Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:27

Vragen of ze een paard even wil vasthouden tijdens het poetsen.

Of ze loopt verschrikt weg.
Of ze gaat het leuk vinden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 17:34

Ariebren schreef:
Vragen of ze een paard even wil vasthouden tijdens het poetsen.

Of ze loopt verschrikt weg.
Of ze gaat het leuk vinden.

Absoluut geen optie, zij is nl erg bang voor paarden.
Om hem lach ik me rot, grote verhalen dat ie wel eens op een paard gezeten heeft blabla... :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:38

Geef je paard veel appels, daar gaat ie vieze winden van laten.. :P

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 17:46

:') Ze zijn met hun 8-en, produceren al genoeg hahaha.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:17

Als hij "verstand" van paarden heeft, vraag een keertje of hij even wil helpen.
Bijvoorbeeld een paard vasthouden, omdat jij hoefjes wil uitkrabben, schoonmaken.
En het paard zogenaamd niet vast kan staan.

Misschien krijg je dan wat meer vriendelijke praat met elkaar.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 18:24

Ik begrijp je punt Ariebren, maar ben bang dat ze dan helemáál iedere keer als ik er ben naar me toekomen...
Ik sta er helemaal alleen en vind het heerlijk. :o

De omgang gebeurt verder ook vriendelijk gelukkig, zo wil ze graag dat we een keer komen eten, dat we een keertje samen koffie drinken enz., maar ik wil dat gewoon niet. Een keer een praatje maken oke, maar niet iedere keer..

Toen het pas zulk mooi weer was had ik drinken meegenomen en heb ik ze uitgenodigd om gezellig even wat te komen drinken, maar ze blijft bezig. :=

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:26

Dus, naar mijn idee zoeken ze kontakt.

Probeer daar de gulden middenweg in te vinden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 18:27

Zo kom ik waarschijnlijk wel heel bot en egoïstisch over, maar zo bedoel ik het niet.

Ik zou het prettig vinden om te groeten als we elkaar zien en dan verder gaan of zo af en toe eens een praatje te maken.
Met de 2 vorige huurders (eerst die jongen alleen en daarna dat stel bedoel ik) ging dat prima en vanzelfsprekend.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:27

Nou, ik kan me juist goed voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in die mensen, een keer een praatje is prima maar het zijn niet je vrienden.
En je moet juist oppassen met te close contact, daar krijg je straks nog meer gezeik van, ze gaan je claimen en je bent straks van alles verplicht.
Kun je niet gewoon zeggen dat je niet op zoek bent naar vriendschap en liever alleen met je paarden bezig bent?
Das tenminste duidelijk.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 18:28

Ariebren schreef:
Dus, naar mijn idee zoeken ze kontakt.

Probeer daar de gulden middenweg in te vinden.

Probeer ik ook zeker. Maar met mate. :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 18:30

MirandaFuego schreef:
Nou, ik kan me juist goed voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in die mensen, een keer een praatje is prima maar het zijn niet je vrienden.
En je moet juist oppassen met te close contact, daar krijg je straks nog meer gezeik van, ze gaan je claimen en je bent straks van alles verplicht.
Kun je niet gewoon zeggen dat je niet op zoek bent naar vriendschap en liever alleen met je paarden bezig bent?
Das tenminste duidelijk.

Gelukkig dat je het begrijpt!
Ik durf/wil dat niet zo zeggen, ze bedoeld het vast goed. :')

Ik ben altijd degene die het gesprek afbreekt, door te zeggen dat ik weer verder ga. :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:46

Myfairytale schreef:
MirandaFuego schreef:
Das tenminste duidelijk.

Gelukkig dat je het begrijpt!
Ik durf/wil dat niet zo zeggen, ze bedoeld het vast goed. :')

Ik ben altijd degene die het gesprek afbreekt, door te zeggen dat ik weer verder ga. :)

Ja, als je dat vaak genoeg doet en het bord voor hun kop is niet al te dik zullen ze het op een gegeven moment wel doorhebben.. :+

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:28

Gewoon zeggen dat je geen interesse hebt in "gezellig" praten, je bent daar voor je paarden dat je daar ook vaak geen tijd voor hebt. En als er iets is dat je dat graag hoort.
Komen je buren als ze met je willen praten/ kletsen komen ze dan gewoon je "erf" op of blijven ze aan de poort staan te wachten totdat jij naar hun toe gaat.
Mijn "buren" kwamen ongevraagd bij mij op het erf.
Na een paar keer flink geschrokken te zijn omdat ze ineens achter me stonden. Heb ik ze verteld dat als ze me nodig hadden me konden roepen en aan de poort konden wachten..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 23:21

