Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:30

gatver wat naar dit.
ik vindt het knap dat je zo koel blijft.
en gelukkig waren jullie er niet bij toen het raam open werd gedaan etc.
ik hoop echt dat deze zaak word opgelost!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:36

Tjee, net alles doorgelezen. Wat een eng idee. Hij is dus gewoon in je huis geweest? Dat is inbraak, ik neem aan dat jullie de politie gebelt hebben?
Kunnen jullie of in ieder geval een aantal sterkte mannen (met de hond) vanavond/vannacht niet een aantal keren het erf rond lopen?

LukieBradley

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:43

Oohhhh wat ontzettend eng ts.
Heb alleen even jou berichten gelezen en krijg spontaan de rillingen.
Dan ben ik toch blij dat de meeste van mijn paarden die dicht bij straat staan niet te pakken zijn en als er eentje gaat rennen, ze allemaal gaan.
Maar dan nog, het is belachelijk dat je zulke maatregelen moet gaan nemen omdat je je paarden en nu dus ook jullie zelf niet meer veilig kan achten.
Ik wil best een nachtje komen posten hoor met onze 2 herders en een riek in iedere hand !!!

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:45

Oh wat eng zeg!! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat die persoon gewoon weg blijft. Ik zou echt doods bang zijn..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:49

He bah van naar. Ik zou geen oog meer dicht doen nachts

BrendaRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:58

He getver echt eng... Ik zit net alles te lezen, wat griezelig zeg!! Het gaat nu wel heel ver... Suc6 TS, dit is gwn te erg voor woorden...

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:00

Bah wat eng! ik hoop dat je erachter komt wie het is en wat het doel is.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:11

Bah, en het komt ook nog veel voor als ik het zo lees.... eng hoor :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:17

He wat apart opeens.. kan dat raam zomaar open dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:19

Het wordt steeds enger!
Super hoe TS er mee om lijkt te gaan! Weet niet of ik zo koel zou blijven..

Ik hoop dat de daders snel gezien worden, terwijl ze met hun gezicht op de stroomdraad vallen bij de greppel, en de politie ze in kan rekenen..

Wat een gekken :(

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:20

Geen tips maar wil wel volgen effe stipje en succes

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 21:21

Ik wou foto's plaatsen van de zak (vies, oud kruimelig ding) en het raam, maar ik twijfel nu even of dat slim is, dus ik doe dat eerst maar even niet.
Op zich ben ik van nature een heel nuchter persoon en lijkt het mij dat voor alles een logische reden geldt. Ik wil mezelf niet gek laten maken, want dan zie ik straks overal spoken en wordt alles verdacht. Ik wil het echt bij feiten en tastbaarheden houden. Anders kan je geen onderscheid meer maken denk ik maar.

We gaan wel serieus op zoek naar een waakhond, maar goed, dat is bijzaak gezien we na onze herder toch weer dit voorjaar wilden gaan kijken. Feit dat t geen chihuahua wordt, maar een herder is wel een note to self :D
We hebben het hele huis uitgekamt. Niks raars, niks kapot, niks verdwenen of verschoven. Op het raam dus na en die rare plastic zak. Via het raam als deze open is naar binnen zou kunnen, mits je niet te stevig bent. Het raam is te openen van binnen met twee van die, ja, hoe heet, handgrepen? en dan opent ie naar buiten. De ruimte die aan de onderkant vrijkomt is zo'n 20-30 cm en grenst gewoon aan ons terras. Dus als je wilt, lukt dat. Ik heb het zelf eenmaal gedaan toen ik mn sleutels binnen was vergeten. Deed wel zeer, maar toch, onmogelijk is het niet. Wat die zak hier moet weet ik ook echt niet. Naar binnen gegooid kan niet, we vonden m niet in de buurt van het raam, hij heeft dan in zn eentje al wapperend een bocht moeten maken. Maar ja, hoe dat raam open kan... Gewoonweg niet.
We beredeneren daarom ook de kans dat iemand een sleutel in bezit heeft. Ons achterhuis van de moderne boerderij waar we in wonen is geen koophuis, maar een huurhuis. We gaan dus morgen direct even contact opnemen met de verhuurder en in overleg een nieuw slot aanvragen. Ook de kans dat hij hier vandaag geweest is en de plastic zak en het raam open gedaan heeft uitsluiten. Lijkt me sowieso stug, maargoed, we blijven nuchter.

