Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:03

Equi_Dor schreef:
pmarena schreef:
Nee maar TS zit er wel tegenaan te kijken, het dier is gekomen en staat samen met die van haar, die ga je ook niet laten verpieteren want daar heb je ook alleen jezelf maar mee, wordt je nachtrust ook niet beter van :(:)

Klopt.

Maar zolang ze dit zelf in stand houdt blijft de situatie zoals deze nu is.
Volgens mij bevorderd dat de nachtrust nou ook niet bepaald.

Als ze wél haar handen er af zou trekken dan heb je de grootste kans dat het probleem daadwerkelijk wordt aangepakt.
En wel door de mensen die er wel voor verantwoordelijk zijn.

In stand houden heeft geen enkele nut, je jaagt jezelf op kosten, slaapt slecht en maakt je zorgen, plus dat het echt heel erg lang kan gaan duren.
Als je het op zijn beloop laat en je handen er af trekt zou het zichzelf kunnen laten escaleren in een week of wat en dan is de situatie ook opgelost.

Daarom moet er ook iets aan gedaan worden, actief. (ik heb meer dingen geschreven hier dan alleen dit wat je quote hè :P )

Anders zit iedereen maar af te wachten.

185414195435

Re: Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:08

Klopt, maar ik kan ook niet alles quoten he? :D

Eens. Er moeten meerdere stappen genomen worden.
TS heeft al een brief gestuurd wat natuurlijk al een goede stap is.
Vervolgens moet de staleigenaar worden ingeschakeld en zou ik hem persoonlijk ook vertellen dat je je handen van het diertje aftrekt.
Wellicht kan de TS samen met de staleigenaar bespreken wat een handige volgende stap zou zijn?
Misschien heeft hij/zij wel soortgelijke gevallen gehad in het verleden :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:16

Daarom, dat lijkt mij ook de beste hoop voor TS, laten we maar voor haar duimen dat de stalhouder wel van aanpakken weet :=

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:23

TS, je bent een schat van een meid, en ik zou ook niet zo langs dat veulen kunnen stappen wetende dat hij anders toch niet verzorgt wordt.
Maar wat ik niet begrijp is waarom je moeders verdedigd, zoals ik begrepen heb ik dit een vriendin van je. Ik heb nieuws voor je: vriendinnen flikken elkaar dit niet, die laten hun zogenaamde vriendin niet voor de zorg en kosten opdraaien van een dier wat hun verantwoordelijkheid is.
Misschien zie jij haar als vriendin, maar je kan de donder op zeggen dat dit andersom niet het geval is.

Heb dit zelf helaas ook meerdere malen ondervonden en me laten "gebruiken" op soortgelijke manieren.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:27

Misschien zeg ik nu iets heel raars, maar als jij kan bewijzen dat jij alle kosten hebt betaalt voor dit dier voor een bepaalde tijd, dan heb jij ook de eigenaars rechten dacht ik.
Iemand die dit kan ophelderen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:28

vraag 2 is of je zit te wachten op een veulen erbij..

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:30

@ Babel, ik dacht dat dit gold als je kosten betaalde van minimaal een half jaar.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:36

Dat is inderdaad zo na 6 maanden :)

Iemand vroeg wat voor voer ze kregen?

200gram ochtend subli opfokbrok 200gram pavopodostart 30 ml lijnzaad.
Hele dag door voordroog en gras natuurlijk..

Ik ga de staleigenaar vandaag inlichten.

Moeder is een vriendin van mij al een paar jaar, dat zij geen geld heeft voor het paard wat haar dochter aanschaft kan zij niks aan doen zij heeft niet gekozen voor de situatie waarin zij nu verkeerd.
Als zij werk had gehad op dit moment en haar vent zijn voet niet had gebroken was het wellicht anders gelopen..
Oma moeder relatie wil ik geen woorden aan vuil maken vind het niet netjes open en bloot op internet te gooien.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:37

Polly schreef:
vraag 2 is of je zit te wachten op een veulen erbij..

Eerlijk? Nee.. Ik kan daar de stalkosten wel van betalen maar hou dan gewoon helemaal niks over en ik wil gewoon een buffer voor mocht het nodig zijn..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:39

dan wil en kan je het veulen niet onderhouden, blijft er niks over dan toch overdragen aan de moeder. Als ze echt zo'n goede vriendin is als je beweerd begrijpt ze jouw positie ook en zal ze het veulen zonder morren overnemen. Als ze dan persé niet wil verkopen, prima maar dan is het haar pony en niet de jouwe, dan moet ze maar afscheid nemen van een van de andere dieren maar de oplossing moet van HAAR komen en NIET van jou!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:43

De grap is ook dat moeder nu nog het veulen weg kan doen en erger kan voorkomen.
Misschien met de opbrengst van het veulen ook nog de nu nog lage gemaakte kosten kan dekken.

