Weiland.. één grote modderpoel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Re: Weiland.. één grote modderpoel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 10:56

Als de weerberichten kloppen zal het Vandaag een droge dag blijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:59

Nou hier ook grote blub! Er zijn al mensen bezig geweest om klacht in te dien. Het feut dat ze eej droge stal en een overlopp hebben waar ze droog staan zien ze niet...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:01

Hier gelukkig nog geen klachten gehad, dat komt meestal als het koud wordt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:32

dat gezeik en gezeur van mensen,die niks af weten van paarden ben ik echt moe.ik woon nu 4jr in belgie en hier bemoeit niemand zich met ander mans dieren,heel fijn.maar de dieren die echt hulp nodig hebben worden hier ook niet geholpen wat triest is.nu ga ik weer terug naar nederland en ben blij als mensen eerst eens bij hun zelf kijken voor ze meldingen gaan maken,voor dingen die niet nodig zijn.hier is het nu droog waait flink en het zonnetje is er ook soms

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:54

Ja, zoals met alles in NL draven ze weer een beetje door... :roll:

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:32

ha, hier ook wel eens klachten hoor...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:34

nu zit ik met een dilema, waar ze nu staan is het droog maar ik vind die pensionstal helemaal niks. in het land van ons is het blubber. en mijn paardje heeft een peesblesure dus al dat modder gesomp is niks voor haar. nou iwl ik voor het schuilhok wat bestraten , zodat ze hier droog staat en een stuk ophogen, maar toch gaat ze wel in de blub staan helaas, zit vast een paardenmagneet in ofzo . zal ik ze naar huis nemen of op die rotstal laten staan waar ze wel droge voeten hebben?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:43

Hier geen klachten.. maar idioten die denken dat paarden pompoen eten 8)7 ik kwam aan bij mn pony's liggen er grote brokken pompoen! Braaf als ponylief en paardlief het niet eten hebben ze het gewoon laten liggen gelukkig..

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:50

Hier is het al de hele dag droog en geloof het of niet, een zonnetje erbij.. ;) maarja vanavond weer regen.
De modder is echt een soort drijfzand die je wil grijpen verbeeld ik me...je zuigt erin weg en komt er niet meer uit :+
En gisteren haalden mijn paardjes het in hun hoofd om als een idioot te gaan lopen racen en toen ik het hek opendeed stormden ze langs me, glibberend en glijdend naar stal, maarja..ik stond bij de opening van het hek..ik zag er heel charmant uit kan ik melden :(

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:52

Dat zonnetje schijnt hier nu ook :D het waait ook een beetje dus heeft de wei de kans om een beetje op te drogen vandaag.. maar helaas die regen komt weer inderdaad!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:56

Hier ook ellende, het is net wadlopen in die kleigrond hier, ik lig elke keer bijna voorover omdat of de kruiwagen blijft steken, of mijn voet :') gelukkig is de bak wel droog en hebben ze een mooie droge schuilstal. Alleen een beetje jammer dat ze mok hebben.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:07

Ook hier natte bende. :(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:17

unihorses schreef:
nu zit ik met een dilema, waar ze nu staan is het droog maar ik vind die pensionstal helemaal niks. in het land van ons is het blubber. en mijn paardje heeft een peesblesure dus al dat modder gesomp is niks voor haar. nou iwl ik voor het schuilhok wat bestraten , zodat ze hier droog staat en een stuk ophogen, maar toch gaat ze wel in de blub staan helaas, zit vast een paardenmagneet in ofzo . zal ik ze naar huis nemen of op die rotstal laten staan waar ze wel droge voeten hebben?

wat vind je zo rot aan de pensionstal en komt je paard er wel buiten.als ze niet buiten komt zou ik haar wel naar huis halen.zolang ze niet heel gek doet dan geneest het op de weide wel.ze is in beweging waardoor de doorbloeding beter word in het been en het dus ook beter geneest

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:19

Britt_Mara schreef:
Hier geen klachten.. maar idioten die denken dat paarden pompoen eten 8)7 ik kwam aan bij mn pony's liggen er grote brokken pompoen! Braaf als ponylief en paardlief het niet eten hebben ze het gewoon laten liggen gelukkig..

nee vonden ze het niet lekker,mijn monsters eten eigenlijk van alles.wat ze heel lekker vindenis verse ananas ook de schillen eten ze op.maar het is gewoon vervelend als iedereen maar meent andemans paarden te moeten voeren om zo zef geen gft afval te hebben

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 18:24

keona schreef:
Britt_Mara schreef:

nee vonden ze het niet lekker,mijn monsters eten eigenlijk van alles.wat ze heel lekker vindenis verse ananas ook de schillen eten ze op.maar het is gewoon vervelend als iedereen maar meent andemans paarden te moeten voeren om zo zef geen gft afval te hebben

is vaker gebeurd. het meest vreemde was een hele bloemkool. stond er echt te kijken van {:)-:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:37

Zo ziet onze wei er nu uit...

Afbeelding

Paarden staan maar even op de paddock + inloopstallen :(:)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:47

Wow jeetje dat is heftig. Balen zeg..

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 18:53

wow.. dat is pas ondergelopen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:54

Het wordt nog leuker als je er door mag waden en je laarzen vollopen (want de paddock zit uiteraard aan de andere kant van de wei :j ) Het water staat minstens tot laarshoogte :\

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 18:56

oei! een drainage systeem misschien iets om over te denken? als dat elke herfst/winter bij veel regen is dan is dat erg rot! het is dit jaar wel heel extreem..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:59

Ja, maar nogal zinloos omdat we zoveel water hebben omdat alle omringende sloten juist overstromen, recht onze weide in :) Dus we zouden het geen kant kunnen uitpompen... heel de buurt staat hier helaas zo onder water. We hebben al een extra weide bijgehuurd, daar hebben ze tot vandaag op gelopen, maar deze is door de overvloedige regenval één modderprutje geworden (en is toch een hectare groot *zucht*) dus nu moeten ze dan maar even op de paddock staan...

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 19:02

ah oke dat verklaart het al een beetje! Dan gaat een drainage systeem niet werken :n nog even flink doorbijten! ik sta ook tussen de rivieren, die nu tot het randje stromen..

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:16

Jeetje Solleke-Noah, dat is wel heel extreem.
Ik moet zeggen dat vanmiddag de drab wel iets leek weggetrokken..geen plassen meer maar hele natte blubplekken. Nouja het is echt nog even doorbijten want van die regen zijn we nog niet af. Ben toch wel erg blij dat ze 's avonds en ;s nachts gewoon lekker droog kunnen staan en liggen.
Lijkt me dat als je en nattigheid hebt, en regen en wind, dat de paarden die buitenstaan ook niet meer "warm"kunnen worden, je ziet het ook vaak aan die opgetrokken ruggen. Vooral als de grond kleddernat is hebben ze er meer moeite mee denk ik.
Ze zijn natuurlijk niet van suikergoed, die van mij lopen van 's ochtends tot 's avonds buiten, weer of geen weer, maar met dit weer komen ze graag de stal in, dit in tegenstelling tot de zomer.
Zijn er ook mensen bij die hun paarden (noodgedwongen) 24/7 buiten hebben staan in de nattigheid?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:17

Die van mij staan 24/7 buiten in de drek ze kunnen wel droog staan. En heb ook wel stallen maar die breken ze af.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:18

Ja maar ze kunnen dus wel droog staan, das toch wel heel prettig.