Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:08

Urielle schreef:
Romanoff schreef:
Oook in de kantine zetten, speelgoed mee en lekker laten spelen :D

ik zal denk ik maar vragen of ik dan idd daar een box ofzo neer mag zetten. Voelt ze zich veel te groot voor, maar 2,5 jaar he, al die kastjes gaan open vrees ik := en ik wil niet dat ze overlast hebben van mijn kinderen.

een 2.5 jarige krijgt het echt we voor elkaar daar uit te komen tenzij je er een een dak op zet :D

Urielle

Re: Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:10

Nee hoor, ze zit hier ook nog wel eens in de box als ik moet koken of strijken omdat ze anders dingen van het fornuis of het strijkijzer naar beneden probeert te trekken, en ze slaapt ook nog in een babyledikant ;) Veilig is het wel, ze gaat het alleen niet echt leuk vinden, ze heeft echt de pest aan de box. Maar los rondlopen doe je ook niet snel denk ik :D :D :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:12

dan heb je een braaf kind want die van mij klommen er al uit na 1,5 jaar

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 03:51

Gewoon niet handig genoeg denk ik :+
Mijn dochter loopt een beetje achter in haar (oa grofmotorische) ontwikkeling, hoewel ze wel heel behendig over de banken heenklautert hier. Maar de oudste heeft ook nog lang gebruik gemaakt van de box zonder ook maar op de gedachte te komen eruit te klimmen bedenk ik me nu.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:02

Wat ben jij een bofkont :oo Die van mij is 10 maanden en breekt de boel af als ze in de box moet :=

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:22

hier net n week n paard nu vakantie dus vrij makkelijk neem de jongste mee
maar hoe dat na de vakantie gaat ik heb geen idee....zal wel woensdag middag worden incl kind en weekenden incl kind er is me aan geboden om 2x in de week de jongste tussen de middag van school mee te nemen voor n broodje zodat ik die daagen ook kan dus maar even afwachten
en t huis houden?tja nu als naar paard geweest ben veel savonds nog doen
ze is 8 heb er ook een van bijna 17 die wat in huis doet en mij n paard gunt dus das wel handig

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:13

JoyRider schreef:
Wat ben jij een bofkont :oo Die van mij is 10 maanden en breekt de boel af als ze in de box moet :=

Ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat het bij andere kinderen anders was :o
Janken en schreeuwen, dat wel, maar als het alternatief een brandmerk van een heet strijkijzer is, kan ik daar wel mee leven }>

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:15

Urielle schreef:
JoyRider schreef:

Janken en schreeuwen, dat wel, maar als het alternatief een brandmerk van een heet strijkijzer is, kan ik daar wel mee leven }>

ik vatte hem ff anders op hahaha :D

nou zo dacht ik ook liever jankend in de box dan idd n heet strijk ijzer of weet ik veel wat
soms moet het gewoon
liever janken en gillen in de box dan van n ongeluk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:19

petra1970181 schreef:
hier net n week n paard nu vakantie dus vrij makkelijk neem de jongste mee
maar hoe dat na de vakantie gaat ik heb geen idee....zal wel woensdag middag worden incl kind en weekenden incl kind er is me aan geboden om 2x in de week de jongste tussen de middag van school mee te nemen voor n broodje zodat ik die daagen ook kan dus maar even afwachten
en t huis houden?tja nu als naar paard geweest ben veel savonds nog doen
ze is 8 heb er ook een van bijna 17 die wat in huis doet en mij n paard gunt dus das wel handig

Bij jullie geen overblijven op school? Ik vind met de oudste juist de schooldagen goed te doen, kan ik tussen 9 en half 3 de paarden doen, dan in bad en omkleden en weer ophalen. De woensdagmiddag vind ik dan ellendiger, tussen 9 en 12 krijg ik net 1 paard gedaan OF huishouden. En huishouden doen met twee scharrelende kinderen om me heen vind ik nog best lastig, ben altijd blij als het mooi weer is >>> zij buitenspelen en mama kan rustig dweilen. Anders is het doorgaans: zij spelen in de achterkamer en ik maak de voorkamer schoon, dan zij naar voren en ik de achterkamer. EN ondertussen maken zij weer een troep van de voorkamer hahaha.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:22