De kosten gaan anders alleen maar oplopen en niet iedereen zal zo begripvol zijn als jij...andere gedupeerden zullen de ouders vast wel gaan aanspreken op hun verantwoordelijkheid.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:52

Balou_k schreef:
Moeder is een vriendin van mij al een paar jaar, dat zij geen geld heeft voor het paard wat haar dochter aanschaft kan zij niks aan doen zij heeft niet gekozen voor de situatie waarin zij nu verkeerd.
.

En hier ts ga je de fout in. Zij had direct dat paard terug moeten sturen naar de verkoper. En zelfs nu nog inladen en terugbrengen.
De moeder (en de vader) ondernemen geen aktie en zijn het niet van plan. Nogmaals Truus is minderjarig en heeft iets gedaan waar pa en ma niets van wisten.
Zowel moeder als vader moeten een flinke schop onder hun edele achterkant hebben en aktie ondernemen en niet jij!
Ze kan het niet.. boehoe, nee niet nu huilen mams.. dat komt zo wel.. als je zo enorm dom staat te kijken naar de akties van je dochter. Desnoods laten ze haar verplicht opnemen en behandelen...of hun dochter onder curatele zetten. Maar ze doen niks. Dat is pas passief en dom.

Je moet haar niet goedpraten, in elke situatie, hoe moeilijk ook, ben je ouder en verantwoordelijk. Maar als je jezelf zielig vind om wat je dochter allemaal doet of niet doet, ben je strakjes veel zieliger.

btw Mams kon wel op vakantie???
Nee meis, strakjes ben jij de L en de gebeten hond.. let maar op.
Voor de pony komt er heus wel een goed plekje.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:57

Polly schreef:
dan wil en kan je het veulen niet onderhouden, blijft er niks over dan toch overdragen aan de moeder. Als ze echt zo'n goede vriendin is als je beweerd begrijpt ze jouw positie ook en zal ze het veulen zonder morren overnemen. Als ze dan persé niet wil verkopen, prima maar dan is het haar pony en niet de jouwe, dan moet ze maar afscheid nemen van een van de andere dieren maar de oplossing moet van HAAR komen en NIET van jou!

Dat begrijpt ze zeker!
Ze heeft alleen geen geld voor voer en hoeven en dergelijke.
Ze heeft het veulen te koop gezet voor haar dochter, maar durft het niet zomaar te verkopen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 13:59

pipo schreef:
Balou_k schreef:
.

En hier ts ga je de fout in. Zij had direct dat paard terug moeten sturen naar de verkoper. En zelfs nu nog inladen en terugbrengen.
De moeder (en de vader) ondernemen geen aktie en zijn het niet van plan. Nogmaals Truus is minderjarig en heeft iets gedaan waar pa en ma niets van wisten.
Zowel moeder als vader moeten een flinke schop onder hun edele achterkant hebben en aktie ondernemen en niet jij!
Ze kan het niet.. boehoe, nee niet nu huilen mams.. dat komt zo wel.. als je zo enorm dom staat te kijken naar de akties van je dochter. Desnoods laten ze haar verplicht opnemen en behandelen...of hun dochter onder curatele zetten. Maar ze doen niks. Dat is pas passief en dom.

Je moet haar niet goedpraten, in elke situatie, hoe moeilijk ook, ben je ouder en verantwoordelijk. Maar als je jezelf zielig vind om wat je dochter allemaal doet of niet doet, ben je strakjes veel zieliger.

btw Mams kon wel op vakantie???
Nee meis, strakjes ben jij de L en de gebeten hond.. let maar op.
Voor de pony komt er heus wel een goed plekje.

De moeder was op vakantie toen de paarden werden gehaald.
Vader ken ik niet. Dochter gaat begeleid wonen, heeft medicatie en voert gesprekken met psycholoog.
Ja de vakantie werd alleen niet betaald door de moeder :)

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:00

Balou_k schreef:
Polly schreef:

Dat begrijpt ze zeker!
Ze heeft het veulen te koop gezet voor haar dochter, maar durft het niet zomaar te verkopen.

Gewoon doen, lijkt mij dat ze die rechten heeft als ze de koop ook terug kan draaien

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:02

Ik stop in ieder geval met de verzorging en probeer met gesloten ogen langs het veulen te gaan wat straks helemaal verrotte hoefjes heeft...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:04

Waarom bel je de dierenbescherming niet even over de situatie? Die kunnen je vast tips geven over deze situatie en hebben ongetwijfeld soortgelijke dingen vaker gezien.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:06

Balou_k schreef:
Polly schreef:

Dat begrijpt ze zeker!

Hee simpel, dochterlief durfde hem ook alleen te kopen, dus moet zij nu de ballen hebben hem gewoon te verkopen.

Laat je niet mee slepen meid, je bent te goed voor hen.
Ik vind het vreemd dat moeders 3 paarden heeft en 0 centjes. Ik vind het vreemd dat moeders niet allang in actie is getreden. Ik vind het vreemd dat Truus 16 jarige al genoeg centjes had om het beestje te kopen, ik had op mijn 16 of 17e echt niet paard honderd euro op zak. Ik vind het een vreemd verhaal dat de fokker een paard verkoopt en meegeeft aan een minderjarig meisje. Ik vind het vreemd dat je eerst aangeeft dat vaders zijn baan kwijt is of iets dergelijks en dat ze daarom niet zoveel geld hebben, maar je kent hem niet.

