Opzegtermijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:39

ruitje schreef:
Nee, ik denk dat je met het bezichtigen van een stal moet kijken wat voor mensen het zijn, echte paardenmensen en mensen die hun brood in de sector moeten verdienen laten een paard nooit de dupe worden :) . Plus dat het gewoon een 'zakelijke' overeenkomst is, een klant betaald de laatste maand ook gewoon voor die overeenkomst dus moet jij je daar ook aan houden :) .

Er komen bij ons ook vaak mensen terug omdat de nieuwe stal toch niet hun ding was en dat sluit je als klant ook af als je op een nare manier weg gaat. Plus dat de paardenwereld klein is hoor, het komt echt rond als je je niet aan de opzegtermijn houd :)

Je kunt mensen wel voor hun kop kijken maar niet in hun kop.
Vaak doen ze zich als je komt kijken poeslief voor en liegen daar vaak ook nog bij, blijkt dan achteraf.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:45

FlairS schreef:
Wij hanteren geen opzegtermijn. Iedereen mag gaan wanneer hij of zij wil. Natuurlijk ben je vrij om een maand van te voren te vertellen dat je weggaat en wij verzorgen je paard zoals we dat altijd gedaan hebben. Als halverwege de maand blijkt dat diegene die opgezegd heeft, de sfeer aan het verpesten is, dan is het natuurlijk wel zo dat wij dringend doch vriendelijk verzoeken eerder te verhuizen. Omdat wij coulant zijn , zijn er toch wel klanten teruggekomen nadat ze tijdelijk ergens anders gestaan hebben !

Ik denk idd als je niet tevreden bent je beter zo snel mogelijk kunt gaan, de sfeer word er gewoon niet beter van.

Marlis

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:04

Ik heb zelfs drie maanden opzegtermijn. Dit is dan wel in een opfok voor jonge paarden. Ze kunnen 's winters niet opnieuw inscharen in de bestaande groep vandaar de drie maanden opzegtermijn of natuurlijk een flink bedrag betalen.

Nu ik de mogelijkheid gekregen heb mijn volwassen merrie op de uitloop te zetten die eerder bezet was(samen met een ruin) en er nog plek is voor eentje moet ik dus lange tijd wachten eer ik mn ukkie weer thuis heb.Maarja snap hun ook wel hun lopen anders veel geld mis.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:42

Tigra_ schreef:
Nikass schreef:
Het stoort mij dat ik zo nu en dan de suggestie lees dat mensen die meerdere stallen hebben gehad "stalhoppers" zijn, waarbij gesuggereerd wordt dat zij nonchalant van de ene naar de andere stal verhuizen. Ik ben nu drie keer verhuisd in vier jaar tijd en voor mijzelf en mijn paard hoop en verwacht ik dat het niet nog eens zal gebeuren. Maar elke verhuizing was met de intentie een betere plek te vinden voor mijn paard. En ik geef het je te doen in deze regio, het is hier om te huilen wat de stallen betreft.
de staleigenaar moet je er in deze regio vaak maar voor lief bijnemen, anders heb je helemaal geen opties meer om ergens te staan. Met alle respect, maar de ene is nog luier, vreemder, of irritanter dan de ander.

Nou ja ik ga geen conclusie trekken over jouw situatie maar ik vind wel als je in vrij korte tijd veel gaat verhuizen dan had misschien beter moeten kijken. Neem aan dat iedereen de intentie heeft om vooruit te gaan in plaats van achteruit qua stalling. Maar als je telkens op de verkeerde plek terecht komt moet je misschien toch even beter kijken naar wat je echt wil want ik neem aan dat de stallen waar je staat vol zitten en dat mensen daar niet elke 2 maanden verhuizen. Een verhuizing op zich is voor een paard best heftig en ik vind dat je daarom ook een wel overwogen beslissing moet nemen. Ik zou het niet willen voor mijn paard.
Als iemand in mijn omgeving in een half jaar tijd 3x verhuisd ja dan zou ik toch tegen die persoon zeggen dat ze verder moeten kijken dan hun neus lang is en met klanten praten als ze overwegen weer te verhuizen. Sommige blijven jaren op de zelfde stal staan misschien zijn die mensen tevreden met wat minder maar ik zou ook niet staan springen om sommige klanten hoor. Die kunnen soms erg vervelend zijn en dat zien zelf ook niet in.

