Stallingsprijs omlaag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:26

Jeetje wat een bedragen komen er voorbij. Maar in de randstad liggen de prijzen zeker veel hoger, in het landelijke gebied is gewoon veel meer ruimte waar je makkelijker je paard kwijt kunt bij kleinere stallen in de buurt, daar hebben meer mensen hun paarden aan huis. En wat je natuurlijk overhebt voor de faciliteiten is ook van belang, op zich kost een paard niet zoveel per maand in onderhoud. Aan een accomodatie zitten natuurlijk ook allerlei onderhouds- en arbeidskosten verbonden.
Afgelopen jaren stond mijn paard in Noordwijkerhout waar de prijs erg redelijk was en de meeste weidegang te vinden was in deze regio, je betaalde daar naast de basisprijs ook nog een bedrag voor wat je per maand verbruikte aan vlas/stro/hooi/kuil, dat was een mooi systeem. Werd je vanzelf wel zuinig van. De stal wilde het zelf ook betaalbaar houden dat is hun kracht in deze regio, stalling verhogingen waren er af en toe ook wel maar dan met een 10tje per keer, maar dalen gebeurde zeker niet. Maar elke stal heeft z'n + en -, overal is het wat, het belangrijkste is dat je paar het goed heeft en dat het betaalbaar is, blijft hobby.
Inmiddels ben ik verhuisd en staan mijn paarden aan huis, maar merk toch wel dat er zat mensen zijn in deze regio op zoek zijn naar een goedkoper alternatief en meer weidegang/paddock mogelijkheid in de winter. Zie zat adv op marktplaats staan waar daar naar gevraagd wordt en heb af en toe wel eens mensen aan de deur die vragen of we pensionstalling bieden.
Hoorde dat de stro- en hooiprijzen weer gezakt zouden zijn omdat er nu door het mooie weer een overvloed aan is? Maar denk niet dat de stalling dan ergens naar beneden gaat hierdoor...

Vala

Re: Stallingsprijs omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:46

De stal die @Barcelano aangaf daar stond een kennis van mij. Ik zou me ongelooflijk genaaid voelen als de stalprijs ineens ruim 100 euro naar beneden zou gaan, dan heb je dus al die tijd belachelijk teveel betaald!
Wat ik wel netjes vindt is de prijs aan te passen aan hoe duur de inkoop van voer en strooisel. Maar dan ook weer terug in de prijs als alles weer goedkoper is. Maar dat gebeurd uiteraard bijna nooit.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:02

Hier in het noorden:

manege in de buurt begint met 260 euro. Dit is met stro.
Zaagsel gaat 30 euro bij op.
En wil je dat je paard in het weiland gezet word (maximaal 4 uur per dag)
Dan nog eens 30 euro er bij op.

Duurste is dus hier: 320 euro, en dan gaat je paard 4 uur per dag op land.
Binnenbak
buitenbak
longeergelegenheid.
stapmolen
Wasplaats met warm water.
Super goede uitrijdmogelijkheden.
Eigen kluisje.

+ stro, ruwvoer, krachtvoer.

Voor 80 euro extra per jaar.
extra binnenbak
extra buitenbak.

Waar ik sta, 15 minuten fietsen vanaf die manege.

150 euro per maand.
Paarden staan op stro. Wil je wat anders? moet je dat zelf regelen.
Ruime stallen, met contact aan beide zeiden.
Ruime poetsgelegenheden.
Buitenbak.
8 tot 10 uur per dag in groepen op karakter gesorteerd buiten.
Tevens in de winter.
Kwaliteit ruwvoer, wat ook bijgevoerd wordt in het land, om mogelijk zand eten te voorkomen.
(Wordt 4 maal per dag op stal gevoerd. Wintersdagen 6 x per dag)
1 kilo brok. Maar je mag ook eigen voer mee nemen.
Wordt 2 maal per week volledig leeg gehaald, en dagelijks ruim bijgestrooid.
Ruime omgeving voor buitenrijden, maar wel landbouw omgeving.
Eigen zadelkast mee nemen.

Met trailer, 10 minuten van een binnenbak vandaan (80 euro per jaar)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:59

DatBenIkNou schreef:
mylittlejoy schreef:
@Datbeniknou: Hebben we het over dezelfde stal? Voorzover ik weet heeft de Kraanhoeve slechts een buitenbak (en een longeerring), geen binnenbak en dus geen meerdere binnen- en buitenbakken.

