wat zouden jullie doen als pensionklant niet betaald?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Re: wat zouden jullie doen als pensionklant niet betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:35

hehe, wat een rare opmerking zeg.
Natuurlijk zijn we er superblij mee geweest al die tijd (met name mijn dochtertje natuurlijk). Dat neemt niet weg dat het zeer plotseling verdwijnen van de pony veel verdriet en boosheid bij mijn dochtertje teweeg brengt!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:45

bertine37 schreef:
Oh Max. Wat naar voor je dochtertje. Ik vind dat wel een rare gang van zaken hoor. Jij was toch altijd heel blij met je staleigenaar ? Blijkbaar heeft hij ook een wat mindere kant.
Ik hoop erg voor je dat je de pony nog kunt achterhalen.
Hetzelfde is bij ons op stal gebeurd en dat meisje heeft het er nog vaak over. Meisjes harten blijven erg kwetsbaar. Hoe reageerde de staleigenaar ?

Tja, de staleigenaar is een fokker/handelaar. De pony intereseerde hem niks, snap ik ook, beest koste hem alleen maar geld. Ik was vooral zo boos dat de pony ineens weg was zonder dat hij het ons liet weten. Hij wist hoe gek dochterlief op dat beestje was! Al had ie even gebeld, dan hadden we nog "afscheid" kunnen komen nemen. Dan hadden we in ieder geval geweten dat ie weg was, i.p.v. ineens voor een lege stal te staan......
Ik heb ook gezegd dat ik heel boos was en hij zei dat hij het snapte en realiseerde zich dat ie had moeten bellen maar hij had er niet aan gedacht (?!) ook omdat het allemaal zo snel gegaan was.
Het is nu eenmaal zo gegaan, niks meer aan te doen, maar dochter heeft het er erg moeilijk mee....Ze zal dit ook niet/nooit vergeten denk ik.

_JessicaA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:14

Ahh naar verhaal, ik zit ook in zo'n situatie.. Ik verzorg een pony waarvan de eigenaar ook al een tijd geen stalgeld heeft betaald ik wil de pony graag kopen maar de eigenaar verkoopt de pony niet! De stalhouder wil de pony graag aan mij verkopen, maar de eigenaar is het er niet mee eens die wil de pony niet kwijt! Maar komt eigenlijk nooit langs bij de pony.. (Zucht)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:26

lastig voor je hoor.
Waarom wil de eigenaar niet verkopen? Doen ze zelf nog iets met de pony? Als ze aan jou verkopen weten ze in ieder geval waar en bij wie de pony is!

Kun jij wel een pony onderhouden dan? Moet je wel goed over nadenken, anders zit je straks in dezelfde situatie....

_JessicaA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:31

Nee de eigenaar heeft de pony al heel lang maar de laatste jaren heeft de eigenaar er niks meer mee gedaan.. Ja ik heb een vaste baan, de stalhouder zit met zijn handen in het haar, hij heeft geen paspoort van de pony en de pony is ook nog eens gechipt dus zomaar verkopen kan nog lastig worden...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:38

zo was het bij ons ook. Iedereen vroeg zich ook af waarom de eigenaar de pony niet veel eerder verkocht had. Ze kwamen nooit!
Onze staleigenaar had ook geen paspoort, dus zomaar verkopen gaat niet nee. Ik weet niet hoeveel achterstand ze hebben, maar misschien kan de staleigenaar ook zeggen dat ie de pony wil hebben, in ruil voor het achterstallige stalgeld (net als bij ons is gebeurd)?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:41

max66 schreef:
bertine37 schreef:
Oh Max. Wat naar voor je dochtertje. Ik vind dat wel een rare gang van zaken hoor. Jij was toch altijd heel blij met je staleigenaar ? Blijkbaar heeft hij ook een wat mindere kant.
Ik hoop erg voor je dat je de pony nog kunt achterhalen.
Hetzelfde is bij ons op stal gebeurd en dat meisje heeft het er nog vaak over. Meisjes harten blijven erg kwetsbaar. Hoe reageerde de staleigenaar ?