Je moet er ook in de praktijk achter komen wat je echt wil en wat je echt niet wil. Maar hoe jij nou komt bij drie keer verhuizen in een half jaar, terwijl ik het toch over vier jaar heb is me weer een raadsel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:44

Nikass schreef:
Tigra_ schreef:
Nou ja ik ga geen conclusie trekken over jouw situatie maar ik vind wel als je in vrij korte tijd veel gaat verhuizen dan had misschien beter moeten kijken. Neem aan dat iedereen de intentie heeft om vooruit te gaan in plaats van achteruit qua stalling. Maar als je telkens op de verkeerde plek terecht komt moet je misschien toch even beter kijken naar wat je echt wil want ik neem aan dat de stallen waar je staat vol zitten en dat mensen daar niet elke 2 maanden verhuizen. Een verhuizing op zich is voor een paard best heftig en ik vind dat je daarom ook een wel overwogen beslissing moet nemen. Ik zou het niet willen voor mijn paard.
Als iemand in mijn omgeving in een half jaar tijd 3x verhuisd ja dan zou ik toch tegen die persoon zeggen dat ze verder moeten kijken dan hun neus lang is en met klanten praten als ze overwegen weer te verhuizen. Sommige blijven jaren op de zelfde stal staan misschien zijn die mensen tevreden met wat minder maar ik zou ook niet staan springen om sommige klanten hoor. Die kunnen soms erg vervelend zijn en dat zien zelf ook niet in.

Je moet er ook in de praktijk achter komen wat je echt wil en wat je echt niet wil. Maar hoe jij nou komt bij drie keer verhuizen in een half jaar, terwijl ik het toch over vier jaar heb is me weer een raadsel.

Omdat ik toch gezegd heb dat het geen betrekking heeft op jouw situatie en dat ik daar geen conclusies over ga trekken. Je moet de post in z'n algemeen lezen en jezelf niet aangesproken voelen.
Omdat ik het helemaal niet over jouw situatie heb maar dus in z'n algemeen als iemand 3x verhuisd in een half jaar dan zou ik daar toch wel wat van zeggen dat ze beter moeten opletten want als andere mensen misschien al jaren op stallen staan waar deze persoon dan ook gestaan heeft dan lijkt me niet dat je de schuld altijd maar op stalhouder kunt schuiven. Zou wel heel toevallig zijn als het elke keer alleen bij diegene gebeurt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:47

Okee prima, maar omdat je mij quote komt het wel zo over. Overigens vraag ik me af of je de regio hier kent. Wat zou jij doen als je moest kiezen tussen:
- een aantal variaties van: lang weideseizoen, maar geen mogelijkheden om te rijden
- een aantal variaties van: goede bak en uitrijmogelijkheden, maar geen weideseizoen en nauwelijks of geen paddocks

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:54

De reden dat ik jouw quote is omdat ik mijn punt wilde verduidelijken naar aanleiding van je eerste post. Ik kijk mensen er echt niet scheef op aan als ze vaak verhuizen maar ik zou toch op en bepaalde punt wel denken van het is lekker makkelijk om alles op een ander te schuiven maar als mensen ergens al jaren naar tevredenheid staan en een nieuwe klant heeft vanalles te klagen bv zou ik toch zeggen dat ze eens naar zichzelf moeten kijken. Er kunnen altijd situaties zijn dat het tegenzit maar dan nog is het verstandig om er eerlijk naar te kijken wat er fout is gegaan. Als ik hier op bokt lees dat een stalhouder soms een hekel heeft aan 1 klant zou ik toch even gaan nadenken waarom dat is want dat komt echt niet uit de lucht vallen. Snap je wat ik bedoel? Ik vind het gewoon jammer dat sommige weinig begrip kunnen hebben voor de situatie van een stalhouder, ze kunnen wel voor je paard klaar staan en stront scheppen, dekens wisselen weet ik veel wat maar wordt er dan een foutje gemaakt gaan sommige mensen daar een hoop bombarie van maken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 14:57

