Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperAssie schreef:Wat ik niet snap, pensionhouders willen niet dat er iemand op het erf is op zo'n dag. En waarom niet?
Als ik gewoon mijn paard kom verzorgen en ga rijden hebben zij toch geen last van me? Ik heb het niet nodig dat iemand bij me staat om me in de gaten te houden. Ik ben volwassen en weet wat ik doe.
Dat ze niet willen dat iedereen aan hun deur komt kloppen, snap ik, heb ik respect voor, en als dat duidelijk is, waarom zou ik dan verder niet naar mijn paard mogen? Ik snap het gewoon niet..
Zal wel te veel 'verwend' zijn qua stalbeleid..
Tigra_ schreef:SuperAssie schreef:Wat ik niet snap, pensionhouders willen niet dat er iemand op het erf is op zo'n dag. En waarom niet?
Als ik gewoon mijn paard kom verzorgen en ga rijden hebben zij toch geen last van me? Ik heb het niet nodig dat iemand bij me staat om me in de gaten te houden. Ik ben volwassen en weet wat ik doe.
Dat ze niet willen dat iedereen aan hun deur komt kloppen, snap ik, heb ik respect voor, en als dat duidelijk is, waarom zou ik dan verder niet naar mijn paard mogen? Ik snap het gewoon niet..
Misschien dat je door de woonkamer moet om bij de paarden te komen.
Ik snap ook niet waarom ze daar moeilijk over doen.
SuperAssie schreef:Wat ik niet snap, pensionhouders willen niet dat er iemand op het erf is op zo'n dag. En waarom niet?
Willekes schreef:AdnerB schreef:wauw wat zitten hier een boel schijnheilige mensen op bokt zeg!
maar als een stal met kerst EEN hele dag dicht is kan het ineens allemaal niet en zijn veel mensen er tegen?
laat me niet lachen
NEE, ook daar ben ik mij bewust vanEr zijn er ook genoeg die hun paard de hele winter niet van stal halen. Waar trek je de grens in een discussie?
Je kan bij jezelf beginnen of met de mensen die paarden houden op dezelfde stal. Goede kerstgedachte, toch?
Met de storm hebben mensen nog een excuus om te bedenken. Want je bent nu eenmaal aan de weergoden overgeleverd. Met Kerst zijn een aantal mensen ook aan de heer G. overgeleverd, en wat hebben we dan voor mooi te verzinnen excuus? Zo heeft onze lieve Heer het echt niet bedoelt, of je nu gelooft of niet. Het is gewoon hypocriet om je paard met Kerst een portie dagelijkse beweging te ontzeggen om welke reden je ook Kerst viert. Als pensionhouder en als eigenaar![]()
En, nee dit is niet om iemand die gelovig is te beledigen. Ik ga zelf ook naar de kerk, mijn paarden komen echter niets te kort.
Tigra_ schreef:chevax schreef:Wát een gezaag hier! Waar maak je je druk om zeg, dat je op 1ste Kerstdag niet naar je paard mag. Paard zal er ook niet zoveel last van hebben om je een dagje niet te zien. Alleen maar logisch dat de stalhouders ook even een dag privé willen. En openingstijden vind ik sowieso heel erg logisch, al was het maar omdat de stalhouder zo optimaal toezicht op jóúw paard kan houden.
Nou je kan het gezaag vinden. Maar ik vind dat als je er voor kiest om een stal aan huis te beginnen dat je ook weet dat je 7 dagen in de week volk over de vloer krijgt. Openingstijden prima als dat vanaf een uur of 7 's ochtends tot een uur of 22.30/23.00 is. Dat is nu eenmaal waar je voor kiest als je een pension opent. Mensen werken. De ene overdag de andere 's avonds wil je klanten hebben/houden zul je daarin toch vrij ruim moeten zijn. Maar het lijkt me heel handig voor iedereen mocht je ooit verhuizen van stal dat je daar naar informeert of er openingstijden zijn en of dat je bepaalde dagen niet welkom bent. Dan weet je tenminste waar je komt te staan en voorkom je dat mensen die het er niet mee eens zijn niet bij jouw op stal terecht komen.
Daarnaast vind ik raar dat je voor een pension stal kiest en dan op bepaalde dagen eigenlijk niet wil werken. En dus alleen het eten in de bak mikt. Nee je kiest voor dieren op je erf en die hebben je nu eenmaal elke dag nodig of het nu een feestdag is of niet. Apart dat je ze dan op stal laat en verder niet echt om kijk naar wil hebben.
chevax schreef:Tigra_ schreef:Nou je kan het gezaag vinden. Maar ik vind dat als je er voor kiest om een stal aan huis te beginnen dat je ook weet dat je 7 dagen in de week volk over de vloer krijgt. Openingstijden prima als dat vanaf een uur of 7 's ochtends tot een uur of 22.30/23.00 is. Dat is nu eenmaal waar je voor kiest als je een pension opent. Mensen werken. De ene overdag de andere 's avonds wil je klanten hebben/houden zul je daarin toch vrij ruim moeten zijn. Maar het lijkt me heel handig voor iedereen mocht je ooit verhuizen van stal dat je daar naar informeert of er openingstijden zijn en of dat je bepaalde dagen niet welkom bent. Dan weet je tenminste waar je komt te staan en voorkom je dat mensen die het er niet mee eens zijn niet bij jouw op stal terecht komen.
Daarnaast vind ik raar dat je voor een pension stal kiest en dan op bepaalde dagen eigenlijk niet wil werken. En dus alleen het eten in de bak mikt. Nee je kiest voor dieren op je erf en die hebben je nu eenmaal elke dag nodig of het nu een feestdag is of niet. Apart dat je ze dan op stal laat en verder niet echt om kijk naar wil hebben.
Wat een drama om niks!
naomi_g1998 schreef:moonfish13 schreef:In je profiel staat dat je 15 bent naomig_1998, wacht maar tot je ouder bent en allerlei andere dingen erbij moet doen.
Of een vriendje die ook graag aandacht wil, het huishouden en noem maar op.
Dan stap je er vanzelf van af anders ren je jezelf voorbij.
Hetzelfde met naar je paard als je ziek bent, moet je lekker doen maar ik doe er niet aan mee.
Bovendien als je echt goed ziek bent lukt dat echt niet.
Ik werk bijna elke avond meerdere uren, doordeweeks school en ben vrijwel altijd alleen thuis dus moet hier ook bijna alles zelf doen. Koken, schoonmaken, honden & cavia's doen, de was, afwassen. En als ik echt goed ziek ben ga ik alsnog ja. Mijn leeftijd heeft hier niks mee te maken en vind het echt heel irritant dat iedereen altijd maar denkt ''oh, ze is maar vijftien dus ... ''.