Vierkante bak is geen probleem , alleen maar handig
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Krijg je hele bijzondere figuren van zo'n vierkante bak hahah! Mag ik vragen wat voor zand er in jou paddock ligt? Zo te horen is die goed te doen met deze kou, wel erg fijn! Kost wel tijd met slepen enz zeker ofniet?
die zijn erg goed. Wat betreft de bodem met dit weer, zorgen dat het glad is voor de vorst scheelt echt veel. De grond hier is redelijk droog dat scheelt!
Al het lint eraf en de rare kleine palen ertussen weg! Leuk hoor!

Veel succes met de werken.
Ik vind het zelf ook onwijs gaaf om nu echt te zien dat er een bak komt... Kan echt niet wachten om mijn paarden deze kant op te halen!!
! De loonwerker heeft eerst de bovenlaag met zwart zand eraf gehaald, bij het 'extra' stukje bak eerst het zwarte en toen het witte zand eruit gehaald en op de oude bak gelegd. De laag met wit zand die daar lag bleek namelijk te dun. Vervolgens dit de hele bak zo herhaald en aan de zijkant van ons perceel (wat we nu nog niet gebruiken, wordt ook geen weiland) heeft hij voor het bijkomende gedeelte van de bak het benodigde witte zand gehaald. Snapje?
. In totaal 130 (geimpregneerde) palen gezet, om de 5 meter. Was nog best lastig alles op dezelfde rij en hoogte te krijgen. Maar hebben ons best gedaan! Komend weekend moeten we alleen de bielzen nog zetten voor de hoeken en palen langs de bak. Maar dat laatste hebben we nog niet gedaan omdat de loonwerker de bak nog moet egaliseren en ik anders bang ben dat er palen sneuvelen
. Verbouwing van het huis gaat ook voorspoedig.