet je wel aangemeld zijn bij YouTube en 18+ want mensen vonden de inhoud wat ongepast :')
Ik zoek even!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:06

vuurneon schreef:
belle_boef schreef:

Ja, die zijn er! Moet je wel aangemeld zijn bij YouTube en 18+ want mensen vonden de inhoud wat ongepast :')
Ik zoek even!

Oké dank je