Tja, de staleigenaar is een fokker/handelaar. De pony intereseerde hem niks, snap ik ook, beest koste hem alleen maar geld. Ik was vooral zo boos dat de pony ineens weg was zonder dat hij het ons liet weten. Hij wist hoe gek dochterlief op dat beestje was! Al had ie even gebeld, dan hadden we nog "afscheid" kunnen komen nemen. Dan hadden we in ieder geval geweten dat ie weg was, i.p.v. ineens voor een lege stal te staan......
Ik heb ook gezegd dat ik heel boos was en hij zei dat hij het snapte en realiseerde zich dat ie had moeten bellen maar hij had er niet aan gedacht (?!) ook omdat het allemaal zo snel gegaan was.
Het is nu eenmaal zo gegaan, niks meer aan te doen, maar dochter heeft het er erg moeilijk mee....Ze zal dit ook niet/nooit vergeten denk ik.

Been there, done that, en leuk wordt het nooit, maar t slijt wel gewoon hoor

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:47

daar ga ik wel van uit ja, maar het hele gebeuren heeft wel een enorme impact op haar (ben blij dat ze niet afgelopen week de cito-toets moest doen, er was anders niks van terecht gekomen!).
Het is gewoon een heel gevoelig kind.

_JessicaA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:49

Ik Baal heel erg het duurd al zo lang en ben me behoorlijk aan de pony gaan hechten... Ik had er eigenlijk nooit aan moeten beginnen...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:51

Elk kind is gevoelig als zomaar haar lieveling verdwenen is . Het is vreselijk naar voor je dochter . Helaas gebeuren dit soort dingen als ze met dieren van een ander bezig gaan !
Daarom hebben mijn kids zelf een pony ( besef wel dat ik t geluk heb dat dit kan ) !
Je stadhouder heeft gewoon mazzel dat de pony zo rap verkocht is. En dat hij er niets om geeft niet het adres oud te hebben van de nieuwe eigenaars , ach hij zal wel vaker afscheid hebben moeten nemen dan wordt je daar makkelijker in .

Sterkte met het verdriet van net dochtertje

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:56

Slot op de staldeur en eerst laten betalen, voordat ze er weer wat mee mogen doen.
Daarna zo snel mogelijk een andere stal laten zoeken.
Enige werk wat je dan wel zelf hebt is het dier beweging geven.

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:01

:) vraag me af of mensen hier posten om de berichten aantallen of omdat ze ook het topic lezen ?
max 66 hoe is ondertussen je dochter er onder? er al iets boven op?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 19:24

max66 schreef:
daar ga ik wel van uit ja, maar het hele gebeuren heeft wel een enorme impact op haar (ben blij dat ze niet afgelopen week de cito-toets moest doen, er was anders niks van terecht gekomen!).
Het is gewoon een heel gevoelig kind.

@hertog, zie hierboven.... Ze eet en slaapt slecht en moet geregeld huilen en praat er geregeld over. Ze kan zich wel goed uiten gelukkig. Sneu hoor. Het is de eerste keer in haar eventje dat ze zo verdrietig is volgens mij. Ze houdt sowieso erg van dieren. Ik houd mijn hart vast voor de dag dat haar kat dood zal gaan....

@ zinzi: wij hebben zelf ook een e-pony hoor, maar eigenlijk deed ik alleen wat met onze pony, dochtertje had haar "eigen" kleine knuffelpony.
Nu hoop ik dat ze iets meer met onze eigen pony gaat doen. Tot nu toe heeft ze er niks mee gehad, maar misschien veranderd dit nu wel. Ze vertrouwt onze eigen pony niet, is er soms zelfs bang voor. Ik hoop dat ze nu meer vertrouwen in de merrie gaat krijgen, als ze er meer mee bezig gaat.
Op dit moment heeft ze er nog geen behoefte aan zegt ze, ze wilde ook niet rijden. Komt wel weer denk ik....

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:31

Toen ik 20 was heb ik op een manege op een paard leren rijden en nouja een half jaartje later ofzo.. paard weg! Zelfs als je al ouder bent kan het nog enorm veel pijn doen dat een paard ineens verdwenen is.

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:34

:) beschuldig mensen van mijn eigen zonde. sorry . hoop dat ze een band met je eigen merrie kan opbouwen ,veel geluk hier mee.

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:53

hertogaj schreef:
:) vraag me af of mensen hier posten om de berichten aantallen of omdat ze ook het topic lezen ?
max 66 hoe is ondertussen je dochter er onder? er al iets boven op?

