Tigra_ schreef:De reden dat ik jouw quote is omdat ik mijn punt wilde verduidelijken naar aanleiding van je eerste post. Ik kijk mensen er echt niet scheef op aan als ze vaak verhuizen maar ik zou toch op en bepaalde punt wel denken van het is lekker makkelijk om alles op een ander te schuiven maar als mensen ergens al jaren naar tevredenheid staan en een nieuwe klant heeft vanalles te klagen bv zou ik toch zeggen dat ze eens naar zichzelf moeten kijken. Er kunnen altijd situaties zijn dat het tegenzit maar dan nog is het verstandig om er eerlijk naar te kijken wat er fout is gegaan. Als ik hier op bokt lees dat een stalhouder soms een hekel heeft aan 1 klant zou ik toch even gaan nadenken waarom dat is want dat komt echt niet uit de lucht vallen. Snap je wat ik bedoel? Ik vind het gewoon jammer dat sommige weinig begrip kunnen hebben voor de situatie van een stalhouder, ze kunnen wel voor je paard klaar staan en stront scheppen, dekens wisselen weet ik veel wat maar wordt er dan een foutje gemaakt gaan sommige mensen daar een hoop bombarie van maken.
Dat begrijp ik, het moet van twee kanten komen. En ik weet dat je zulke zeikerds van pensionklanten zeker ook hebt!
Mijn ervaring op mijn eerste stal is dat ze vonden dat ik er te vaak was : gewoon binnen de openingstijden van een manege, maar als je er altijd bent weet je teveel van wat er gebeurd en dat werd niet als prettig ervaren. Ik ging mijn eigen gang en bemoeide me nergens mee, maar het feit dat mijn paard als enige heel veel haar stal uit kwam, terwijl de rest 23 uur pd op stal stond was blijkbaar op een vervelende manier confronterend.
Op de 2e stal heb ik de ervaring dat je letterlijk continu werd bespied door de eigenaar om te zien of je geen kuil jatte of mest niet opruimde oid. Terwijl daar geen enkele aanleiding toe was.
Ik ken ook mensen die jaren ergens ontevreden staan maar een passieve houding hebben, er maar niets van zeggen, en niet weggaan want waar moet je heen? En in de kantine is het toch wel gezellig...
Dat past nou eenmaal niet bij mij. Ik kan me zeker aanpassen en weet dat ik op bepaalde wensen moet inleveren omdat de perfecte stal nu eenmaal niet bestaat, maar als mijn paard het niet goed heeft omdat
* er structureel "vergeten" wordt te voeren,
* er zonder overleg steeds een andere bodembedekking in haar stal komt die vervvolgens niet wordt schoongehouden, (was volpensionstal)
* mijn paard verplicht 24/7 naar buiten moet terwijl ze dat fysiek niet aankon, (de doe het zelf stal)
* ik een heel jaar lang niet in de bak heb kunnen rijden omdat ik daar zelf al tot aan mijn knieen in wegzak, laat staan mijn paard
Dan houdt het op en moet ik weg...
Had ik het maar kunnen voorzien. Want ik wil niets liever dan op 1 stal blijven.