Tigra_ schreef:
De reden dat ik jouw quote is omdat ik mijn punt wilde verduidelijken naar aanleiding van je eerste post. Ik kijk mensen er echt niet scheef op aan als ze vaak verhuizen maar ik zou toch op en bepaalde punt wel denken van het is lekker makkelijk om alles op een ander te schuiven maar als mensen ergens al jaren naar tevredenheid staan en een nieuwe klant heeft vanalles te klagen bv zou ik toch zeggen dat ze eens naar zichzelf moeten kijken. Er kunnen altijd situaties zijn dat het tegenzit maar dan nog is het verstandig om er eerlijk naar te kijken wat er fout is gegaan. Als ik hier op bokt lees dat een stalhouder soms een hekel heeft aan 1 klant zou ik toch even gaan nadenken waarom dat is want dat komt echt niet uit de lucht vallen. Snap je wat ik bedoel? Ik vind het gewoon jammer dat sommige weinig begrip kunnen hebben voor de situatie van een stalhouder, ze kunnen wel voor je paard klaar staan en stront scheppen, dekens wisselen weet ik veel wat maar wordt er dan een foutje gemaakt gaan sommige mensen daar een hoop bombarie van maken.

Ik heb mijn paard nu bijna 3 jaar en ik ben aan mijn derde stalling bezig. De eerste stalling heb ik een half jaar gestaan, de tweede bijna twee jaar en nu op de huidige stalling sinds augustus. En dat was puur omdat ik telkens toch er achter kwam dat er iets/meerdere dingen met mijn paard en mij niet gewerkt hebben. Daarnaast denk ik ook niet dat er één stalling is die perfect is. Soms moet je genoegen nemen met iets, maar ik heb voor mijzelf wel de regel: als ik er dermate van ga balen dat er iets is wat ik niet prettig vind (meestal meerdere aspecten) dat ik dan verhuis. Als ik namelijk niet lekker in mijn vel zit, heeft dan nadelige gevolgen voor mn paard (meestal minder rijden), terwijl dat juist voor ons beide heel belangrijk is. En ik heb ook voor mn paard bepaalde keuzes moeten maken. Ik denk ook niet dat je dit soms al aan kan zien komen, het zijn meestal de dingen die in de loop van de tijd gaan veranderen, waar je je aan gaat ergeren of die nadelige gevolgen voor het paard/jezelf hebben. Mocht je verder dingen willen weten, mag je pb'en natuurlijk. Maar wat ik probeer te zeggen: het houden van een paard moet leuk zijn en als het daarvoor nodig is dat je van stal moet wisselen, dan moet je dat gewoon doen. Dat je er erg in moet houden, dat je paard wel moet wennen is één ding, maar je paard ergens laten staan met de intentie: anders moet hij weer verhuizen, vind ik een beetje te kort door de bocht. Je verhuist natuurlijk niet zomaar, of ik in ieder geval niet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:58

Ik ben na een jaar en een maand weg gegaan bij mijn eerste stal wegens verhuizing van de eigenaren.. Een half jaar op een andere stal gestaan maar na een half jaar weg wegens te ver weg (ik kon toen niks anders vinden en omdat de stal eigenaren van de eerste stal gingen verhuizen moest ik wel snel weg zijn.

Nu sta ik al weer vanaf april 2008 een drie kwart jaar weg geweest omdat ik zelf was verhuisd. En dan twee maanden even ergens over winters wegens slechte afrastering.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:33

Tigra_ schreef:

