Lange manen in sportcoupe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:21

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:24

Dancie schreef:
Ik heb allebei mijn paarden kort! Ik vind het persoonlijk frisser staan.

Dit is de welsh met lange manen:
https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.net/h ... 5519_n.jpg

Welsh met korte manen:
https://fbcdn-photos-g-a.akamaihd.net/h ... 3952_n.jpg

Fries met lange manen:
https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/h ... 9015_n.jpg

Fries met korte manen:
https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/h ... 9405_n.jpg

Ik vind het bij de welsh sportiever en frisser uit zien! Maar bij die fries.. Je had het beter lang kunnen laten, vind ik veel mooier! maar goed da's mijn mening.

Lumea

Re: Lange manen in sportcoupe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:29

Ik ben ook niet helemaal weg van die fries zn korte manen..
Bij de welsh vind ik kort mooi voor wedstrijden ed maar vind lang mooier als je hem/haar voor de recreatie hebt.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:49

o veel mooier bij die fries! de dode punten ( het bruine ) is eraf en ziet er ook veel beter uit!

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:56

Ik vind de bruine uiteinden juist WAUW,

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:01

Laat me uit je leiden verlossen :Y)
Een HANENKAM! That will do it <<)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:10

Lang laten en goed verzorgen. Af en toe wat bijpunten.
Doe bij die van mij regelmatig even wat vlechten, maar vaak ook los.
En als het moet, netjes gevlochten, zijn twee vlechten, maar je ziet, het lijkt er net een.
Afbeelding

Haar manen zijn echt heel lang, lijkt zo absoluut niet zo, maar komen dus ruim onder haar hals uit.

Een van mijn andere ponys, had ook van die prachtige lange manen. Staat ook zo mooi als je ze los doet.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-01-14 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:13

Dancie schreef:
Ik heb allebei mijn paarden kort! Ik vind het persoonlijk frisser staan.

Dit is de welsh met lange manen:
https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.net/h ... 5519_n.jpg

Welsh met korte manen:
https://fbcdn-photos-g-a.akamaihd.net/h ... 3952_n.jpg

Fries met lange manen:
https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/h ... 9015_n.jpg

Fries met korte manen:
https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/h ... 9405_n.jpg

Ziet er zeker veel beter uit, bij beide. Een wereld van verschil.

Vond de lange manen van mijn fjord wel mooi, maar vond die ook veel te lang worden, was gewoon niet mooi meer.

Afbeelding

Dus aangezien ik al jaren met het idee liep de schaar er in gezet. Heb niet echt een goede foto van hoe het nu is, omdat ze ziek is en er niet uit ziet, maar toch een foto van vorige week toen ik na weken er weer eens opstapte (manen ongekamd).

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:18

Wil je het wel weer langer laten groeien of niet?

Als ze zo heel lang worden doe ik vaak voorin een vlecht, dat het wat meer uit hun gezicht blijft. Bedoel dus niet de voorpluk, maar eerst pluk zeg maar achter de oren. Zie je ook wat nek, ziet het er direct chiquer uit.

Maar hier absoluut een lange manen fan. Maar het moet wel bij je paard passen. Bij mijn Bente paste het niet, die had gewoon een mooie korte coupe.
Afbeelding

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:25

sorry, dubbelpost :o
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 17-01-14 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:27

Nies_ schreef:
Ziet er zeker veel beter uit, bij beide. Een wereld van verschil.

Vond de lange manen van mijn fjord wel mooi, maar vond die ook veel te lang worden, was gewoon niet mooi meer.

[ Afbeelding ]

Dus aangezien ik al jaren met het idee liep de schaar er in gezet. Heb niet echt een goede foto van hoe het nu is, omdat ze ziek is en er niet uit ziet, maar toch een foto van vorige week toen ik na weken er weer eens opstapte (manen ongekamd).

[ Afbeelding ]

DIT MEEN JE NIET !! :oo :oo :oo Wat zonde... ;(

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:32

Ik vind korte manen ook veel mooier! Soms heb ik ook zin om bij mn shet een sportcoupe te doen :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:01

Patty14 schreef:
Ik vind korte manen ook veel mooier! Soms heb ik ook zin om bij mn shet een sportcoupe te doen :D

Als het de shet uit je profiel is zou ik dat wel erg zonde vinden :=

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:08

Die geknipte fjord is doodzonde
Die coupe past nu niet meer bij de lange voorpluk
Menig fjord zou zulke lange manen willen maar vaak stopt het met groeien
Echt mega zonde en ik vind t niet mooi zo kort en dan zo een lange pluk (niet de voorpluk knippen dat bedoel ik er niet mee :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:15

Patty14 schreef:

Gewoon doen joh. Is voor je paard ook veel fijner. Mocht het echt tegenvallen dan zit het er toch zo weer aan.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:18

Nies_ schreef:
Patty14 schreef:

Gewoon doen joh. Is voor je paard ook veel fijner. Mocht het echt tegenvallen dan zit het er toch zo weer aan.