Ik probeer zoveel mogelijk 's avonds op te ruimen. Want met een manneke van bijna 2 in huis is het zomaar chaos :+

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:25

overblijven jah wacht tijd van 6 maanden kosten 5.60 per keer en is niet op de school zelf(vorige school wel op school en koste 1-) de puber helpt me mee als ik naar t paard wil dan doet ie de rest van de dieren tuin en ruimt wat op.is besproken voor dat er n paard kwam ben alleenstaande mama n paard is al n jaar of 30 me droom(ben 42)en ik kreeg n foontje dat er n perfeckt paard voor me was gevonden en dan heb je n paard.......oke pension was op voor hand geregeld en de rest woord aan gewerkt paardje staat 10 km veder en heb geen auto dus ben veel tijd kwijt aan fietsen ivm rug trap ik niet ff door doe er 45 minuten over om er te komen....dus ook geen optie om kid naar school te doen en dan door te rijden heb wel n aanbod van n mama van n kindje uit haar klas om haar 1a2 keer per week mee te nemen voor n broodje tussen de middag,andere optie is paard dichter bij zetten(wel duurder)maar omdat ik bijna alles nog moet kopen.........staat ie nu dus wat veder weg

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:28

Urielle schreef:
JoyRider schreef:

ik strijk niet, scheelt een jankend kind in een box :D

maar goed ik ga dus savonds vaak rijden, want werk overdag

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:37

k strijk niet, scheelt een jankend kind in een box
dit had ik jaaren geleden moeten lezen haha ik strijk alleen strijk kraaltjes _O-
ach kleine kids hebben nadelen maar die van 8 ook........ze helpt graag met het paard(en gaat prima)maar ze doet er meer mee dan ikke :):) paard is super voor kids en das te merken zij roept hij komt.........zij vraagd n voet hij doet het ik vraag het n keer of 3 en hij doet het........had n hoofdstel gekocht was bouw pakket alle riempjes los...oke ik als leek aan de puzzel had n riem over???zegt ze ow das n dubbele neus riem(zij lees boeken ikke niet)ik paar keer dat hoofdstel om bit in ff passen he 4x deed t paard mee 5 de keer nah nee dacht paard pak me kid n stoel zet die voor hem en doet hem zn bit in(hoe sta je voor gek als moeder >??nou zo!) sterker nog ze rijd mooier dan mij.........(ben jaloers) en ze deed mee aan n onderlinge dresuur wedstrijd(op n ander paard) werd 2x3e 1x 4e en ik??ik snapte niet een de papieren,het paard was voor ons SAMEN...nou als je hier ook n draadje ziet met me kind heb me paard gejat dan weetje dat het de mijne was :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:42

haha ja paarden reageren zo anders op kinderen echt zo apart
zet er een kind op en je paard is superbraaf en loopt lang en laag
ga je er zelf op, kop erop en gaan :=

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:48

paard is geadopteerd en lijp van kids....nou dat was de bedoeling.....paard komt trailer uit ik denk wat is ie groot!zij zei wat is ie mooi ik had haar gezegd dat ik even moest helpen met n paard uit laden....dus paard in trailer voor me deur.....kid stapt vrolijk in
daar ter plekke vraagd ze gaan we hem vaker opzoeken natuurlijk..mag ik hem dan poetsen..ja natuurlijk...op de terug weg gezegd dat ze n half paard had.........zei ze heel droog welke helft ik zei nog de achter kant (kan zij mesten he }:) ) zegt ze heel droog oke........ik verbaast en zeg heb je niet liever de voor kant ze dacht ff na....en t antwoord was.nee mama want in de voor kant moet eten en zo veel geld heb ik niet(bijdehand?jah komt als je ook n puber heb lopen)na al n aantal gesprekken met haar een er van was....stel mama dat ik hem goed kan rijden enzo en jij heb geen paard meer(pardon?) dan kan je toch altijd n kleintje er bij nemen?ow je bedoel n veulen?nee ma n kleine pony...........euh waarom n kleine?nou ma die zijn minder hoog! ja en??nou dan zit je er sneller op nu mot je met n krukje(ivm rug) en bedankt kind! GRRRRRRRRR

