Bij ons (Zeeland/Walcheren, kleigrond) hebben ze een paar dagen binnen gestaan met de regen, ze hebben wel een uitloopje aan de stal. Wel tussen de buien door een poosje in de bak of roundpenn. Nu staat ze sinds zondag weer overdag op wei
Barney1978
Geplaatst: 10-10-12 14:01
Barney en Pip staan dag en nacht in hun wei en daarnaast in de boomgaard, zodat ze een dak boven hun hoofd hebben met regen. Ik hou ze zo lang mogelijk dan en nacht buiten, mocht het echt niet meer gaan dan gaan ze alleen einde van de dag naar binnen en s'ochtends weer naar buiten toe.Ze staan samen, dus de wei heeft iets minder te lijden dan met een grotere groep.
Anoniem
Geplaatst: 10-10-12 14:03
mijn paarden staan 24/7 op het land met een schuilstal ze blijven in principe gewoon op het land het hele jaar als het land het echt niet houd gaan ze op paddock (op land) voor een paar dagen en dan weer het land op
mijn paardje staat nog wel 24/7 buiten (omgeving rotterdam) maar hoorde al geruchten op stal dat ze er zeer binnenkort afmoeten.. wei is inderdaad wel erg blubberig geworden van al die regen. Ik hoop dat het vanaf nu droog blijft zodat ze er iets langer op kunnen blijven staan!
_Yours
Geplaatst: 10-10-12 14:35
Bij ons staan de meeste nog 24 uur op land.. een aantal paarden staan al op stal. Ze hebben op land 9 hectare voor zichzelf en een grote baal hooi erbij.
MaNdiii
Geplaatst: 10-10-12 14:37
Bij ons mogen ze ook nog 24/7 de wei op. Alleen hebben wij er voor gekozen ze s'nachts op stal te zetten omdat er op de wei niet genoeg gras meer is. Afgelopen vrijdag en zaterdag moesten ze vanwege de vele regen wel binnenblijven.
stitchlover
Geplaatst: 10-10-12 14:39
Ja, van 8.30 's ochtends tot 18.30 's avonds. Ze gaan er pas af als de bodem het niet meer trekt, maar dat gaat nog wel even duren. Wij zitten in het zuiden van Noord Brabant.
Hier (Twente) zitten we op zand grond. Paarden staan gelukkig aan huis. Zomer en winter lopen ze buiten, in de winter s nachts wel op stal. Ook met regen, sneeuw, vorst etc gaan ze gewoon naar buiten. Liever een zwart gelopen stuk land, als paarden die er niet uit kunnen/mogen.
Cchanny
Geplaatst: 10-10-12 16:08
De paarden hier staan 24/7 op het land. Ook het wedstrijdpaard.
Ik vind het wel altijd lastig te bepalen wanneer het nou echt te nat word. Ik ga maar een beetje op mijn gevoel af.
Sanniej_
Geplaatst: 10-10-12 20:31
Ik sta ook in omgeving Ronde Venen. En hier staan ze snachts op stal/bak puur om het land te sparen. We hebben paar tinkers lopen en paar welshjes en shetjes. Dus als het drassig is wordt het snel stuk gelopen door de grotere paarden. Dus zo hopen we het nog een paar weken te rekken
hotchocolat
Geplaatst: 10-10-12 21:09
Nu we al weer nacht vorst hebben ben ik aan het afbouwen en worden ze bijgevoert met hooi.
Merrie met veulen moeten nog wel buiten blijven tot het veulen eraf gaat. Ik hoop dat het veulen eind okt weggaat.
Daphne__
Geplaatst: 11-10-12 02:03
Shetlanders Overijssel; 24/7 Buiten. Nu nog zonder schuilstal, maar met beschutting van bomen. Eind deze maand 24/7 buiten met schuilstal. Paard Gelderland; +- Van 6 tot 6 buiten, 's nachts op stal.
Nog steeds op het land, dag en nacht. Bontjas maken ze zelf aan, (3 paarden) en als het nodig mocht zijn wordt er straks geschoren.
Het is niet zozeer de temperatuur die me doet beslissen om ze binnen te halen, maar of het land het wel of niet aankan. Ik hoop iig nog 2 weken door te kunnnen.
Bijna de hele stal staat binnen maar die van mij staan nog lekker buiten, ik vind het nog zalig weer! Hoop dat de regen nog even weg blijft:) Anders wordt bij ons het land denk ik toch wel te nat en glibberig door de klei.
Hier klei-grond en paarden staan lekker heel dag buiten (30paarden op 12 verschillende weides). Alleen vorige week woensdag eerder naar binnen gegaan en van de week een keer wat later naar buiten.
_Lorette_
Geplaatst: 11-10-12 14:27
Ik heb ze afgelopen weekend door de enorme regenval in de (gedraineerde) paddock moeten houden, omdat het land volledig blank stond. Is een mix van klei en veen, super glad en droogt niet snel. Niet eens voor het behoud van het land, maar juist voor het behoud van mijn paarden heb ik ze van het gras afgehaald. Ze glibberden alle kanten op en stonden veel te nat. Dag en nacht tot de koten in de modder vind ik niet heel prettig. Ze hebben wel een schuilstal, maar daar gaan ze niet hele dagdelen in staan.
Gelukkig is het land nu alweer een paar dagen droog genoeg. Ik houd ze 's nachts op stal en de hele dag op het gras, als dat onverantwoord is in de paddock.
mindful
Geplaatst: 12-10-12 18:56
Hier staan ze jaar in, jaar uit overdag op het land en 's nachts in de stal. We hebben een winter- en een zomerweide. De winterweide is iets kleiner en mogen ze stuklopen, deze mag de ganse zomer rusten.
De zomer weide is groot genoeg om toe te komen tot eind oktober.