Dat begrijp ik, het moet van twee kanten komen. En ik weet dat je zulke zeikerds van pensionklanten zeker ook hebt!
Mijn ervaring op mijn eerste stal is dat ze vonden dat ik er te vaak was : gewoon binnen de openingstijden van een manege, maar als je er altijd bent weet je teveel van wat er gebeurd en dat werd niet als prettig ervaren. Ik ging mijn eigen gang en bemoeide me nergens mee, maar het feit dat mijn paard als enige heel veel haar stal uit kwam, terwijl de rest 23 uur pd op stal stond was blijkbaar op een vervelende manier confronterend.
Op de 2e stal heb ik de ervaring dat je letterlijk continu werd bespied door de eigenaar om te zien of je geen kuil jatte of mest niet opruimde oid. Terwijl daar geen enkele aanleiding toe was.
Ik ken ook mensen die jaren ergens ontevreden staan maar een passieve houding hebben, er maar niets van zeggen, en niet weggaan want waar moet je heen? En in de kantine is het toch wel gezellig...
Dat past nou eenmaal niet bij mij. Ik kan me zeker aanpassen en weet dat ik op bepaalde wensen moet inleveren omdat de perfecte stal nu eenmaal niet bestaat, maar als mijn paard het niet goed heeft omdat
* er structureel "vergeten" wordt te voeren,
* er zonder overleg steeds een andere bodembedekking in haar stal komt die vervvolgens niet wordt schoongehouden, (was volpensionstal)
* mijn paard verplicht 24/7 naar buiten moet terwijl ze dat fysiek niet aankon, (de doe het zelf stal)
* ik een heel jaar lang niet in de bak heb kunnen rijden omdat ik daar zelf al tot aan mijn knieen in wegzak, laat staan mijn paard
Dan houdt het op en moet ik weg...
Had ik het maar kunnen voorzien. Want ik wil niets liever dan op 1 stal blijven.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 11:37

Nikass schreef:
Tigra_ schreef:

Dat begrijp ik, het moet van twee kanten komen. En ik weet dat je zulke zeikerds van pensionklanten zeker ook hebt!
Mijn ervaring op mijn eerste stal is dat ze vonden dat ik er te vaak was : gewoon binnen de openingstijden van een manege, maar als je er altijd bent weet je teveel van wat er gebeurd en dat werd niet als prettig ervaren. Ik ging mijn eigen gang en bemoeide me nergens mee, maar het feit dat mijn paard als enige heel veel haar stal uit kwam, terwijl de rest 23 uur pd op stal stond was blijkbaar op een vervelende manier confronterend.
Op de 2e stal heb ik de ervaring dat je letterlijk continu werd bespied door de eigenaar om te zien of je geen kuil jatte of mest niet opruimde oid. Terwijl daar geen enkele aanleiding toe was.
Ik ken ook mensen die jaren ergens ontevreden staan maar een passieve houding hebben, er maar niets van zeggen, en niet weggaan want waar moet je heen? En in de kantine is het toch wel gezellig...
Dat past nou eenmaal niet bij mij. Ik kan me zeker aanpassen en weet dat ik op bepaalde wensen moet inleveren omdat de perfecte stal nu eenmaal niet bestaat, maar als mijn paard het niet goed heeft omdat
* er zonder overleg steeds een andere bodembedekking in haar stal komt die vervvolgens niet wordt schoongehouden, (was volpensionstal)
* mijn paard verplicht 24/7 naar buiten moet terwijl ze dat fysiek niet aankon, (de doe het zelf stal)
* ik een heel jaar lang niet in de bak heb kunnen rijden omdat ik daar zelf al tot aan mijn knieen in wegzak, laat staan mijn paard
Had ik het maar kunnen voorzien. Want ik wil niets liever dan op 1 stal blijven.

Meestal kom je er ook pas achter dat 'iets werkt' als je het geprobeerd hebt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:58

Nikass schreef:
Tigra_ schreef:

Ik herken heel veel uit deze post en vooral de dik gedrukte regel.
Van die mensen die tegen je lopen te blaten hoe vaak jij al niet verhuist bent en zelf steeds lopen te jammeren en te zeiken.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:42

Ik ben juist wel blij met het contract mét opzegtermijn, die termijn is nl wederzijds :) Stel dat de pensioneigenaren om de een of andere reden de boel moeten gaan sluiten (vrijwillig dan wel onvrijwillig), dan weet ik dat ik in elk geval (wettelijk) een maand heb om nieuwe stalling te zoeken voor paard en niet per direct mijn paard aan een lantaarnpaal gebonden vind. Niet dat ik dat op de huidige stal zou verwachten, maar je weet het nooit. En als ik zelf per direct wel moet/wil dan neem ik die maand opzegtermijn ( => dubbele stalling als ik per direct weg ben) wel voor lief hoor.

