Pony te dun kan niet meer op benen staan wat geven ?!! SNELL

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 07:49

prugelpiet schreef:
gohya schreef:
De eigenaar zou er wél elke dag tijd aan moeten besteden als die pony mager is.
Kijk jullie kunnen er helemaal nix aan doen,maar die eigenaar zou geen pony mogen hebben als ik allemaal lees wat er in dit topic staat.

Met slobber worden ze niet vet gemest,dit spul is voor oudere,zieke of paardjes met verminderde weerstand geschikt.

ja ze besteden er wel aandacht aan eno maar ze zijn nogal druk volgensmij

Wij kunnen er namelijk niet even op de fiets heen .............

blue_kim

Re: Pony te dun kan niet meer op benen staan wat geven ?!! SNELL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:44

Als die pony niet juist verzorgd of onderhouden wordt dan is er maar 1 telefoontje noodzakelijk (op die naar de dierearts na dan) en dan is die naar de dierenbescherming! Het is jullie pony niet en jullie hebben er niet de tijd, geld en verstand van om deze pony op te lappen. Dus ga niet zitten afwachten tot deze pony ook ingeslapen moet worden,maar ga ook niet zelf lopen testen/rommelen met eten voor die pony. Wij kunnen heel makkelijk roepen wat ie eten moet,maar we weten niet eens hoe t dier eruitziet/ eraan toe is.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:48

blue_kim schreef:
Als die pony niet juist verzorgd of onderhouden wordt dan is er maar 1 telefoontje noodzakelijk (op die naar de dierearts na dan) en dan is die naar de dierenbescherming! Het is jullie pony niet en jullie hebben er niet de tijd, geld en verstand van om deze pony op te lappen. Dus ga niet zitten afwachten tot deze pony ook ingeslapen moet worden,maar ga ook niet zelf lopen testen/rommelen met eten voor die pony. Wij kunnen heel makkelijk roepen wat ie eten moet,maar we weten niet eens hoe t dier eruitziet/ eraan toe is.

hij is niet extreem dun maar de eigenaars zeggen ook wel dat ze dikker moet worden.
de dierenbescherming is echt niet nodig want het is wel fit en zo dus.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:35

prugelpiet schreef:
blue_kim schreef:

hij is niet extreem dun maar de eigenaars zeggen ook wel dat ze dikker moet worden.

nou....mij lijkt een dode pony genoeg redenen om te bellen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:38

Wilde ik net schrijven Geerke.
Meiden, vraag om advies aan een volwassene oid, lijkt me echt verstandig hoor. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:40

prugelpiet schreef:
blue_kim schreef:

Is 1 dode pony nog niet genoeg om mensen de ogen te laten openen..

Ja ook kinderen van 11 kunnen dat evt. ouders! En de eigenaren al helemaal.
Arme pony's ! :(:)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:59

Als de eigenaars zelf al zeggen dat de pony dikker moet worden?
Dan klopt er iets toch niet?
Dan moet de eigenaar heel gauw slobber en goed voedsel halen voor die pony en het beestje een goede verzorging geven.Dat kan hij niet aan jullie overlaten,jullie zitten sowieso 20km er vandaan.Die eigenaar,dat is de schuldige,niet die kinderen van 11 jaar.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 07:54

blue_kim schreef:

Is 1 dode pony nog niet genoeg om mensen de ogen te laten openen..

Ja ook kinderen van 11 kunnen dat evt. ouders! En de eigenaren al helemaal.
Arme pony's ! :(:)[/quote]

Ja maar Elin_ Wij kunnen niet elke dag heen! WIj hebben dit nieuwtje zo gehoord als in detitel ! Wij weten dan toch ook niet wat we er van moesten denken ? Kom op ... Wij wister half niet in welke toestand die pony was ..... En de andere shet die gaat er nog wel goed aan toe we hebben laatst ook nog slobber voor hem gemaakt en dat kan ook !