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:52

_O-

ik lig in een deuk

herken je je zelf in je kind? ze hebben het ergens geleerd

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:03

ik gilde altijd ze heeft mijn dna....maar nu twijfel ik ze is mn tegen pol met paarden....zij doet alles durft alles en t boeit dr geen bal ze heeft 7 prive lesjes gehad tot nu toe(nie van mij ik rij te slecht en wil dat zij het beter gaat doen)wist ik veel dat ze het na n paar uur beter zou doen?ik huurde wel eens de tinker en dan gaf ik haar de bassis les opstijgen ect.....er stond bij dat wedstrijdje n paard net 3 jaar oud die staat ook waar wij rijden....groot wild en ontstuimig......vraagd ze bij die wedstrijd mag ik er ff op(ik stond al 5 meter veder toen ie stamte met zn been)dus die man kijkt mij aan ja van mij mag het hij had natuurlijk t paard vast zij n lol en ik angst zweet! ik hoor van ervaren ruiters dat ze het wel in zich heeft maar ja.....dat heeft ze niet van mij sterker nog........ik zet elk paard in stal maar mn eigen paard de eerste keer leverde me n zweet rug op! nee bang ben ik niet maar jeetje wat n maf gevoel n paard..
puber bijna 17 is ook om doodsbang voor paarden al jaaren ze zijn leuk achter n hek!zegt ie ineens..ma ik wil wel n keer rijden zeg je bent bang??nah zegt ie het voelt als of ik afga bij mn zussie *D t paard is 19 mak bomproef vriendelijk ect nou tot ik de papieren las schrok ik ff.....ging kijken op internet wat de afstameling is(slik) jep n sport paard....oke boeit mij nie
zag hem rennen de eerste keer nou die loop me gaaf zeg kijk hij tilt zn beenen mooi hoog op........en toen keek iemand in zn papieren en zei...........jeeeee die koste vast heel veel geld...............keek verbaast en vroeg waarom??nou stamt af van zeoliet(ja en??? wist ik veel) kid nog blijer want nu blijkt ie dresuur te kunnen lol met me knol ja zekers! maar ik vermoed dat ik er zelden op zal rijden of ik ik mot het stiekum gaan doen _O-
ps heb ik wel tijd voor mn huis houden hahaha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:07

Pletje123 schreef:
Ik probeer zoveel mogelijk 's avonds op te ruimen. Want met een manneke van bijna 2 in huis is het zomaar chaos :+

Die discipline heb ik niet, ik probeer echt bij te houden (kindjes leren hier ook al vroeg zelf opruimen trouwens, lees: moeder gilt al snel 'doe die rommel in de bak!' :') ) zodat het niet te erg wordt.
Als het avond is en ik ben moe en het ziet er uit alsof er een bom ontploft is, dan kan ik alleen nog maar hulpeloos een beetje om me heen kijken of bijna hysterisch worden van alle troep.

Wat een gedoe met overblijven Petra. Hier kan dat altijd, kosten 25 cent per dag, met een maximum van 35 Euro. Daarvoor ga ik ze tussen de middag niet ophalen!
Dat had je kind goed bedacht! En jaaaaa, Zeoliet doet verdriet, het gelden als zeer karaktervolle paarden. Hebben jullie gelukkig een brave getroffen!