Wie zegt dat korte manen fijner zijn voor het paard? Knippen is onnatuurlijk hoor.. en in de zomer ook nog eens handig voor de vliegen :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:20

Nou dat mag je Angel dan wel eens gaan vertellen. Die heeft met korte manen echt niet meer bulten dan met lange. De lange manen zijn onwijs warm, zelfs 's winters zweet het er vaak onder. Om over de jeuk nog maar niet te spreken. Denk dat je die manen toch wel lang kon noemen :')

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:29

Haha, de fries die ik verzorgd had die had zijn lange manen altijd in vlechten, en aan die kant geen 1 bult te bekennen. Zomers wel wat jeuk maar dat kwam door die kleine zwarte vliegjes, maar daar zijn goede middeltjes voor te verkrijgen. swinters nergens last van gehad. Maargoed, daar gaat dit topic niet over :)
Vind het wel doodzonde van jouw fjord ! :(

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:51

Ik vind persoonlijk dat als je pony aanleg heeft voor langere manen dat dat veel mooier is, het staat sierlijker. Maar als je pony dan dunne piek manen krijgt, zou ik er wat aan doen.
Ik zou in jou geval de manen voor de helft afknippen (ongeveer 10 cm) en dan regelmatig wassen, voorzichtig maar toch goed borstelen, veel vlechten zonder de ze te beschadigen (dus niet er uit trekken) dan worden ze voller, gezonder, en dat ziet er heel sjiek uit! Als je ze zo verzorgt kun je ze makkelijk in knotjes doen, maar ook nog andere mooie vlechten maken, en het ziet er veel sierlijker uit.
Mijn pony heeft hele lange manen, die was ik regelmatig, vlecht heel veel (ik ben een echt vlecht monster) en netjes kammen. Als ze te dik en te heet worden dun ik ze uit maar ik knip ze niet af, ze moeten lang blijven! Als ik nou een KWPNer had, zou ik een sportcoupé doen, dat ziet er veel beter uit, want lange manen zouden daar niks worden!

Ps. Van die fjord vind ik echt zonde, ik had ze uitgedund en lekker laten door groeien (natuurlijk wel puntjes bijhouden) maar ieder z'n eigen mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:54

Ik zou het bij jouw pony in een sportcoupe doen. Als het niks is kan je het altijd nog laten groeien. En wat betreft die fjord: Met korte manen vind ik het er beter uitzien! Ik vind lange manen bij fjorden sowieso niks :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:55

Die manen werden al wekelijks uitgedund en maandelijks geknipt :') Dat sommige paarden gaan lange manen kunnen krijgen wil nog niet zeggen dat je manen die wel lang kunnen worden niet mag knippen :+ Krijg toch altijd het jaloezie gevoel erbij, als ze de manen zo zien zijn ze leuk, maar als mensen weten hoe ze waren is het opeens zonde :')

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:56

Ik zou het sowieso doen ! Het staat haar veel chiquer vind ik :j

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:02

Nies_ schreef:
Die manen werden al wekelijks uitgedund en maandelijks geknipt :') Dat sommige paarden gaan lange manen kunnen krijgen wil nog niet zeggen dat je manen die wel lang kunnen worden niet mag knippen :+ Krijg toch altijd het jaloezie gevoel erbij, als ze de manen zo zien zijn ze leuk, maar als mensen weten hoe ze waren is het opeens zonde :')

Ik zeg ook niet dat je ze niet mag afknippen, want als ze lang groeien kunnen ze nog wel lelijk lang groeien (net als bij sportpaarden, doe kunnen heus wel manen krijgen, maar het ziet er niet echt uit .. :') )
En sorry dat ik het zeg, maar hoe jou fjord haar manen er uitzien vind ik niet bepaald fris en mooi, ze hangen dik te zijn naar 1 kant, je kunt er waarschijnlijk niet eens knotjes in te maken. Ik vind fjorden gewoon mooier als ze manen recht over eind staan of heel lang zijn.

Mijn mening!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:03

Er stond ook al bij dat ik geen goede foto had omdat ze er op het moment sowieso niet uit ziet. Beest wat er toch voor schandaal bij loopt ga ik de manen niet netjes van bijhouden hoor :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:29

ik vind het niet vervelend staan. Mijn Fries is volledig kort geschorenzowel benen als der manen. Ik vind dat zelf echt mooier.