Ragdollcat schreef:JMkaaay schreef:Wat ik dan niet begrijp is dat je je eigen paard dan weer met een nieuwe deken terugzet, terwijl je zo zeker weet dat mijn paard er zo vaak aan loopt te trekken. Dan kon je het beter eerst met een goedkopere deken uit proberen met anti-bijt om te kijken of dat helpt of vragen of je naar een andere wei mocht bijvoorbeeld
Ik vind niet dat de andere eigenaar rekening met jouw sloper moet houden, je zorgt er maar voor dat jouw paard geen eigendommen van een ander kapotmaakt.
Of zorg voor een deken voor de andere eigenaar zodat ie om de deken van eigen keuze en merk van de andere eigenaar kan en jouw paard gewoon jouw eigen deken bij een ander paard sloopt, dan heb je zelf de keuze voor een goedkoop pruldeken of een duur deken.
En als je moeilijk doet over vergoedingen enzo, doe dan je paard maar een muilkorf om.
Ik zou het ook niet pikken als een ander mij verteld welke soort deken ik kopen moet voor mijn paard om de voorkomen dat die ander de kosten eraan heeft, Ik koop zelf wel wat ik zelf mooi vind en wat ik goed vind. Ik ga geen deken van 300 euro kopen om een ander een plezier te doen, snap je wat ik bedoel.
Ben ik zelf heel makkelijk in: of je haalt het probleemdier weg of je zorgt ervoor dat er niet gesloopt wordt.
Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je je paard bij andere dieren in de wei zet. Veel verzekeringen zullen ook niet vergoeden (of niet vaker dan eens) omdat het een risico is wat je loopt als je je paard in een groep zet.