Die van mij staan sinds feb op een stal waar ze zo'n 10 uur per dag buiten staan, ook in de winter, ook met rotweer. Met mooi weer vind ik het prachtig, maar als het van dat rotweer is mis ik de vorige stal waar ze dan maar kort buiten stonden hoor..
Mijn hengst is echt een verschrikkelijk mietje, die staat onder dek omdat hij in nov zn stal niet eens meer uit wilde (en zodra hij de functie van die deken snapte had hij weer lol buiten) en die maak ik er écht niet gelukkig mee om met regen/harde wind/etc lang buiten te staan. Met dergelijk weer probeer ik er ook op tijd te zijn zodat ik hem binnen kan halen en dan komt ie ook in volle galop aan

Mn merrie kan het allemaal wat beter hebben, maar staat met rotweer ook liever binnen dan buiten.
Ik heb ze graag zo lang mogelijk buiten maar wel afhankelijk van de weersomstandigheden. In de zomer gaan ze gewoon alsnog 's nachts naar binnen, dat mag hier gelukkig

Dag en nacht buiten vind ik niks, heb het wel geprobeerd maar voor mijn paarden werkt dat net niet. Ik vind een stal toch ook wel prettig voor ze, even rustmomentje. Ik kijk gewoon naar wat mn paarden het liefst hebben eigenlijk..
Vorige stal was minder ruimte en daardoor kwamen ze in de winter maar kort buiten, uurtje ofzo. Met die sneeuw vond ik dat niet zo erg, mn hengst is een beetje onhandig soms en mn merrie vond dat ze ondanks de sneeuw en ijs bést door de paddock kon crossen

Moet wel zeggen dat ze er wat klierig van werden toen ze maar zo kort buiten kwamen, maar was effe niet anders.
Mijn idee is dat je het beste naar het paard kunt kijken. Die van mij vinden het geen probleem (en mn hengst zelfs prettig) om niet onder alle omstandigheden uuuuren buiten te staan, maar ik kan me voorstellen dat er ook paarden zijn die het beste gedijen bij dag en nacht buiten