Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:26

Ga eens googelen op retentie recht.
In grote lijnen mag dit alleen toegepast worden bij een grote betalings achterstand.
En daarnaast moet de stal eigenaar diverse aanmaningen verstuurd hebben.

Maar TS heeft afgelopen dagen vreselijk moeilijk lopen doen.
Wel betaald voor de maand mei.
En dan nog een keertje een gesprek aangaan met de stal eigenaar ??

Zij wil weg van die stal ??
Ga dan weg zonder wat te zeggen.
Ik had al eerder geschreven van:

"Pak uw paard op en wandel"

En stop na een een dag een briefje in zijn brievenbus met zoiets van ik kom niet meer.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:37

Ik hoef niet te googelen, heb het helaas vaak genoeg in de praktijk mee gemaakt, als er in het contract een maand opzeg termijn staat, gaat de politie je echt niet zomaar in het gelijk stellen als paardeneigenaar....

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:45

Nogmaals allereerst, pak uw paard op en wandel...

Alsof ik zomaar klakkeloos een nieuwe stal hebt, weet niet waar jij woont maar zo gaat dat hier niet.
Heb me rot gezocht naar een nieuw goed plekje!! en zodra ik daar terecht kon, vandaag dus! ben ik ook meteen vertrokken..goed nu weer even up to date...

Ik heb net, na eerst de politie gebeld te moeten hebben, toch mijn paard meegekregen.
Maar daar is al een dikke 15 minuten aan gediscuseer aan vooraf gegaan..
Ik bleef rustig en me op mijn rechten wijzen maar er was tussen zijn botheid geen speld te prikken dus oke dan bel ik de politie, nja toen kakte hij in :)

Ik heb hem een contract kunnen laten tekenen waarin ik per direct mijn contract ontbind en daar heeft hij voor getekend dus ben ook van het contract af dus in principe ook van de 175 euro, alhoewel hij denkt deze wel te ontvangen op 1 juni :) ( hij wilde deze nu ontvangen, ja dikke mik! iedereen betaald 1 juni pas dus wij ook )

Mijn vriend wilde dit doen,ik persoonlijk niet, geef hem geen stuiver meer! maar toen ik mijn kast wilde inladen, gooide hij de zadelkamer dicht en kon ik er niet meer bij..deze staat daar nu dus nog..ben helemaal uit mn dak gegaan, het is immers MIJN kast..
Mijn vriend had het zo bedacht, : hij belt van de week naar de stalbaas, om te melden dat hij de kast op komt halen, gaat de beste man daar niet mee akkoord gaan we hem aangeven wegens het in bezit hebben van andermans goederen, en gaan we de kast verrekenen met de nog te ontvangen 175,- euro.

Dus meneer zegt het maar..

maar hiermee dus maar weer bewijs dat deze man dus echt niet goed bij zijn bol is!

Maar mijn paardje staat lekker op nieuw plekje ( helaas heeft ze heel veel van de spanningen van mij overgekregen maar ze is inmiddels aardig gekalmeerd )

Iedereen bedankt voor de motivatie, steun en tips!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:48

Gelukkig is je paard op zijn plek nu .
Wel vindt ik als je toegezegd hebt de maand Juni te gaan betalen , je dat ook moet doen . Maar dat is mijn mening .
Je kast , tja jammer voor nu het belangrijkste heb je en dat is je paardenmaat

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:51

Nja weet niet wat jij voor een kast heb, maar ik heb een dikke archief kast die nieuw 300,- kosten dus toch een serieus geintje!

Maargoed me paardje is daar weg, de rest regelen we wel, al is het niet linksom dan rechtsom maar mn paardje kan die niks meer maken :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:53

Ik heb een kast vd stalhouder ...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:55

Die varkenskop kreeg van mij echt geen cent meer, je zou nog wel gek zijn.
Wel fijn dat je paard weg is.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:56

Fijn dat je vanavond nog gereageerd hebt en dat je je paardje op een nieuwe plek hebt! Snel die kast regelen(weet niet wie er van t weekend allemaal lopen) en inderdaad contract is ontbonden dus geen recht meer op stalgeld juni! Is ie nou helemaal gek geworden?
Succes nog met de kast !

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:00

ik zou de kast meenemen en geen geld betalen.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 23:04

Dat is, heel eerlijk ook mijn gedachte.
Maar mn vriend is wat dat betreft heel makkelijk, hier je geld en bek dicht.
Ik ben iemand van de regels, daar moet ik me immers zelf ook aanhouden dus de andere partij ook, gebeurt dat niet....tjah...dan haal ik mijn recht wel :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:08

Goed gedaan meid, geen gedoe met belasting maken, kast ophalen en zo MIN mogelijk betalen!