Nou, heb vandaag ook wat met ze mee gemaakt... 8)7

Ik stond even te bellen en ineens dook die man achter me op, schrok me kapot!
Hij gaf mij een krantenknipsel waarop een advertentie omcirkeld was.
Zegt ie: "Niet dat we jullie weg willen hebben ofzo, maar dit zagen we".
En "dit" was een advertentie van iemand die kamers te huur aanbood met 2 stallen... :roll:

Stond echt even perplex. Heb m toen op de man afgevraagd of hij zoveel last van ons had dat ie ons zó graag weg wilde hebben? Nee, dat niet volgens hem. "Maar het leek hem zo lastig dat we niet bij de paarden wonen". Ik werd toen wel even pisnijdig...

Hij wéét hoe graag we dáár hadden willen wonen én dat we 2x gepasseerd zijn. Ook weet hij dat we 4 honden hebben en 8 paarden. Waar moet ik die 8 laten dan in 2 stallen? En alsof op kamers gaan ook echt kan met 4 honden... bovendien wonen we nu vrijstaand en zijn we 28 en 29 jaar. Op kamers... 8)7
Ik woon bijna 5,5 jaar al hier en wíl verder helemaal niet weg! Ook qua stal niet.

En het stomste komt nog; afgelopen week hebben we flink geïnvesteerd in de stallen en dat wisten ze héél goed!! Dat lieten we van tevoren weten, mochten ze wat horen/wat zien/eventuele overlast hebben... Alsof we dan nog weg zouden gaan...

Heb hem dan ook even goed verteld dat ik dit al 5,5 jaar doe en er geen problemen mee heb en dat ik niet zou weten waar ik de paarden dan zou moeten laten!
Was echt perplex... wát een brutaliteit!

Vriendlief wil nu hetzelfde terug doen, maar dan met een advertentie voor aangeboden woonruimte. }:) Maar ik wil me liever niet verlagen tot dat niveau.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:52

Ik zeg doen.... Met de mededeling: "Niet dat we jullie weg willen hebben hoor, maar t lijkt ons zo vervelend wonen voor jullie, met al die overlast die jullie hebben van die paarden". ~~}>

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:24

Ik zou ook inderdaad hetzelfde doen :D En dan met de mededeling van Ashley erbij ;)
Dat jullie gepasseerd zijn is natuurlijk niet hun schuld maar die van de verhuurder, hij wil jullie blijkbaar niet in het huis hebben...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:26

@Myfairytale : als je het gedeelte na 'pisnijdig' hem nu ook rustig en vriendelijk verteld hebt dan zou dat kwartje onderhand wel gevallen moeten zijn.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 11:25

Jes schreef:
Ik zou ook inderdaad hetzelfde doen :D En dan met de mededeling van Ashley erbij ;)
Dat jullie gepasseerd zijn is natuurlijk niet hun schuld maar die van de verhuurder, hij wil jullie blijkbaar niet in het huis hebben...

Dat weet ik, maar hij wist er ook van, dan komt zoiets natuurlijk even extra hard aan.

DubbelDun schreef:
@Myfairytale : als je het gedeelte na 'pisnijdig' hem nu ook rustig en vriendelijk verteld hebt dan zou dat kwartje onderhand wel gevallen moeten zijn.

Ik heb alleen het onderste gezegd... dat we daar graag hadden willen wonen, dat ie dat weet (vieze rotgrijns van zijn kant), dat kamers absoluut geen optie zijn natuurlijk ivm honden en dat we nu zelfstandig wonen (weet ie ook) en dat het veel te weinig stallen zouden zijn...

Vraagt ie ook nog hoeveel stallen dit zijn.... (dat kun je gewoon van buitenaf zien).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:40

Gewoon lekker de eer aan jezelf houden en verder gaan met je leven. Dat is voor deze mensen veel minder leuk dan als je ze 'terug gaat pakken' (wat je eigenlijk niet doet want zij zitten daar prima). Wel kun je als de dame weer vrienden met je probeert te worden duidelijk maken dat je het grapje van haar man niet kon waarderen en daarom dat vriendelijke gedoe verder niet ziet zitten.

Heb je trouwens sinds het afsluiten nog iets van ze gehoord?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 11:46

Dat is inderdaad een goede Yessy!

Op dit na dan, heb ik niets meer van ze gehoord, maar de paarden gaan vanaf morgen de paddocks op, waarbij ze zelf dus in en uit de stallen kunnen en ook gebruik maken van de drinkbakken in stal.
Ben erg benieuwd... (vooral omdat hij eerder al aangegeven had dat hij de paarden in de stallen hoorde).