Wel steekt het me dat we in paniek de buren belden, waar we de paardenstallen mee delen. We stonden nota bene met een mes onze eigen woning te bekijken. Op het moment dat wij belden ging hun grote Sint Bernhard, die altijd buiten op het erf is, enorm tekeer en sprong continue in de lucht. De buurvrouw, welke op had genomen dacht dat haar man thuis was met de auto of dat er iemand bij de deur was, dus ze deed tijdens het belletje de achterdeur open en schreeuwde naar de hond dat ie stil moest zijn. De hond schoot haar echter direct naar binnen voorbij en rende naar zn nachtverblijf waar hij bleef zitten in zn bench en daar niet meer vandaan wou komen. Hoezo raar? :roll:

Morgen na het contact met de huisbaas bellen we idd met de politie. Dit moet maar bij de melding op, hoe bizar dit ook is, gezien je denk ik niet van inbraak kan spreken. Maar ik kan echter gewoon niet verklaren hoe en wat dan wel, dat is voor ons ook een raadsel.
De camera's zijn besteld, dus zullen deze week wel bezorgd worden. We hebben ze uit Nieuwegein besteld. De sensorlampen gaan we morgen ook achteraan.

Iemand vroeg wat over de led lampjes, deze zijn idd niet met het blote oog te zien maar kunnen wel 20 m nachtzicht opnemen. Camerabordjes hoefde ik niet te plaatsen van de politie, dus in overleg met hun laat ik dat maar zo. Ganzen hebben we overlegd met de buren, zij willen geen ganzen op het terrein, dus die gaan over.
Verder komt morgen ook de aankoop van dat ijzerdraad en kleine paaltjes en gaan we er even voor zitten hoe we de boel nog meer kunnen beveiligen.
Al onze nabije buren zijn op de hoogte en nemen het serieus op, dus dat is fijn.
Als ik bij mezelf naga komt het namelijk heel bizar over, met eigenlijk niks concreet wat nou gebeurd is, maar ook weer tegelijk heel veel wat gebeurd is.

Iemand had ook nog een ongenodigde gast gehad, wat ontzettend netjes van politie dat ze DNA monsters zelfs afnamen! Hopelijk nemen ze ons morgen nog steeds zo serieus als gisteren, dat was namelijk een erg aardige agente. De paspoorten zijn van huis inmiddels. De paarden dragen verder nooit halsters op stal of op de weide. Alleen tijdens naar en van de weide.

De dieren zelf zijn schrikkerig en rillerig. Helaas zijn onze weides over de kop gehaald en ingezaaid, dus ik kan ze nergens anders neerzetten als waar ze nu staan. Ja, op de track, maar daar wil ik ze helemaal niet meer hebben.

Vanacht laten we in huis alle lichten aan.

Sorry trouwens als ik reacties oversla om op te antwoorden, het topic loopt iets harder dan de bedoeling was, dus met werken e.d. het hele weekend er nog bij kan het zijn dat ik mensen niet direct terug beantwoord, terwijl wel een directe vraag is gesteld in het topic. Mijn excuses daarvoor, ik doe het niet expres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:21

Kun je trouwens niet kijken of je het raam van buiten openkrijgt? Eventuerl met iets langs wat je er tussen kan steken?