Ik ben trots op je! ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:10

Waarom wil je vriend zo graag betalen??? Als hij zijn geld niet kwijt kan heb ik nog wel effe een rekeningnummer voor 'm.
Haal die kast op en maak geen woord meer veel aan die maf en geld dat kan die in z'n hol steken.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 23:12

Mijn vriend heeft geen geld over.
Wel een goedlopend bekend bedrijf hier in deze omgeving en het is zijn eer te na.
Hij wil zich niet verlagen tot zijn niveau, dus betalen en klaar met het gezeik..

Maar wellicht denkt hij er straks anders over als ik hem in detail vertel hoe vanavond is verlopen
( heb hem nog niet gesproken dus wie weet haha... )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:14

Kom op een goed bedrijf word niet op zoiets afgerekend, als je gewoon betaald denkt juist iedereen dat jij fout zat en eieren voor je geld kiest.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 23:18

Ehm ken je Reeuwijk? Nee dus..ik snap hem heel goed..mensen ouwehoeren hier alleen maar..
Iedereen voelt zich beter als een ander en als er iets te roddelen valt..als hij alsnog besluit te betalen, hebben wij helemaal niets fout gedaan, hij wel dus kunnen ze ons nooit iets verwijten..
Nogmaals ik geef hem ook niks meer he, geen stuiver...dus laten we dat voorop stellen :)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 05:59

Ik ben oprecht blij dat je beestje weg is maar ik blijf het niet sjiek van je vinden. Je laat hem dus onder valse voorwaarden een nieuw contract tekenen? (Wat ik heel raar van hem vind, jullie hadden namelijk al een contract) En nu wil je zelf alweer onder dat nieuwe contract uit komen? Jullie zullen elkaar heel veel te verwijten hebben, en de PH zal heel veel steken hebben laten vallen ( als we jouw verhaal moeten geloven, zo betrouwbaar kom je eerlijk verteld niet meer over) maar dat had je anders moeten oplossen en niet eerst schijnbaar met moeite ( ?, de meeste stallen hebben echt wel een box over , zeker nu er overal weer paarden de wei op gaan) een andere stal vinden en dan nog even natrappen. Ik zou de kast ook nooit meegeven voor de centjes allemaal zouden zijn betaald. Je houdt je namelijk zelf niet aan je eigen voorwaarden. In ieder geval veel succes, ik ben in ieder geval blij dat ik niet in die regio zit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:57

lees nu eens gewoon goed, dat contract is zoals het gepost word niets vreemds aan, puur een ontbinding per direct.
het hele stukje met het geld staat daar weer naast .

mocht ik trouwens door een stalhouder op een dergelijke manier behandelt gaan worden kan hij hem ook krijgen , tis toch van de zotte.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:00

Dus iedereen waar jullie mot mee krijgen, krijgt een soort van zwijggeld.
Ook al betalen jullie hem wel, jullie zijn gewoon vervelend uit elkaar gegaan.
Dus geklets krijg je toch en dat contract had ik nooit gedaan.
Hij had het contract verbroken door zich niet aan de afspraken te houden dus heb jij het recht op te zeggen.
De lopende maand krijg je dan niet terug maar je hoeft niet nog een kalendermaand extra te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:01

femiaans schreef:
Ik ben oprecht blij dat je beestje weg is maar ik blijf het niet sjiek van je vinden. Je laat hem dus onder valse voorwaarden een nieuw contract tekenen? (Wat ik heel raar van hem vind, jullie hadden namelijk al een contract) En nu wil je zelf alweer onder dat nieuwe contract uit komen? Jullie zullen elkaar heel veel te verwijten hebben, en de PH zal heel veel steken hebben laten vallen ( als we jouw verhaal moeten geloven, zo betrouwbaar kom je eerlijk verteld niet meer over) maar dat had je anders moeten oplossen en niet eerst schijnbaar met moeite ( ?, de meeste stallen hebben echt wel een box over , zeker nu er overal weer paarden de wei op gaan) een andere stal vinden en dan nog even natrappen. Ik zou de kast ook nooit meegeven voor de centjes allemaal zouden zijn betaald. Je houdt je namelijk zelf niet aan je eigen voorwaarden. In ieder geval veel succes, ik ben in ieder geval blij dat ik niet in die regio zit.

