zap schreef:Ik kom ook even binnenvallen. Om op je laatste vraag te antwoorden. Ik wil les van degene van wie ik les wil. Iemand bij stal is fijn, maar als ik iemand anders wil dan wil ook iemand anders mee kunnen brengen. Gaat de instructeur ook mensen van buitenaf lesgeven op jullie terrein? Dat zou voor mij weer een nogo zijn. Het is al druk genoeg en als er dan ook nog eens lessers van buitenaf komen (waar je dus zelf ook rekening mee moet houden met lessen) dan wordt het waarschijnlijk wel erg druk.
Maak goede afspraken, want ik hoor ook niet zulke leuke verhalen met trainers aan huis. Trainers die bakken toe-eigenen (dus je mag er niet bijrijden), trainers met jonge paarden met priveleges (pensionklanten niet longeren, hij wel), trainer met jong paard in de bak = niet erbij rijden. Kijk, rekening houden met elkaar is helemaal niet erg. Maar als het keer op keer gebeurt kan dat je klanten gaan kosten (en met een trainer dan denk ik dat het vaker gebeurt). Gelukkig nooit meegemaakt, maar wel uit verhalen gehoord.
Daarnaast is weidegang een must. Is er geen weidegang, dan kan alles nog zo mooi zijn, dan kom ik niet. Mijn pony moet op de wei! Niet in de paddock, een winterseizoen paddock is al meer dan genoeg.
Ik sluit me volledig bij jou aan