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:59

IMJ schreef:
Wilde ik net schrijven Geerke.
Meiden, vraag om advies aan een volwassene oid, lijkt me echt verstandig hoor. :)

doen we ook wel

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:18

Snap dat jullie doen wat jullie kunnen, maar af en toe wat slobber gaat de pony niet redden (als ie er echt slecht aan toe is).
Het is weer bijna weide-seizoen, dus wrs groeit er langzaamaan wat meer gras (en hopelijk ook weer niet te veel want dat kan weer bevangen shet's opleveren ;-) ).
Hebben jullie al met de tante gepraat en wat zei ze?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:35

Ja maar af en toe voeren heeft geen zin. Om een paard gezond en in goede conditie te houden moet ie zeker 2x per dag gevoerd worden. blijkbaar zijn de alarmbellen niet gaan rinkelen bij de eigenaars nadat ze 1 pony hebben moeten inslapen, dan mogen.ze wat mij betreft wel even flink wakker geschud worden met een bezoekje van de dierenbescherming hoor! Staat deze pony nu trouwens alleen nu die ander dood is? Of heeft ie nog gezelschap?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:14

blue_kim schreef:
Ja maar af en toe voeren heeft geen zin. Om een paard gezond en in goede conditie te houden moet ie zeker 2x per dag gevoerd worden. blijkbaar zijn de alarmbellen niet gaan rinkelen bij de eigenaars nadat ze 1 pony hebben moeten inslapen, dan mogen.ze wat mij betreft wel even flink wakker geschud worden met een bezoekje van de dierenbescherming hoor! Staat deze pony nu trouwens alleen nu die ander dood is? Of heeft ie nog gezelschap?

nee staat alleen want gaat toch weg over een poosje

dan zouden wij hemm graag willen omdat ik en mijn zus misschien een paard krijgen en dan kan die erbij als weidemaatje als dat goed gaat

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:20

heb je een foto van de pony?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:53

Ik vind t maar een vaag verhaal/situatie. Maar goed, hoop voor die pony dat ze m snel wegdoen!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 08:07

verastar1 schreef:
heb je een foto van de pony?

Van welke ?Van die die ingeslapen is of die andere?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:13

Meiden, de andere pony is dood, daar kan niemand meer wat aan doen dus ga er maar vanuit dat mensen nu vragen stellen over de nog levende pony zodat er misschien geholpen kan worden.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:58

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:28

Prugel, kan je foto's niet zien helaas, je account is niet zichtbaar. Misschien kunnen ze in een online album? Zijn ze wel recent?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:50

o hmmm hoe doen we dat?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:53

als je op de foto in hyves gaat staan en dan je rechter muis knop, dan naar eigenschappen, dan staat er adres, die link kopieer je en die plaats je dan hier tussen als het goed is staan de foto's dan hier

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:35

ik zou echt de eigenaar de DA laten bellen want als een paard door zijn benen heen zakt is nooit goed!

xKwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:55

Ik zou echt erop aandringen de eigenaar toch echt de DA te laten bellen, of het zonodig zelf of het een volwassene het te laten doen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:05

JenW schreef:
ik zou echt de eigenaar de DA laten bellen want als een paard door zijn benen heen zakt is nooit goed!

de pony is inmiddels ingeslapen -O-

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:10

Wat ik raar vind is dat het ineens zo dringend is. Een pony wordt toch niet van de ene dag op de andere mager en slap? Dat moet toch al langer aan de gang zijn? Dus stel ik mij vragen bij de deskundigheid van de eigenaar van dat beestje.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:07

Kasztanka schreef:
Wat ik raar vind is dat het ineens zo dringend is. Een pony wordt toch niet van de ene dag op de andere mager en slap? Dat moet toch al langer aan de gang zijn? Dus stel ik mij vragen bij de deskundigheid van de eigenaar van dat beestje.

Als je het hele topic leest,begrijp je wat meer van het verhaal.