Ik ben het helemaal hiermee eens.
Stallen die zwart werken, zijn doorgaans ook goedkoper en mensen hebben daar echter doorgaans geen problemen mee, jij schijnbaar ook niet, alleen nu het van pas komt. Snap prima dat je weg wilt, maar vind je ook niet netjes bezig nu.
Ik weet niet hoe het bij de plaatselijke gemeente is. Maar als je hier meer dan 7 paarden houdt, wordt je aangemerkt als bedrijf en moet je ook milieuvergunningen hebben en sta je dus geregistreerd als zijnde.
Nogmaals, snap dat je weg wilt, maar de manier waarop vind ik geen schoonheidsprijs verdienen, de mann dreigen met hem aan te geven en daarna nog weer onder een contract uitkomen, maakt je geen haar beter dan hij is eigenlijk.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:02

Ik kan prima lezen, ook dat er in het contract een maand opzegtermijn staat. (waar je sowieso niet eens een contract voor nodig hebt) Idd niets vreemd aan, maar je hebt je er wel aan te houden. Contractbreuk kan je niet zomaar plegen omdat iets je niet zint.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:07

femiaans schreef:
Ik kan prima lezen, ook dat er in het contract een maand opzegtermijn staat. (waar je sowieso niet eens een contract voor nodig hebt) Idd niets vreemd aan, maar je hebt je er wel aan te houden. Contractbreuk kan je niet zomaar plegen omdat iets je niet zint.

Niet als het je effe niet zint, maar als mijn paard met een ketting op stal staat en amper te vreten krijgt, dan is het niet dat het effe niet zint.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:08

Ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen

TS moest schriftelijk de stalling opzeggen, hier
heeft ze een brief voor opgesteld en die man laten
tekenen als bewijs van opzeggen!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:10

jesito schreef:
Dus iedereen waar jullie mot mee krijgen, krijgt een soort van zwijggeld.
Ook al betalen jullie hem wel, jullie zijn gewoon vervelend uit elkaar gegaan.
Dus geklets krijg je toch en dat contract had ik nooit gedaan.
Hij had het contract verbroken door zich niet aan de afspraken te houden dus heb jij het recht op te zeggen.
De lopende maand krijg je dan niet terug maar je hoeft niet nog een kalendermaand extra te betalen.

In mijn geval werken we ook met contracten en dat is voor allebei de partijen een zekerheid. En met duidelijk communiceren krijgen we geen mot. Jij zal toch ook voor je bedrijf de nodige maatregelen hebben genomen om alles netjes te regelen? Daarnaast vind je dat hij het contract niet na is gekomen, maar is dat ook zo? Weet je wat er in dat contract staat? Ik ook niet hoor, maar het lijkt me bijzonder stug dat er precies het aantal uren buitenlucht met max 2 paarden in de paddock beschreven staat. Ik denk eerder dat het een verhuurovereenkomst is met de stalprijs, betalen voor de eerste week van de maand en een opzegtermijn van een maand. Helaas is het nog steeds niet zo dt als je vind dat je oneerlijk wordt behandeld, je maar even onder een contract uit komt.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:13

kippiekipp schreef:
Ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen

TS moest schriftelijk de stalling opzeggen, hier
heeft ze een brief voor opgesteld en die man laten
tekenen als bewijs van opzeggen!

Dat ontneemt haar nog steeds niet de plicht van een maand opzegtermijn. Nog dom ook, nu heeft de PH zwart op wit staan dat de stal per 10-5 is opgezegd. Appeltje-eitje bij de rechtbank. Maand opzegtermijn is bijna half mei opzeggen, dus de hele maand juni ook nog betalen.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:16

jesito schreef:
femiaans schreef:

Niet als het je effe niet zint, maar als mijn paard met een ketting op stal staat en amper te vreten krijgt, dan is het niet dat het effe niet zint.

Paard heeft niet eerder aan de ketting gestaan, alleen toen er een dreiging uitging dat het paard zonder aan de betalingsverplichting te voldoen weggehaald zou worden.
Te weinig eten is een schande! Daar zeg ik niets over, maar dat is ook niet van de laaste dag . Dus eerder opzeggen, en paard desnoods bij een duurdere stalling onderbrengen. Blijf het trouwens raar vinden, als je bij de stalling gaat kijken zie je toch gelijk dat er verwaarloosde paarden staan? Wil je daar dan wel staan, of denk je "lekker goedkoop"?