Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:45

a3ana schreef:
Hoi allemaal,

Jarenlang heb ik gezocht naar het ultieme 'middeltje' om de witte benen van mijn (wijlen) merrie ook echt wit te krijgen, alleen nooit hét 'middeltje' gevonden.

Sinds kort heb ik een appaloosa (overwegend wit) en weer het ene na het andere geprobeerd te hebben; heb ik het nu gevonden: dé Vlekkenspons.
Géén shampoo's meer nodig, géén chemicaliën, alleen een emmer met water (kan ook met koud water!) en dé Vlekkenspons.
Enkele zachte vegen of licht wrijven met dé Vlekkenspons en de vlek ik gegarandeerd weg!

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn hè? Dat dacht ik ook, geprobeerd..... en..... het werkt echt.
Voor zowel mest-, urine, en grasvlekken!

Ik wou dat ik het jaaaaaaren eerder ontdekt had. In een hand-omdraai het wit écht wit, dus ook heel handig om mee te nemen op wedstrijd!

Een aantal stalgenootjes hebben ook witte paarden en/of een schimmel, ook zij zijn heeeeel erg blij met deze ontdekking.

Voor wie hier meer van wil weten, stuur me even een pb en desgewenst kan ik op korte termijn nog wat foto's plaatsen......

Jammer dat ze niet meer reageert, ik denk dat ik weet welke ze bedoeld

http://online.kruidvat.nl/product/50171 ... 0000000321

De schimmel van ts zal wel nu inmiddels wit zijn :P

Lara_Silver

Re: Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:25

Ohh gelukkig dat ik nu weet waar het verkrijgbaar is! Hier helaas niet, gelukkig zit mijn moeder een paar weken in Nederland, kan ze me er mooi een paar meenemen. Dankje voor de link! :)

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:11

Hahaha nou helaas het paard van TS (mij) is nog niet wit _/-\o_

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:16

Weet niet of het al gezegd is, maar heb je de nieuwe shampoo van Cavalor al getest? (Norplus)
Een collega van mij heeft die getest op haar bont paard, en het wit is gewoon reflecterend!

Denk dat als je paard zo vuil is, zoals ik hier op foto's voorbij zie komen, dat je dan wel meerdere keren zal moeten wassen, en goed schrobben :\

* blij met mijn bruine en vos * :D

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:18

Coberlina schreef:
Weet niet of het al gezegd is, maar heb je de nieuwe shampoo van Cavalor al getest? (Norplus)
Een collega van mij heeft die getest op haar bont paard, en het wit is gewoon reflecterend!

Denk dat als je paard zo vuil is, zoals ik hier op foto's voorbij zie komen, dat je dan wel meerdere keren zal moeten wassen, en goed schrobben :\

* blij met mijn bruine en vos * :D

Nee nog niet geprobeerd maar het wit is ook wel echt wit te krijgen met de meeste shampoos
Alleen die vlekken op zijn benen zijn echt gewoon ingevreten mest en urine en wil gewoon niet eruit _/-\o_

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:22

Hoe zit je paard in zijn vacht?

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:22

Ik was mijn schimpie altijd met t melkmeisje Afbeelding

Ze word er altijd extreem wit van en ze ruikt dan ook lekker :o

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:44

senna21 schreef:
tabaflab schreef:
Uhm voor mensen die een roze paard willen, kun je ook gewoon je paard in de wasmachine met een rode sok ook leuk.

Of een paard nat onder een rood dek zetten, waardoor hij vervolgens zuurstokroze kleurt.
(echt gebeurt... de ruiter heeft aardig moeten poetsen om het paard weer wit te krijgen :))

Ik zeg altijd als je het hebt overleefd is het grappig dus:
HAhahahahahah _O- *\%/*

Hondkatpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:46

Je paard insmeren met houtskool, een paar uur laten zitten en dan eraf borstelen. daar worden ze spierwit van!

Yowusz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:52

Ik was mijn pony altijd met een shampoo voor honden met een witte vacht. Werkt bij die van mij altijd goed. Na een winter is zijn staart vaak zwart en na een wasbeurt weer helemaal wit.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:03

Ik heb morgen appaloosadag en helaas vandaag van alles geprobeerd maar de ergste plek niet helemaal wit gekregen. Heb talkpoeder gehaald, smeer ik er morgen op hopelijk helpt het wat

Yowusz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:15

Succes!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:25

Weet niet of het genoemd is; Maar met houtskool inwrijven tot hij zwart is. Goed laten inwerken, uitborstelen en dan wassen met Zilvershampoo of badedas

