Col, idd je kunt niet door te verwijzen naar andere diersoorten, het welzijn op paardengebied goedpraten. En áls we dat per se wel willen, hoe staat iedereen er dan tegenover als ik mijn hond de hele dag in een bench zou doen die net 2x groter is dan hijzelf, en slechts 4 uurtjes per dag zou laten rondhuppelen? En als het regent, zou je je hond dan in z'n eigen bench laten poepen

?
Wauw Horsetopshop

dát is IMO echte liefde voor je dier

.
Chelle_dora, het vervelende is dat veel mensen helemaal niet (willen) zien dat hun dier stress heeft of gelukkiger zou kunnen zijn onder andere omstandigheden. Waarom is het of 2u naar buiten óf meteen 24/7h? Er zit toch heel veel tussenin? Waarom niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat naar buiten?
Ik heb misschien iets meer keus dan jullie maar ook ik ben verschillende keren verhuisd omdat de omstandigheden voor mijn paarden verslechterden hoor. Ook ik heb op + 30min rijden gestaan, ook ik heb uren naast de wei gestaan om maar te zorgen dat paardlief genoeg buiten kwam etc etc.
Misschien moet je wel het beste maken van wat je hebt, ik zeg alleen dat ik er vóóraf dan dus waarschijnlijk niet aan zou beginnen

.
En nogmaals, appeltjes zeggen niets over de geestelijke gesteldheid

.
Eileen333, dat reizen zal ook niet altijd makkelijk zijn, petje af!