Jenny, dat kan ook :+ Ik ben met steun van Bokt al wel fiks geminderd want eerst deed ik alles, maar nu nog beddegoed (kindjes houden van geparfumeerd strijkwater, ach ja), overhemden van mijn vent en kleren die echt kreukelig zijn want ik heb geen antikreukdroger.
Ik zou het 's avonds niet redden met 3 paarden denk ik, hou ik geen gezinsleven meer over! Soms voor lessen of clinics of wedstrijden doe ik wel nog avonden, maar verder reserveer ik die voor het gezin. Zelf lesgeven ben ik ook mee gestopt (althans in de avonden dus dat is praktisch gestopt). Ze zijn maar zo kort klein, dat komt later allemaal wel weer.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:08

nou het lijkt me superleuk als mijn dochter straks ook zo stoer word
we zullen t zien ;)

en ps ik heb geen tijd voor huishouden haha
40 uur werken, 2 kidz, 2 honden, een paard en sociaal leven oja en heb minimaal 8 uur slaap nodig

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:12

4 honden 5 katten 1 cavia 1 konijn 2 schild padden stuk of 100 vissen maar ik werk niet(eerst hernia toen trap in me rug van paard scheurtje in het bot en toen viel ik dus plaat in me rug) ik doe aan hobbel zak rijden zit dus niet recht vandaar dat kid les krijgt......ach stoer is leuk maar sta er versteld van,jammer dat je ver weg woond had ik je huis gedaan en had jij mn kid rijles kennen geven hahaha

Zeoliet doet verdriet,dat heb ik al vaker gelezen hier maar vind t paard meer n makke hond dan n etter
komt meschien ook omdat ie nu ouder is?geen idee waarom mensen dat zeggen trouwens weet jij dat?
voor 0.25??ja dan zou ik me kid dus ook nie ophaalen(ga verhuizen hahaha)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:16

petra1970181 schreef:
4 honden 5 katten 1 cavia 1 konijn 2 schild padden stuk of 100 vissen maar ik werk niet(eerst hernia toen trap in me rug van paard scheurtje in het bot en toen viel ik dus plaat in me rug) ik doe aan hobbel zak rijden zit dus niet recht vandaar dat kid les krijgt......ach stoer is leuk maar sta er versteld van,jammer dat je ver weg woond had ik je huis gedaan en had jij mn kid rijles kennen geven hahaha

Zeoliet doet verdriet,dat heb ik al vaker gelezen hier maar vind t paard meer n makke hond dan n etter
komt meschien ook omdat ie nu ouder is?geen idee waarom mensen dat zeggen trouwens weet jij dat?
voor 0.25??ja dan zou ik me kid dus ook nie ophaalen(ga verhuizen hahaha)

geen idee???

maar balen van je rug, dat is niet zo mooi
maar een kinderboerderij thuis dus haha

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:21

ach ik loop ik fiets ect ect dus ik zeur niet en weetje ik dacht jaaren na n trap in me rug ik rij nooit meer maar t blijf de paarden ziekte en ach de rest zoals het huis houden komt vast wel weer op gang
volg dit draadje en meschien zie ik nog handige tips ect ect

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:24

petra1970181 schreef:

Ja, omdat het karakterpaarden zouden zijn, dus voor een niet-al-te-gevoelige ruiter kl*tebokken :=
En omdat dit rijmt :+

Ach, zo zijn er zoveel, Pion, Amor, Jazz, Balzflug, Animo, Zeoliet, ... zouden allemaal niet simpel zijn. Heb van de vader van mijn paard ook gehoord a) dat ie superbrave geeft b) dat de nakomelingen allemaal rotbokken zijn. Juist ja :+
En bij het horen van moedersvader van mijn andere paard trok de smid wit weg :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:26

Hier 3 paarden voor vast staand en dan regelmatig jonge paarden voor een of enkele maanden, 1 hond, 2 buitenkatten, 2 binnenkatten, 1 aquarium, kippen.
2 kinderen + 1 op komst.
Ben blij dat ik niet buitenshuis hoef te gaan werken!

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:29

nou ach merk er nog niks van
als dat zo is kan ik nog meer van hem leren geloof niet dat het n etter is maar als ie dat wel blijkt tja leren we maar nog ff wat meer n karakter paard?hmz vind ik ook niet naar hebben al me dieren eigenzinig etters af en toe en ik geef toe dat past geweldig bij mij _O- lijken ze allemaal op me ach zeoliet of niet maak me nie zo veel uit ging om zn karakter wist niet eens dat ie papieren had hahaha(gewoon nie op de pc kijken wat voor paard het is haha te laat 8)7 )