Laat het los meid, druk die veulen naar ze terug en zorg dat je uit hun greep komt!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:07

Ach wat een bullshit, wel geld om je knol een dikke hormonenkuur te geven die stervensduur is, sparen om een veulen te fokken en jou, haar 'vriendin' met de oliebol van haar dochter achterlaten! Kom nou toch op, eerder wilde je dat we je aanzagen voor een volwassene maar alle tips en adviezen 'kan je niks mee' omdat Truus en familie het wel mooi makkelijk vinden. Wil je eigenlijk wel een oplossing?!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:08

Heel dapper van je. Mocht je merken dat het verkeerd gaat kan je altijd 144 bellen. Je zou nog met de staleigenaar praten, meld dit dan ook zodat hij/zij Truus of haar moeder op de verzorging kan aanspreken voordat het idd te erg zou worden.
succes meis. het zal niet meevallen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:13

PowerReiner schreef:
Hee simpel, dochterlief durfde hem ook alleen te kopen, dus moet zij nu de ballen hebben hem gewoon te verkopen.

Laat je niet mee slepen meid, je bent te goed voor hen.
Ik vind het vreemd dat moeders 3 paarden heeft en 0 centjes. Ik vind het vreemd dat moeders niet allang in actie is getreden. Ik vind het vreemd dat Truus 16 jarige al genoeg centjes had om het beestje te kopen, ik had op mijn 16 of 17e echt niet paard honderd euro op zak. Ik vind het een vreemd verhaal dat de fokker een paard verkoopt en meegeeft aan een minderjarig meisje. Ik vind het vreemd dat je eerst aangeeft dat vaders zijn baan kwijt is of iets dergelijks en dat ze daarom niet zoveel geld hebben, maar je kent hem niet.

Laat het los meid, druk die veulen naar ze terug en zorg dat je uit hun greep komt!!!

Nee stiefvader voet gebroken niet werken, vader ken ik niet :)
Ik noem stiefvader nergens vader man man of vriend van moeder..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:14

Polly schreef:
Ach wat een bullshit, wel geld om je knol een dikke hormonenkuur te geven die stervensduur is, sparen om een veulen te fokken en jou, haar 'vriendin' met de oliebol van haar dochter achterlaten! Kom nou toch op, eerder wilde je dat we je aanzagen voor een volwassene maar alle tips en adviezen 'kan je niks mee' omdat Truus en familie het wel mooi makkelijk vinden. Wil je eigenlijk wel een oplossing?!

Nee het is erg leuk 97 euro aan kosten te maken voor een beest dat niet voor mij is!!
Ik wil helemaal geen oplossing, maar ik kan moeder NIET dwingen, dat is niet mijn schuld!
Ik kan dus inderdaad niks met die tips, ik heb al een paar keer aangegeven ik heb een brief geschreven ik stop met verzorgen dus meer tips kan ik niet aannemen en doen.. Dus de tips waar ik iets mee kan voer ik uit..

Daarbij lijkt het me dat niemand hier in de bankrekening van de moeder kan kijken, hoeven geen specultaties worden gemaakt. Daar gaat het niet om. Ik weet hoe dat zit, maar dat hoeft niet op bokt..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:18

Je geeft het wel voor je lol uit, het is jouw knol niet. Ik betaal ook de veearts niet voor de buurman als zn knol weereens in de draden hangt omdat hij zijn boeltje niet op orde heeft, zijn knol -> zijn probleem hoe leuk het beest ook is.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:21

Polly schreef:
Je geeft het wel voor je lol uit, het is jouw knol niet. Ik betaal ook de veearts niet voor de buurman als zn knol weereens in de draden hangt omdat hij zijn boeltje niet op orde heeft, zijn knol -> zijn probleem hoe leuk het beest ook is.

Nee ik geef het uit omdat ik vind dat de basisbehoeftes van het dier moeten worden voldaan..
Dus speculaties dat ik het maar leuk vind hoeven echt niet.. Ik vind het niet leuk, maar ik zou het ook niet leuk vinden als ik het beest was en ik stond met pijn en kapotte voeten en niemand kijkt naar me om..

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:24

Ik snap dat je bang bent een band met het veulen te krijgen terwijl deze toch verkocht gaat worden. Toch denk ik dat je door moet gaan met het behandelen van de hoefjes. Uiteraard wil je er geen kosten aan maken, daarom kan je ook overstappen op een goedkoop (en goed) alternatief. Goedkope tandpasta helpt ook heel erg goed tegen rotstraal (spreek uit ervaring). Als er niets meer gedaan wordt aan de rotstraal krijgt de kleine zeker veel pijn en dat wil je hem ook niet aandoen.

Ik zou wel stoppen met het opvoeden, gewoon zijn hoefjes doen en verder niets. Tis helemaal geen ramp als zo een jong beestje nog niet opgevoed wordt, vaak staan ze toch tot hun derde in de opfok.