Die 500 euro waar jij het over hebt is wel exceptioneel. Ik betaal 365 voor een stal met twee binnen- en drie buitenbakken, paddocks, kantine, weidegang (hier moet extra voor betaald worden), etc. Volgens mij zitten de meeste stallen in deze regio met deze faciliteiten tussen de 350-430 euro.

Dat is Zoeterwoude toch, mylittlejoy?

Kom ik even tussendoor gefietst. :+ Nee, ik sta in Nootdorp, maar Zoeterwoude bedoel je denk ik stal Groenewoude? Daar heb ik een paar keer gestart en vrienden van mij staan daar. Is ook een hele fijne stal, maar ik zou daar toch de bossen missen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:15

Mijn stalbaas wil voor mij nu wel het stallingsgeld naar beneden doen, waarschijnlijk. We moeten het nog bespreken. Ik betaal nu €50 (Friesland, mini shetlander)

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:37

Ik vind ook dat je voor dat geld toch echt meer faciliteiten moet bieden.
Ik betaal 345 voor een all-in stal met 20x60 binnenbak, 20x60 buitenbak beide met supergoede bodem (vind ik heel belangrijk want is behoud van je paard) stapmolen, paddocks, weidegang in de zomer, longeercirkel, uitrijmogelijkheden op 25 min stappen. Dit ook nog incl wormenkuren, verwarmde kantine etc.

En dit in dezelfde regio als TS. Ik vind persoonlijk idd ook je stalling te duur. Sorry.

Wel netjes dat je stalgeld verlaagd. Dat doen er toch niet veel.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:39

bij ons ging het vorig jaar ook gewoon omhoog :n

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 07:14

Pacific schreef:
Mijn stalbaas wil voor mij nu wel het stallingsgeld naar beneden doen, waarschijnlijk. We moeten het nog bespreken. Ik betaal nu €50 (Friesland, mini shetlander)

Vind je dat nodig en reeel dan? 50 euro is al heel weinig... Je betaalt niet alleen voor het hooi, maar ook voor de plek en faciliteiten en hij/zij en daar ook voor voer kopen en de ruimte onderhouden en de omheining. Zou jou voor 1,50 per dag elke dag voor andermans dier zorgen? en daar ook alle kosten nog van moeten betalen?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:25

joyce B schreef:
Pacific schreef:

Vind je dat nodig en reeel dan? 50 euro is al heel weinig... Je betaalt niet alleen voor het hooi, maar ook voor de plek en faciliteiten en hij/zij en daar ook voor voer kopen en de ruimte onderhouden en de omheining. Zou jou voor 1,50 per dag elke dag voor andermans dier zorgen? en daar ook alle kosten nog van moeten betalen?

Hoe weet jij nu of hij voor haar dier zorgt? Miss doet ze alles zelf wel? En misschien moet ze ook zelf hooi en stro inkopen? En misschien zijn er helemaal geen faciliteiten en alleen een weiland?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:59

Zelfs een kaal stukje wei huren kost 30 euro per maand. Dan staat er nog geen omheining rond he, gewoon puur het stukje grond. Dus daar komt dan nog minstens omheining + stroom bij en het onderhoud (zaaien, bemesten, kalken, maaien,...).
50 euro betalen voor een plekje voor je paard en er nog vanaf willen doen, begint in mijn ogen al lichtjes onder de noemer krenterig te vallen. Maar he, dat ben ik. ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:53

Ik heb geen idee. 50 euro is idd al niet veel, maar ik heb geen idee wat waar en hoe, voor ik oordeel. Daarnaast is dat meisje 14, dus kan best begrijpen dat ze het aanbod minder betalen aan zou nemen.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:42

Heb nog steeds de zelfde stalhuur sinds invoering euro, terwijl ik best wel meer betaal voor hooi, voordroog, stro, vlas, brok enz...in de loop der jaren is dit steeds ietsje duurder geworden en nog nooit goedkoper helaas.
Dus tsja om nu stalhuur te verlagen??

AVEAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:14

Stal bij mij in de buurt is 260 per maand met hooi, stro, brokken en binnen en buiten bak