Twiggy2008 schreef:24/7 buiten, voor minder ga ik niet. Ik heb een insuline resistent paard, die overdag lekker op de wei staat vanaf april tot ca. november. 's Avonds gaan ze de paddock op (dan gaat het hek naar de wei dicht). Op onze paddocks hebben we een schuilstal en krijgen ze hooi gevoerd. 's Morgens gaat het hek naar het land open. Ideaal. In de wintermaanden staan ze dan op de paddock met schuilstal. We doen het zelf met vier meiden onderling. Wil nooit meer anders. Ben zo klaar met pensionstallingen, die maar niet snappen dat een paard met IR niet fulltime op het land kan, maar dat zo'n paard ook recht heeft op vrije beweging. Dus gewoon lekker buiten met zijn vriendjes. Zoals het hoort. Voor elk paard.
snap ik helemaal.
ik heb ook de overtuiging, waar een wil is, is een weg. Toen ik een huis had zonder mogelijkheid om een paard erbij te zetten is het me steeds gelukt een plek te vinden in het belang van mijn paardje, soms mistte ik dan wat, ja jammer dan, zijn belang stond voorop, daarna kwam die van mij.