Wbt stalhoppers en passieve mekkeraars: die zijn er inderdaad zat, op elke stal waar je ook komt. Maar om zeker te weten dat het een "verkeerde" is zul je eerst wel door moeten vragen ipv alleen op basis van verhuizingen kijken. Ik ben in 3 jaar tijd 2 keer verhuisd, een keer omdat ik zelf 400 km verderop ging wonen en de 2e keer omdat mijn paard in een (te volle) paddock bijna wekelijks met spoed bij de DA stond omdat ze weer in elkaar getimmerd was. Dat werkt op een gegeven moment ook niet meer, ongeacht hoe meewerkend pensionhouders dan zijn :)

En op elke stal is wel wat te zeuren, de kunst is op tijd te beseffen wanneer de zeur-redenen de redenen om te blijven overstijgen :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:20

Als je geen contract hebt mag een stalhouder je ook niet per direct op straat zetten. De wet schrijft voor dat hij jou een redeklijke termijn (een maand) moet geven om iets anders te zoeken. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:26

Die termijn is niet persé een maand. De termijn is gelijk aan de periode waar je voor betaalt. Dus als je per maand betaalt is de termijn een maand, betaal je per halfjaar is het een half jaar enz.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:59

Ik heb altijd netjes de opzegtermijn in acht genomen e nooit gemerkt dat mijn paard minder goed verzorgd werd (ben totaal 4 keer verhuisd in 10 jaar tijd), op één keer na. Stal kwam afspraken niet na over hoe mijn paard verzorgt zou worden en de prijs ging ineens fors omhoog zonder aankondiging. Mijn paard kreeg véél te weinig en heel slecht ruwvoer en ik wilde 'm zo snel mogelijk hebben Heb een week van tevoren opgezegd (halverwege de maand was dat) en de daarop volgende maand dat ik weg was niet betaald. Heb dus helemaal geen probleem met een maand opzegtermijn, als een stal écht slecht voor je paard zorgt kun je ze in principe in gebreken stellen en dan kun je prima weg zonder een maand opzegtermijn te betalen. En dan heb ik het niet over kleine dingen waar je de maand wel mee uit kan zingen, maar als een paard bv ineens niet meer buiten komt (in mijn geval onmogelijk want ik red het niet om iedere dag te gaan) of als een paard te weinig eten krijgt/ geen drinken, onveilige situaties etc. zaken waar een paard echt goed ziek van kan worden.
Wat ik overigens wel niet helemaal correct vind is dat sommige stallen met volpension die laatste maand het volle tarief vragen. Op mijn eerste stal deden ze dat zelfs als een paard overleed. Stalhouder heeft die laatste maand minder kosten (geen voer, strooisel, etc.) en minder werk dus er kan dat prima wat van de prijs af. Zijn ook stalhouders met een wachtlijst die meteen de stal weer vol hebben en dezelfde box dus twee keer verhuren, vind ik ook niet netjes.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:37

Als kleinschalige pensionhoudster vind ik dat een paard ten alle tijde goed verzorgd moet worden,heeft niks met het baasje te maken,gaat om het welzijn van het dier. :D
Bij mij mogen ze vertrekken wanneer ze dat willen,meestal hebben mensen er ook een goede reden voor(verhuizing,einde studie,verkoop paard),ook als ze gewoon wat anders willen proberen vind ik dat prima.

sampie65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:07

Waar ik in het geheel moeite mee heb, is dat je als staleigenaar onveilbaar moet zijn. Waar mensen werken maken mensen fouten. Dit geld voor de pensionklant maar ook voor de eigenaar van een pensionstal. Als je een fout maakt moet je daar op gewezen worden en dat is ook goed.
Volgens mij doet geen enkele pensionhouder met opzet iets fout. Bedenk ook eens, een pensionhouder is dat 7 dagen in de week en 52 weken in een jaar. Dit zijn alleen al gemiddeld 1456 voermomenten per paard of pony per jaar.
Ik ben ervan overtuigd dat er in de wereld geen pensionstal is die het voor iedereen altijd goed kan doen. Degene die denken dat het alleen aan de pensionhouder ligt, zou ik willen adviseren om een eigen spul te kopen. Onder de mom wil dat het gebeurd zoals jij het wil, moet je het zelf doen.
En voor degene die denkt dat het altijd aan de pensiongast ligt, stop er maar mee, je moet ook hand in eigen boezem kunnen steken.
Maar nooit en ter minner mag een paard of pony de duppe worden van een meningsverschil tussen eigenaar van de stalling en het baasje van het paard of de pony, en moet een opzegtermijn van 1 maand geen enkel probleem vormen.
Bij overlijden van een dier, behoord de overeenkomst meteen te stoppen. Dit is een situatie van overmacht en dan is het wel zo netjes om geen verdere kosten dan tot de dag van overlijden te berekenen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:31

