Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rommulus schreef:@ Caos dat vond ik dus ook best aso
@ Ragdollcat Ik vind het wel zo simpel ?
Als zij bij mij op stal zouden willen staan doen ze er maar wat aan en anders zoeken ze maar een andere stal.
Die verdubbeling van stalling ging ik nu niet dan niet en nooit niet betalen, paard zou niet eens buiten komen.
En gelukkig zijn er dus wel stallen waar je dus wel je paard normaal kan stallen en een normale prijs voor gevraagd voor word.
Sil heeft 3 jaar bij een boer in het land gestaan bij een merrie in (eerst nog bij een grote ruin) omdat ik niet een juiste stalling gevonden had.
Resistance schreef:Ik ken trouwens genoeg ruinen die denken dat ze nog hengst zijn, en voor meer overlast zorgen dan de hengsten zelf zoals de merries proberen te dekken.
Yamcha schreef:Het probleem is vaak de hysterie imo......
Yamcha schreef:Het probleem is vaak de hysterie imo......
Ik denk dat je reëel moet zijn in die dingen. Kun je baas over je hengst? Ook als ie in the mood is?
Kun je hengst en merrie uit elkaar houden, heb je daar de mogelijkheden voor? Is je spul degelijk genoeg?
Kun je je merrie corrigeren als ze overenthousiast is?
De ene hengst is de andere niet, de ene merrie is de andere niet, maar elke hengst kan wel 600 kg brullend testosteron worden, een merrie die in the mood is, kan heel veel proberen om bij de hengst te komen....
Hoe dan ook, paniekzaaierij heeft imo weinig nut. Goed nadenken en je gezonde verstand gebruiken lijkt me wijzer.
rommulus schreef:@ Ragdollcat je weet dat we het hier hebben over de vooroordelen over hengsten hebben he ?
Niet over on opgevoede paarden.
Eigenlijk kun je het heel zwart/wit zien als het volgende
Kamp 1 hengsten zijn gevaarlijk en zouden eigenlijk niet mogen bestaan zijn ze er wel moeten ze opgesloten worden in hun stal
Kamp 2 hengsten zijn paarden met hormonen en weet er mee om te gaan
Kamp 3 hengsten zijn stoer en kan er niet mee overweg
Helaas lijd kamp 2 onder de andere kampen, en dat is gewoon zuur, je kan banketstaaf als brugman maar je bereikt er gewoon niets mee.
Edit :
Kamp 1 kun je niet wijs maken dat het ook maar paarden zijn en kamp 3 niet dat ze beter kunnen ruinen en of een ander dier te nemen
Toydoll schreef:C_arola schreef:Ik heb precies hetzelfde als Diaz. Mijn merrie is altijd duidelijk hengstig en dan geinteresseerd in iedereen. Mocht de hengst achter de draad blijven dan weet ik niet of dit voor mijn merrie ook geldt. Daardoor vind ik het risico te groot om een hengst op dezelfde stal te hebben als mijn merrie.
Dan is jou merrie toch het probleem en niet de hengst?
Dan overal ook alleen nog maar 'gecastreerde' merries accepteren???
Ik vindt het hele gezeik rondom hengsten ook onzin... Zit er zelf ook mee. Voordat ze het hele dier gezien hebben zeggen ze al nee! Terwijl het een super lief diertje is die echt geen kwaad in zich heeft.
Alsof een hengst een of ander gevaarlijk monster is ofzo. Heel apart die denkwijze. Gelukkig staat de mijne in een lekker kuddetje (2 ruinen & 2 hengsten) en hebben het prima naar hun zin.
Op huidige stal staan een heleboel hengsten (en nog meer merries) en het is echt nog nooit mis gegaan. Sterker nog, gemiddelde hengst daar is een stuk braver dan de gemiddelde merrie. Neuh, doe mij die hengsten dan maar!
Chaos schreef:Maar ruinen die merries dekken behoor je naar mijn bescheiden mening ook niet met merries te weiden.
Doen wij iig niet. Die komen dan met een ruin (of twee) te staan en als het nodig is een land dat ook niet grenst aan de weilanden waar de merries staan.
Sizzle schreef:Resistance schreef:Ik ken trouwens genoeg ruinen die denken dat ze nog hengst zijn, en voor meer overlast zorgen dan de hengsten zelf zoals de merries proberen te dekken.
Ondanks dat dit ook irritant is, komen daar geen babies. ..
dapperedodo schreef:het zal altijd een discusie blijven.
toen mijn hengst nu ruin nog hengst was kon die gewoon tussen de merrie's staan voor te poesten enzo geen probleem.
Maar waar ik meer problemen mee had was het feit dat sommige merrie eigenaren hun paard niet in de hand hadden en ze heerlijk voor me box gingen pissen en ze hun merrie niet weg kregen, dus mijn hengst deed het niks en was braaf maar de merrie was veel vervelender.
merrie's deed hem al weinig nu nog minder sinds die gecastreeds is (moest wel was klophengst) maar had hem graag nog even hengst gehouden was beter voor hem geweest voor zn groei maar nergens stallen die hengsten aannemen dus toen maar gedaan.
denk stiekum dat ie een beetje homo is zn beste vriend is een andere ruin namelijk en de merrie vinden hem leuk anders om niet.
chikohaa schreef:Als een hengst niet goedgekeurd is voor de dekdienst, waarom zou je zo´n hengst hengst willen houden?
rommulus schreef:@ Ragdollcat je weet dat we het hier hebben over de vooroordelen over hengsten hebben he ?
Niet over on opgevoede paarden.
Eigenlijk kun je het heel zwart/wit zien als het volgende
Kamp 1 hengsten zijn gevaarlijk en zouden eigenlijk niet mogen bestaan zijn ze er wel moeten ze opgesloten worden in hun stal
Kamp 2 hengsten zijn paarden met hormonen en weet er mee om te gaan
Kamp 3 hengsten zijn stoer en kan er niet mee overweg
Helaas lijd kamp 2 onder de andere kampen, en dat is gewoon zuur, je kan banketstaaf als brugman maar je bereikt er gewoon niets mee.
Edit :
Kamp 1 kun je niet wijs maken dat het ook maar paarden zijn en kamp 3 niet dat ze beter kunnen ruinen en of een ander dier te nemen