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:01

Toevallig heb ik zoon ding gebruikt voor de schoonmaak thuis. Never nooit dat ik dat op mijn paard zou smeren.
Dan word er hier gezegd geen chemicaliën nodig. Het is geen tover spons. Ik had hele uitgedroogde handen van dat ding en ze waren nog redelijk aan de prijs ook.
Met die haren kan je niet lekker zien wat voor effect het heeft.
Nee ik poets wel een beetje extra

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:04

Dreft!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:11

Biotex! Even intrekken en witter kan niet!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:14

Biotex hielp bij mij wel meer als alle dure paardenshampoo´s maar nog steeds niet voldoende, ik heb de talkpoeder gebruikt en daarna was ze redelijk wit. Als je heel goed keek zag je het nog een iets gelige waas

DaniiM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:56

Wat bij mijn paardje goed werkt is houtskool. Haar witte vlekjes worden terug mooi wit.
Eerst goed inwrijven met die houtskool en dan eraf borstelen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:50

Waar haalt iedereen houtskool vandaan? Kopen jullie hele zakken voor de barbecue en worden deze dan uitgewreven over een paard?
Ik zit hier te bedenken hoe ik een geelschimmel zijn originele kleur terug te laten krijgen en ik wil hem niet van top tot teen in de shampoo hebben staan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:57

Houtskool wil er niet altijd meer uit, zou ik ruimmmm van te voren testen hahaha.

Ik begin echt dagen op voorhand al en gebruik:
- gewone goedkope shampoo
- zilvershampoo
- cowboy magic white in yellow out
- betadinehampoo
- biotex
- groene zeep
- soda
maar helaas blijven er toch nog plekken geel en die dan maar met talkpoeder. Dit weekend ga ik ook wit krijt uitproberen, eens zien wat dat doet.

Schimmels krijg ik altijd wel met veel minder werk zilverwit weer, maar die ellendige Appaloosavacht, grrrrrr!!!!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:05

En dat talkpoeder dat koop je bij de lokale drogisterij, of is dat zo'n blok als die ik ergens al voorbij zag komen (en nog nooit ergens in een winkel heb zien liggen)? Dagen heb ik niet meer, maar gelukkig is hij plaatselijk geel; manen en staart, dus dat wordt zeker gewassen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:14

Talkpoeder kun je gewoon kopen bij een supermarkt of drogist, dat is een bus poeder (meestal bij de babyprodukten).

Wit stoepkrijt kan ook, maar dat werkt makkelijker op witte benen en aftekeningen dan een heel paard onderkrijten :P

jorislover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:58

met badadas krijgen wij de pony bij ons op stal ook altijd weer spier wit miss werkt het??
bij de meestel wel
proberen waard???

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:04

cecil schreef:
Hallo mede bokkers,

Ik weet dat er al heel veel topics over open, maar ik heb nog niet het juiste hulpmiddel gevonden.
Cloud is (of beter gezegd hoort) spierwit te zijn, alleen is hij dit op het moment dus niet :')
Hij is geschoren (behalve zijn benen) en staat onder een deken, nu is hij alleen de dikste smeerpoets op stal :')
Hij eet alle soorten bodembedekking op, dus staat alleen op rubberen tegels en hij vind het heerlijk om in zijn eigen mest te rollen :j
Nu ben ik er achter gekomen dat ik eigelijks ook gewoon in de winter toch de vlekken met een spons met wat zeep wekelijks moet bijhouden.
Nu heb ik dat dus niet gedaan, wel de vlekken met een borstelblok etc. behandeld maar dit was dus niet voldoende want de vlekken zijn letterlijk ingetrokken, ik krijg de vlekken met groene zeep en cowboy magic spray niet weg!
Wie o wie heeft tips???

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

zo wie zo de benen ook eens gaan scheren,, en kijken dat hij meer buiten kan staan zodat hij niet in zijn eigen stront kan rollen ( of de stal vaker uitmesten). weet natuurlijk niet hoe het buiten met hem zit.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:07

Urielle >;) ik had die opmerking van het houtskool niet goed gelezen "ruim van te voren testen", want ik weet niet welke malloot aangeeft dat dat een wondermiddel is, maar nu heb ik een bont paard.
En dat talkpoeder, se-ri-eus, moet dat wat doen? Hij gaat er heerlijk menthol achtig van ruiken maar dat is het dan ook wel weer. Gelukkig wordt alles overstelpt door babygeur, want ik heb zijn benen met babyshampoo gewassen en dat ging goed. En zijn staart ís weer wit door biotex, ook een appeltje eitje. Maar die houtskool en talkpoeder, ik zie daar het nut nog steeds niet van in.