Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:lijkt me stug dat een stal van 4x5 van beton met open deuren nou zoveel warmte biedt, bovendien is het met warme dagen dus net zo goed, alleen gaat ie dan tussendoor nog zonnebaden in het zand. En Chew is natuurlijk wel een ander geval, die stond echt kritiek dus wel logisch dat hij het koud had. Mijn paard staat momenteel nog ronder dan Chew nu en je hebt hem er al een heel eind bovenop geholpen
Ik denk veel meer dat de stal 'veilig' is, hij staat helemaal niet graag in open vlakte zoals hier genoemd wordt. Op stal hoeft ie alleen de deuropening in de gaten te houden.
Waves schreef:maikeltje schreef:Precies en ik heb bv 1 paard en 2 pony's lopen en die hebben alledrie ander voer in een andere samenstelling. Dat wordt een beetje ingewikkeld voor een krachtvoerstation.
En sowieso met het voeren. En als ik gereden heb op mijn (sport) paard dan staat ze ook even op stal met een zweetdeken op te drogen en een hapje te eten voor ze weer naar buiten gaat in de groep.
Hoewel ze eigenlijk het meeste van de tijd bij elkaar staan op de wei of in de rijbak, wil ik ze allemaal apart van elkaar kunnen voeren/verzorgen indien nodig.
Een krachtvoerstation werkt op chip met daarin precies de juiste samenstelling voor jouw paard. Als jouw paard in het station loopt dan komt zijn voer eruit rollen, alleen voor hem.
Zweetdeken is grote onzin, paard heeft een vacht die zelf al als een zweetdeken werkt. Een beetje rond kunnen wandelen en rollen is veel beter voor de spieren dan stilzetten op stal met een dekentje. Indien nodig kan je natuurlijk altijd een paard apart zetten. Maar waarom het nodig zou zijn?
Citaat:Veel paarden en pony's zijn een stuk gelukkiger wanneer ze savonds in hun eigen stalletje staan,net als dat honden het heerlijk vinden om savonds/snachts in hun benche te liggen ook al staat het deurtje open en kunnen ze eruit wanneer ze zelf willen.Veel paarden en pony's zijn een stuk gelukkiger wanneer ze savonds in hun eigen stalletje staan,net als dat honden het heerlijk vinden om savonds/snachts in hun benche te liggen ook al staat het deurtje open en kunnen ze eruit wanneer ze zelf willen.
Cowgirl schreef:Het paard staat echter op hok met de deur dicht. Ben wel eens benieuwd wat er gebeurd als de deur s'nachts om 2 uur open gaat
miss_lizje schreef:Mijn paard heeft pas "rust" als hij in een eigen box binnen staat. Het is ook een paard wat niet te lang op de wei kan want hij blijft maar ijsberen en graven bij de ingang.
Daarnaast is het al een lastig paard om goed op gewicht te houden, hij moet al zijn voer hebben zonder dat dit door een ander paard kan worden afgepakt en dat een ander paard ook zijn eigen eten krijgt zonder dat hij dat extra opeet.
Daarnaast kan hij ook behoorlijk dominant zijn in spelen en niet weten van ophouden.
Omdat ik wedstrijden rijd wil ik de kans op blessures en verwondingen zo klein mogelijk houden. Waardoor het dus fijner is als hij op stal in een eigen box staat.
nicky_rilana schreef:miss_lizje schreef:Mijn paard heeft pas "rust" als hij in een eigen box binnen staat. Het is ook een paard wat niet te lang op de wei kan want hij blijft maar ijsberen en graven bij de ingang.
Daarnaast is het al een lastig paard om goed op gewicht te houden, hij moet al zijn voer hebben zonder dat dit door een ander paard kan worden afgepakt en dat een ander paard ook zijn eigen eten krijgt zonder dat hij dat extra opeet.
Daarnaast kan hij ook behoorlijk dominant zijn in spelen en niet weten van ophouden.
Omdat ik wedstrijden rijd wil ik de kans op blessures en verwondingen zo klein mogelijk houden. Waardoor het dus fijner is als hij op stal in een eigen box staat.
staat hij ook in de stal bandages en tot zijn nek in de rubbers?
Anoeska schreef:In een groepsstalling zou ik niet zien zitten. Dan heeft mijn paard dus nooit de mogelijkheid waarin ze zich even kan afzonderen. En blijkbaar heeft ze dat wel nodig.
Roelke_ schreef:Bij paarden die ijsberen langs draadjes vraag ik me altijd af.. Staan ze daar alleen? Ik heb nog nooit een paard in een kudde gezien die in zijn eentje bij een draadje gaat lopen ijsberen terwijl de rest lekker rustig aan het eten/spelen/whatever is.
nicky_rilana schreef:Aieshja: daar is een onderzoek naar geweest, de meeste blessures komen voor in de wei, maar volgensmij worden ze er wel harder van.
Roelke_ schreef:Bij paarden die ijsberen langs draadjes vraag ik me altijd af.. Staan ze daar alleen? Ik heb nog nooit een paard in een kudde gezien die in zijn eentje bij een draadje gaat lopen ijsberen terwijl de rest lekker rustig aan het eten/spelen/whatever is.