Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:01

Ik ook schuldig. Vorige week nog een hele dag. En troela schraapte eroverheen met haar ijzer. Ik kan gelukkig sinds gister mijn schoen weer normaal aan :')

Maar ik ben ook dan wel weer zo dat ik weet wat er kan gebeuren, dus er niet over gaan miepen. Gebeurde bij de DA, juffie was ongeduldig en begon te schrapen en pakte precies met kleine teen en die ernaast mee. Terwijl de assistentes bijna door de grond zakten bij de krak (van mijn slipper hoor :Y) heb ik geen kik gegeven. Ja eigen schuld toch? Moet ik maar geen slippers aantrekken :')

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:05

Slippers niet, wel blote voeten vanaf het warm wordt :D
Buitenzetten, poetsen, wassen, rijden...
Ik draag wel altijd een cap, en zo'n airbagvest bij de 3jaarse die ik net ben beginnen opleren, maar om bv een wandelingetje te doen zijn short/jeans en touwhalster voor mijn paardje vaak genoeg :p
Voor mensen die denken dat ik onverantwoordelijk ben; ik haal de gekste dingen uit maar heb nog niet één keer door mijn toedoen iemand in gevaar gebracht, ik let nl wel goed op en weet bij welke paarden ik wat kan doen ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:09

Tancreda4 schreef:
Maar als ik dat wel zou willen, zou het niet eens kunnen, want ik heb een achterlijk paard dat iets met voeten heeft, en die doet heel moeilijk als ik 'rare' schoenen aan heb, en met slippers aan komen dan maak ik het wel heel bont bij haar. Dan kan ze alleen maar snorken en doet ze heel moeilij met meelopen als ik dat zou willen, want slippers en blote voeten zijn DOOD eng := :=

O lol, zo eentje ken ik ook. Het arme beest ging helemaal over de rooie toen ik voor het eerst met blote voeten door de bak liep (en ik met mijn domme kop maar om me heen kijken waarom ze zo moest snurken :') ). Enfin, dat is nog een reden waarom ik bij dat paard dus zonder beschermend schoeisel durf rond te lopen. Ze zou het niet in haar hoofd halen om te dicht in de buurt te komen, laat staan om met haar voeten op die enge flappers van mij te gaan staan.

Maar goed, ben gewoon altijd voorzichtig met mijn voeten, met of zonder schoenen, bij de paarden en die ene keer dat er eentje op mijn voet stond lag gewoon aan mijn eigen onnadenkendheid...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:11

Oh nee, brrr.. Alleen de gedachte al dat ze lekker op je blote voet stampen.
Ik kom hoogstens een keer een appel of een aai geven, maar dan blijven ze gewoon op stal staan.

Heb al genoeg ellende met mijn voet. :=

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:14

Geen slippers, die vallen zo snel van mijn voeten, maar wel sandaaltjes.
Ik rij er zelfs wel eens mee als het heel heet is en ik alleen een stapritje doe zonder zadel ofzo.
Dan heb ik ook gewoon een korte broek aan. Ik ga mezelf niet martelen met een lange broek en laarzen in de hitte...
Ik let dan wel extra goed op en zal ook alleen lopen/rijden met zeer vertrouwde/betrouwbare paarden (eigenlijk alleen mijn eigen).
Ik ben me er goed van bewust wat er eventueel kan gebeuren, maar dat risico neem ik weloverwogen.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:16

ik probeer altijd wel om stalschoenen aan te doen, mede omdat ik veel over een zandpad met me paardje wandel en tja dan kom ik echt terug met hele smerige voeten :\

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:17

Ik ben ook schuldig ik draag soms ook teenslippers naar de paarden

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:38

Altijd met dichte schoenen, maar meestal met veiligheidsschoenen. Er zijn bij mij ook enkele domme stalgenoten die met crocs/ slippers en dergelijke met paarden bezig zijn.

Te vaak al nare dingen gezien bij de combinatie voeten en hoeven, zelfs met dicht schoeisel.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:43

teenslippers draag ik nooit bij de paarden, wel ballerina's als het warm is. Blote tenen lijken mij ook te link daarom draag ik iets die ze bedekt, voor mijn gevoel toch iets veiliger (maar ik weet dat dat gewoon tussen mijn oren zit hoor :o )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:42

Laatst had ik nog mijn slippers aan.. dan ga ik niet naar huis om om te wisselen nee.

