pinto_1 schreef:Lorrelei schreef:wat leuk al die verhalen en ervaringen!
ik ben nog beginnend paard-aan-huis houder, maar vind het nog knap lastig! Van thuiswonend student, naar samenwonend met paardjes bij huis. Vriend werkt 32/40 u en ik ook bij dezelfde werkgever. onze 'mazzel' is dat we lange diensten, minder dagen draaien (dus 3 dagen 12 uur per dag bijvoorbeeld) maar die drie dagen zijn dan best pittig. vroegop en na een slopende dag van 12 uur nog het avondwerk. De dagen dat ik wel half of heel vrij ben heb ik gelukkig wel lekker de tijd voor het huishouden en klusjes op het land die anders allemaal op je weekend aankomen.
Ook heb ik me vergist in de enorme verantwoordelijkheid, geen of amper toezicht meer en als er wat is, paard loopt bijvoorbeeld niet lekker, kun je niet meer even een stalgenoot aanschieten die met je meekijkt.
Desalniettemin, is de vrijheid die je hebt (van voerkeuze tot hoe laat je nog even een broodje wil geven) onbetaalbaar. ik heb zelfs een stoel geinstalleerd voor m'n raam zodat ik lekker naar ze kan kijken.
Wat ik bedoel te zeggen is, Alle nadelen die ik noem en heb gelezen wegen nog lang niet op tegen het heerlijke geluid van dat eerste hinnikje in de ochtend als je idd in de stromende regen met je halfgare kruiwagen een plakje hooi gaat brengen <3
Haha, heerlijk herkenbaar. Ik heb onder andere een nu driejarig minishetje (met de hand grootgebracht) en een driejarige BP die bij mij thuis geboren is. Of ik met voer kom, of zonder, het maakt niet uit, beide kerels zullen altijd reageren met een hinnik op hun naam, of door naar me toe te komen om even een knuffel te krijgen.
Daarvoor ga ik met liefde door weer en wind stallen uitmesten of in de winter ijs uit de waterbakken halen.
haha ik zocht de 'vind ik leuk' knop maar kon hem neit vinden

dan maar zo, vind ik leuk!