Wie doet aan naverzorgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Wie doet aan naverzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:04

Ja, zowel op mijn werk als mijn eigen paarden worden netjes naverzorgd :j
Als ze heel nat zijn, worden ze afgespoten, en als het wat kouder is krijgen ze daarna een zweetdeken op.
Anders worden ze na het rijden nog een keer geborsteld, om al het (droge) zweet te verwijderen.
Als ik hard gewerkt heb, vind ik een douche ook lekker, dus waarom de paarden wel vies wegzetten?

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:11

Doe het altijd :)
Na het rijden nog even borstelen, en hoeven krabben omdat we van die chips in de bak hebben die altijd in de hoeven blijven zitten.
En als hij erg gezweet heeft laten rollen, en daarna afspuiten.

Op m'n werk doen we het ook altijd.
Als ze niet heel nat zijn alleen een borstel erover, maar als ze erg bezweet zijn helemaal afspuiten, en daarna met zweetdekentje op stal, en wanneer de zweetdeken af gaat nog even een borstel over het opgedroogde zweet halen.

Mowgli23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:30

Ik laat mijn paard rollen in de bak na het rijden, als het erg warm weer is en hij heeft erg gezweet dan even afspoelen met de slang en dan ook laten rollen in de bak. En hij krijgt ook nog wat lekkers na het rijden.

Groetjes van Marianne.

zomerbries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:14

Nee, ik doe niet echt aan naverzorgen. Na het rijden mag hij rollen, en dan terug de wei in. Ik poets verder niet meer na het rijden. Hij vind afspuiten het ergste wat ik hem aan kan doen dus dat doe ik eigenlijk ook niet.

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:22

In de winter doe ik wel altijd poetsen, hoeven uitkrabben en schoonmaken op de spuitplaats. Maar nu ze overdag op het land staat niet, doe mijn paard er meer plezier mee als ze snel terug de wei op mag.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:26

In de winter doe ik een check van de hoeven en poets ik hem nog lekker.
In de zomer hetzelfde maar dan wil ik hem ook nog wel afspuiten op de bezwete plekken als dat nodig is.
En de naverzorging bestaat ook uit het krijgen van wat lekkers en persoonlijke aandacht natuurlijk.
Hij heeft op dat moment iets voor mij gedaan dus verdient dan ook iets terug.
Daarna gaat ie lekker terug op de wei en rollen of heel soms op stal, maar das alleen als ik 's avonds rij maar dat gebeurd niet vaak.
Laatst bijgewerkt door Silence op 18-05-12 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:50

Ik krab ook de hoeven nog even uit na het rijden.
Verder inderdaad ook nog even een borsteltje eroverheen en in de zomer inderdaad soms even afspuiten als ze heel erg bezweet is. Of ze mag even rollen in het zand.
Ik vind naverzorging heel belangrijk: ik slanooit over. Volgens mij is er trouwens niemand op de stal waar ik sta die meteen zijn paard weer weg zet na het rijden!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:14

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze eerst even laat rollen in de bak, en als we op buitenrit geweest zijn krap ik wel even de hoeven uit, maar als we alleen in de bak gereden hebben mag ie van mij zo weer z'n paddock op hoor. Hahaha al krijgt hij nog wel even een worteltje.

evelien1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:16

Hoeven uitkrabben en als ze erg bezweet is dan tijdje rustig afstappen op het erf totdat ze afgekoeld is en koel en droog aanvoelt. Bij warm weer spuit ik de benen af en spons de rest van het lijf (paardje houdt niet van nat worden namelijk).