waardeloze pensionstallingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:04

Mon65, opzicht kan ik me vinden in je manier van stallen, alleen het voer beleid in de winter vind ik wat minder.
Smorgens eerst krachtvoer en pas later om 12.00 het ruwvoer.
Wat ik er wel bij wil zeggen, is dat als jullie paarden het er goed op doen en de paarden zijn eraan gewent, het waarschijnlijk niet zo'n ramp is.
En als jij dit beleid duidelijk uitlegd aan je klanten en zij gaan hiermee akkoord, dan is het prima.

mon65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:15

jesito schreef:
Mon65, opzicht kan ik me vinden in je manier van stallen, alleen het voer beleid in de winter vind ik wat minder.
Smorgens eerst krachtvoer en pas later om 12.00 het ruwvoer.
Wat ik er wel bij wil zeggen, is dat als jullie paarden het er goed op doen en de paarden zijn eraan gewent, het waarschijnlijk niet zo'n ramp is.
En als jij dit beleid duidelijk uitlegd aan je klanten en zij gaan hiermee akkoord, dan is het prima.

joyce B schreef:
@mon65: klinkt goed, op het ruwvoer voeren in de stalperiode na. Tegenwoordig is men van mening dat een paard beter eerst ruwvoer en dan krachtvoer kan krijgen, en maximaal zo'n 4 uur zonder (ruw) voer mag staan. Ik zou dan ook graag zien dat de paarden 's ochtends, na een lange nacht, ook een plukje ruwvoer krijgen dan eventueel gelijk na het uitdelen het krachtvoer.
En hoe vaak er die dag gevoerd moet worden is dan ook afhankelijk van de hoeveelheid ruwvoer per voerbeurt.

dat ben ik helemaal met jullie eens, maar als ik smorgens eerst kuil voer, duurt het me te lang voor het eerste koppel naar buiten gaat. Ik wil dat ze bij goed weer zo lang mogelijk naar buiten kunnen. Vaak is het ook zo, dat de eerste paarden al om een uur of 10 een plukje krijgen als ik klaar ben met de eerste boxen mesten :9 Je kan niet altijd alles doen zoals je graag zou willen en ja, de paarden doen het er allemaal prima op ;)

Jibbel

Re: waardeloze pensionstallingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:37

Zolang de paarden dan 's avonds maar ruim voldoende krijgen voor de nacht of op stro staan, kan het niet zoveel kwaad om ze 's ochtends eerst brok te geven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:37

Mon65, dat is gewoon belangrijk, dat je inderdaad naar de paarden zelf kijkt.
Maar doordat dit jouw aanpak is en niet iedereen zich daarin kan vinden ben je nog geen waardeloze stal.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:37

joyce B schreef:
Kyno schreef:
Ik sta nu op een erg fijne pensionstal, gelukkig!

In de vorige heb ik me erg vergist. Ze namen het daar niet erg nauw met de veiligheid.
Mijn pony is daar voor het leven verminkt (bijna 6 weken paardenkliniek). En iets doen om zulks in de toekomst te voorkomen? Nee hoor, een maand later lag er wéér 1 in de sloot en 2 maanden daarna waren de paarden door het draad heen gegaan en liepen ze op stukken weiland waar twee weken daarvoor gif was gespoten.
Hier had ik mijn buik van vol, wilde erover praten met deze mensen, maar de pensionhoudster had niet eens het fatsoen om me te woord te staan. Over sms durven ze dan trouwens wel ineens. (ik heb overigens geen ruzie gemaakt en ben daar voor zover ik weet op een normale manier weggegaan)

Pony verhuist, nu krijg ik ineens nog een factuur van deze mensen. Ze willen de BTW terug over de DA rekening (destijds hebben zij de DA rekening in de boeken van hun bedrijf gedaan, omdat dit hen niets zou kostten en dit mij een kleine €400,- zou schelen. Ik heb dus de DA rekening excl. BTW betaald). Pure pesterij dus, want het zal hen niets opleveren, zij zullen dit bedrag ook weer gewoon aan de belastingdienst moeten afdragen.
Hoe onnozel ben je dan? Kan er maar niet met mijn hoofd bij dat ze ook maar dénken nog iets van mij tegoed te hebben. _O- Willen ze alsnog een proces aan hun broek ofzo? Ben aardig coulant geweest dacht ik zo. >;)

Wat ik met voornoemde wil zeggen, is dat er natuurlijk waardeloze pensionstallen bestaan wat betreft paardenwelzijn maar kijk ook goed naar de mensen waarmee je te maken hebt! :j

Misschien heeft de boekhouder aangegeven dat deze rekening niet akkoord is als kostenpost (niet bedrijf gerelateerd? en dat ze daarover wel de BTW moeten afdragen en proberen te verhalen op jou?

Is een mogelijkheid, maar wel érg toevallig dat ze daar nu ineens mee op de proppen komt. Lijkt me niet helemaal in de haak. DA rekening is in januari namelijk al betaald, nooit meer iets van gehoord tót vandaag, nu ik daar net 1 week weg ben. Dat stinkt IMO.

Jesito: precies mijn gedachte inderdaad! Die zal er niet veel voor nodig hebben om in te zien dat het om pure pesterij gaat. Bovendien is er sprake van een mondelinge overeenkomst incl. getuigen. Mag zij onder ede verklaren dat dit niet zo is. ;)

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:45

één keer meegemaakt, stond tijdelijk één paard van ons.
Was allemaal wel wat ouder maar das geen ramp ofzo.

- Paard kwam niet buiten, als je dat vroeg zette ze hem buiten alleen, met 30 graden zonder water/schaduw de gehele dag/avond.
- er werd letterlijk gezopen op stal.. er stonden flessen drank ect.
- er werd gerookt is de stal..
- zonder overleg werd paard verplaatst naar een stalletje heel klein achterin een hoekje alleen...

Allemaal dat soort fratsen.
De rest van m'n stallingen tot nu toe super blij mee, afkloppen! _/-\o_