Natuurlijk moet het van beide kanten komen. Mijn ervaring is helaas eindeloos gezeur, met name over geld van de pensionhouder. Nu sta ik op een stal waar de eigenaar zich nauwelijks met ons bemoeid en waar we nagenoeg alles zelf doen. Ideaal wat mij betreft. _/-\o_

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:33

Dat er fouten gemaakt worden is het probleem ook niet. Waar het wel om gaat is hoe die fouten vervolgens weer worden opgelost.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:07

Koper schreef:
Dat er fouten gemaakt worden is het probleem ook niet. Waar het wel om gaat is hoe die fouten vervolgens weer worden opgelost.

Juist ja en ook hoe iemand aangesproken word op de fout.
Maar vaak als je iets vraagt aan zo'n pensionhouder is het al snel lastig en teveel.
Ook het respecteren dat je als eigenaar van het paard ook nog steeds wat te zeggen hebt lijkt soms heel moeilijk.
Het belangrijkste is dat pensionhouder en pensionklant kunnen praten met elkaar.
Dat ging op de laatste stal ook mis.

Een maand opzegtermijn, ik vind het niks, maakt niet uit of het van twee kanten komt.
Als ik opzeg wil ik gewoon weg en als zij opzeggen, willen ze van me af.
In beiden gevallen doen sommige stallen er alles aan om je het leven zuur te maken en ja ook ten koste van je paard.
Ik heb het allemaal gezien, paard krijgt geen stro meer in de stal, paard mag niet meer buiten enz.
Laat lekker ieder zijn eigen weg gaan.

sammiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:44

vind een maand opzegtermijn niet echt fijn... Je geeft door dat je weg gaat en moet nog een maand blijven, lijkt mij ook dat je dan niet fijn meer op stal staat en de eigenaar je vaak toch wel een beetje anders gaat behandellen en misschien zefls je paard. Snap wel dat staleigenaren soms een opzegetermijn hebben om misschien de boxen dan nog optijd weer te vullen voor hun inkomen. maar is neit fijn voor degene die weg gaat...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:46

sammiexx schreef:
vind een maand opzegtermijn niet echt fijn... Je geeft door dat je weg gaat en moet nog een maand blijven, lijkt mij ook dat je dan niet fijn meer op stal staat en de eigenaar je vaak toch wel een beetje anders gaat behandellen en misschien zefls je paard. Snap wel dat staleigenaren soms een opzegetermijn hebben om misschien de boxen dan nog optijd weer te vullen voor hun inkomen. maar is neit fijn voor degene die weg gaat...

Ik heb het laatst gehad, en de eigenaar heeft zowel mij als mijn paard perfect behandeld in de laatste maand. Ook op de stal waar ik nu sta worden mensen in de laatste maand echt niet anders behandeld.

Ik vind het een beetje een 'zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten' verhaal.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:59

sammiexx schreef:

Je moet ook niet perse blijven staan, je moet gewoon die maand nog betalen. Niemand die je zal verplichten dat je daar je paard ook op stal moet staan. De keus is dan aan de eigenaar om de dubbele kosten voor lief te nemen. Afhankelijk van je reden hoeft iemand je toch niet anders te behandelen. Als ik naar de andere kant van het land verhuis lijkt het me nogal logisch dat iemand verhuisd. Ook al iemand kiest voor betere faciliteiten. Als je van te voren zelf al denkt dat je anders behandeld gaat worden dan zul je dat op zo'n moment ook voelen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:02

Op mijn vorige stal was er ook een maand opzegtermijn, maar omdat de pensionstalling ging stoppen en ik nog als enige pensionklant er stond was het geen probleem om dit in te korten.
Ik vind een maand opzegtermijn niet meer dan normaal en heb daar dan ook geen problemen mee, mits mijn paard op dezelfde manier gevoerd en verzorgd wordt.