Ik snap wel dat mensen niet het hele topic gaan doorlezen, maar het is wel handig om de berichten van de TS te lezen.

@TS: heel veel sterkte met je dochtertje! Het is inderdaad niet nietjes dat de staleigenaar haar geen kans meer heeft gegeven om afscheid te nemen. Hopelijk zal ze je pony meer gaan vertrouwen, als ze er meer mee doet, zodat ze binnenkort met jouw pony veel plezier kan hebben.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:34

Nou ja, wat een rare reakties hier soms.
De meerwaarde is dat je een kind niet laat zitten met verdriet. Iedereen snapt toch dat een kind afscheid wil nemen van haar lievelingspony?
Wat zou daar nu erg aan zijn voor die nieuwe eigenaren..
Max, wens je dochter sterkte van me :(:)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 08:31

Volgens mij is er een basisvraag in dit topic waar ik op reageer.
Ik hou me graag ontopic dus reageer op de vraag. Niets mis mee lijkt me.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:45

Tendance schreef:
Slot op de staldeur en eerst laten betalen, voordat ze er weer wat mee mogen doen.
Daarna zo snel mogelijk een andere stal laten zoeken.
Enige werk wat je dan wel zelf hebt is het dier beweging geven.

en dan kwam er brand, das pech, paard weg.

slot op een stal doen is nóóit verantwoord, in geen enkel opzicht.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:01

Balou_k schreef:
Goh riep ik ook al.. Slimme mensen hier he?

Nogal ja, je zou denken dat ze zelf ook wel snappen als er een slot op zit je er niet 1,2,3 bij kan, laatstaan als er dus een brand uitbreekt... :roll:

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:05

Moderatoropmerking:
Zullen we het even ontopic houden?
Oneliners en andere zaken zijn hier niet echt van toepassing.
Reageer alleen als je ook echt iets nuttigs hebt toe te voegen aan het topic.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:08

De stal op slot doen lijkt mij ook logisch, anders haalt de eigenaar het paard een keer op en heeft hij alleen kosten. Gebeurd heel vaak, althans ik hoor het in mijn omgeving regelmatig. Grotere stallen die ook rijlessen geven zetten zo'n paard dan ook regelmatig in voor een les.
Maar ik blijf het van een paarden eigenaar schofterig vinden een paard op een andermans kosten te houden. Neem je verantwoording die je bent aangegaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:13

ViefJor schreef:
Balou_k schreef:
Goh riep ik ook al.. Slimme mensen hier he?

Nogal ja, je zou denken dat ze zelf ook wel snappen als er een slot op zit je er niet 1,2,3 bij kan, laatstaan als er dus een brand uitbreekt... :roll:

Het is een risico,net als een vliegtuig die neerstort op je huis-stal. Hopelijk gebeurd dat niet..... :) de eigenaar zit fout,daar mag je imo best op reageren en in fie zin vind ik de risco.s op brand ook niet heel groot. (klopt af)

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:58

Als je als staleigenaar een slot om de stal kan doen (wat ik op zich wel snap, want dan kunnen ze tenminste niet de pony zonder te betalen meenemen), vind ik wel dat je er voor moet zorgen dat in een noodsituatie er ook altijd iemand is die het slot er van af kan halen. Dus bij een grote stal met openingstijden dat er buiten de openingstijden om geen slot op zit en overdag dat als je zelf op de stal aanwezig bent, je die sleutel wel bij je houdt en als je weg moet, een van je werknemers die dan aanwezig is.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:05

Citaat:
Het is een risico,net als een vliegtuig die neerstort op je huis-stal. Hopelijk gebeurd dat niet..... :) de eigenaar zit fout,daar mag je imo best op reageren en in fie zin vind ik de risco.s op brand ook niet heel groot. (klopt af)

Daar ben ik het deels wel en deels niet mee eens. Natuurlijk, de kans is heel klein, maar is het een kans die je uit mag sluiten? Dat vind ik niet, er hoeft maar 1 kortsluiting te zijn (bijv. in het hooi en stro-hok) en heel de boel staat in de hens. Een paard moet ten alle tijden veilig zijn, en imo is dat niet als er een slot op de stal zit..