Met warm weer ga ik op mijn crocs.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:49

Ik loop in de zomer best vaak op slippers of ballerina's. Heb 2 mini shetters dus zijn geen grote zware reuzen.
En als ze is op mn tenen staan, ach.. Dat hebben ze al die jaren nog steeds overleefd. ;)
Maar als ik grotere paarden zou hebben zou ik het ook niet aandurven hoor!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:40

Als ik mijn paardje even op de wei ga zetten doe ik dat gerust op mijn slippers hoor...

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:41

Ik trek nooit slippers aan (ook niet als ik de paarden in het land moet zetten of zo)
het is en blijven paarden, dus dan heb ik liever toch 'goede' schoenen/klompen aan :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:43

Ik doe altijd laarzen aan, want als ik naar mijn paard toe ga weet ik dat en trek ik iets aan wat veilig is.

En ook wel zo schoon ook.

Meiden die met slippers aankomen, die moeten zelf weten en als ie een keertje pech heeft gaat ie wel piepen.

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:46

[i]jup, ik meld me ook, ik heb het 1 x met mn nieuwe birkenstocks gehad, (geen idee hoe je het schrijft) en ja hoor, , hij is kapot, sindsdien nooit meer mn birkenstocks aangehad naar paardjes, maar ik heb 2 shetlanders, maar ik voel met het veiligst met mn jodphurs of rijlaarzen (:[i]

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:44

Ik ben hier ook wel eens schuldig aan geweest.
Paard was toen op mijn slipper gestaan, gevolg mijn voet open, omdat ik door liep.
Dan leer je het wel af, daarna nooit meer gedaan met slippers....

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:53

Ik ga op mijn slippers naar stal, maar heb dichte schoenen in mijn tas zitten (met sokken) Ben ook veel te bang dat ze op mijn teentjes gaan staan en een tuiger met ijzers word ik niet zo vrolijk van haha

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:23

Ik ben ook schuldig... Zondag ben ik dagje naar het strand geweest en voordat ik door ben gereden eerst nog ff de paardjes in de molen gedaan en daarna buiten gezet op m'n teenslippers.
Eigenlijk niet slim nee, maar ja.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:41

Ik deed het wel altijd. Dat krijg je heel gemakkelijk wanneer je de paarden aan huis hebt.
Totdat mijn altijd brave, nooit schrikkerige, lieve paard één keer wel schrok bij het buiten zetten. Ze deed niet veel, alleen een klein sprongetje opzij. Maar kwam daarbij precies op mijn voet en enkel terecht. Ik ging door de grond van de pijn.

Ik heb een paar uur in het ziekenhuis gezeten, daarna 2 weken niet mogen lopen en een paar weken op krukken gelopen, omdat er vocht in mijn gewrichten was getrokken oid.

De dag voordat ik weer ging rijden, heb ik een bezoekje aan de Epplejeck gebracht. Ik heb nu oerdegelijke Ariat stalschoenen met stalen neus en hak. :o

Duss.. Nu doe ik altijd heeeel braaf mijn schoenen aan. Nooit meer op slippers haha!

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:46

:j heel fout, meestal alleen met voeren, word er echt iets gedaan dan gaan er wel schoentjes aan,
nog fouter als ik ga zwemmen met paardlief, zonder zadel zonder schoenen,

Nora175

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:47

ik doe ze wel aan maar dan alleen bij de mini's

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:47

Bij mij komt er niemand op slipperts of ander bloot schoeisel op stal, dan kopen ze maar klumpkes die ze in de kast zetten voor als het nodig is. Zonder cap rijden moeten ze zelf weten, maar ik ga niemand zijn tenen bijeenschrapen, op ijs zetten en weer aan laten naaien. Al zijn de knollies nog zo voorzichtig het kan altijd gebeuren.
Op het paard zonder schoenen is me ook wel eens gebeurt; met klumpkes er op en die dan uit laten vallen. Zolang je er op blijft kan het geen kwaad.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:51

Ja als ik even snel langs ga en het is warm weer heb ik wel is slippers aan, maar dan let ik wel 10x beter op !! :+

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:52

Ik trek geen slippers maar aan maar wel eens gympjes ik weet hoor ook niet maar doet net zo zeer als ik me jodpurs aan heb als ze er op gaan staan en heb liever dat me jodpurs heel blijven :') Maar 9 van de 10 keer heb ik wel stalschoenen aan

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:53

Oh ik loop als het warm is altijd met slippers bij de paarden :D Als ik dunne schoentjes aantrek doet het net zoveel pijn hoor als met slippers, alleen gaat er dan misschien een stukje vel mee :p