Wel eng hoor.. :(:)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 21:25

Hebben we naar gekeken, ook onze schuifdeur naar het terras hebben we bekeken. Waarschijnlijk als je inbreker pro bent lukt het je. Ik ben echter niet van criminele afkomst, dus hoe ze het flikken mag Joost weten :+ Maar dan nog, dan zijn de handgrepen naar binnen gevouwen, dus hoe krijg je die dan weer open vraag ik me af? Die moeten 90 graden draaien...

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 21:28

Ohja, een paar mensen opperden een stalker. Ik heb verder op andere plaatsen nooit het idee dat ik gevolgd word, dat iemand me in de gaten houdt oid. Verder heb ik heus wel wat mensen die ik niet mag en zij mij vast ook niet, maar volgens mij niet meer als welke random persoon dan ook. Ik acht iig niemand die ik ken in staat om mij op deze manier bang te maken. Ook een erg rare manier van bang maken.

Daarnaast zijn mijn buren dus ook wakker geworden 1-2 week geleden van een zaklamp in hun slaapkamer. maar daarvoor moet je toch echt nog op hun weide zijn, willen ze daarvan wakker worden. Dus of het dan perse mij/mijn familie is, daar heb ik echt mijn twijfels.
Momenteel gaan mijn ratings voor een junkie/zwerver net zo hoog op als diefstal van de paarden namelijk.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:32

Ook geen beschadigingen op het raam? Kleine aan de onderkant of zo waardoor je kan zien dat het is open gebroken?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:32

Zit er geen beveiliger bij je in de buurt?
Die met zijn auto en diensthond af en toe bij je kan posten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:35

Lijkt me zo eng, zaklamplicht door de slaapkamer.. Las het gister torn ik op bed lag :')

Zit er ook een patroon in van wanneer hij langskomt?

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:35

Wow heftig verhaal ! Erg vreemd van dat raam,... Mijn verbeelding gaat al flink te keer, lijkt alsof iemand naar binnen is gekropen door het raam. Moest ik jou zijn zou ik toch binnen even alle kasten,kelder, zolder, onder je bed etc,... nakijken zodat er zeker niemand meer binnen is.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:40

Ik krijg hier nare kriebels van..

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:47

Ook raar van de hond van de buren..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 21:48

Ja, ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben.
Ik probeer wel zo veel mogelijk normaal te doen.
Een patroon hebben we niet kunnen waarnemen. Ik ben echter nog steeds in shock dat iemand het lef heeft om om 9 uur met een zaklamp te gaan rondwandelen. 8)7

De buren die het in hun slaapkamer hadden zagen het (of nouja, de vrouw zag het) rond middernacht. Ze kan zich niet herinneren hoelaat exact, maar na 12en gingen ze op bed en het was steke donker, dus volgens haar tussen 12 en 3 dan globaal gezien.

BrittFelice, dat dus. Kijk, wij mensen kunnen gaan speculeren, gek doen, angstig worden, overal dingen horen en zien. Als onze hond m nu spaced, ala, wij zijn ook wat op onze hoede. Pony's idem dito.
Maar de flipping St. B van de buren? Kom op... die is altijd buiten en juist op dat moment? Dat gaat me dus wel weer te ver.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:38

Hmmmm kan het niet zijn dat ze via een andere weg naar binnen zijn gekomen? En doordat jullie thuiskwamen ze snel de benen namen...de zak vergaten....en snel via het raam bij de kapstok ontsnapt zijn?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:40

Waar je misschien ook beter op kan letten is of er de laatste tijd vreemde mensen/auto's in je straat komen. Je wordt heel vaak uitgeloerd zonder het te beseffen, als ze echt op je uit zijn plannen ze alles vooraf en wachten ze tot je het huis uit bent.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:25

Misschien is het al gezegd, maar heeft die verhuurder ook een sleutel?
Het kwam ineens in me op omdat je zei dat het iemand met een sleutel moet zijn geweest.. Misschien ia dit ook wel raar wat ik zeg, maar je weet maar nooit :')

Edit: je zei het zelf al, haha.