WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Re: WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 14:57

Haha, het is inderdaad niet echt heel duidelijk Laraax :') . Ik ga als alles klaar is een filmpje maken met een rondleiding, dan is het iets duidelijker denk ik.

Ik woon er niet kaniche, wij wonen in centrum Antwerpen en kunnen ons geen paarden aan huis veroorloven (ik ben nog maar 20, mijn vriend 26). Hopelijk over 15 jaar wel, dat zien we dan weer :) .
Mensen hebben hier over het algemeen wel het fatsoen om niet in andermans weiland te gaan rondlopen, mochten ze het toch doen jaagt 1 van mijn pony's ze er ook zo uit, die heeft het niet zo op onbekenden.
We liggen erg afgelegen tussen de maisvelden en mijn buren wonen er wel en houden een oogje in het zeil, maar ik maak me er niet al te druk om. Als ik me daar ook nog zorgen over moet maken kan ik al beter geen paarden meer gaan houden. Er komen misschien sloten op de ijzeren poorten, maar dan kunnen ze er altijd nog over klimmen mochten ze dat willen, dus je bent nooit 100% zeker.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:19

Wat een verschil al met toen je net begon.
Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:21

Okee, wat leuk! Ik zou daar dus wel bang voor zijn (komt vooral door die penny-topics en die topics over gestolen zadels). Is de grond in Belgie dan ook goedkoper? Ik ben zelf 19 en ook nog studente maar ik zou dus echt geen weiland kunnen betalen :P

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:23

Slot naar terrein vind ikzelf wat overbodig, maar slot op zadelkamer zeker niet.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 15:34

Mijn zadelkamer heeft een slot en mijn zadelkast in de kamer ook een extra slot, daar zorgen we wel voor. Met een beetje moeite raken ze overal binnen, maar in die tijd worden ze hopelijk opgemerkt.
Als de mais hoog staat kan je ons zelfs niet zien liggen vanaf die weg, die op zich al een landweggetje is (aan het begin van de weg staat dat hij doodlopend is om zo al sluipverkeer tegen te gaan) waar niemand anders komt dan bewoners.

Ik denk niet dat de grond veel goedkoper is. Je betaalt hier in de randstad zo'n €8 per vierkante meter, wij hebben €7 betaald omdat we particulier en niet openbaar gekocht hebben. Maar met de omheining erbij zitten we nu dus ook zeker aan die prijs, al is het natuurlijk ook een meerwaarde voor je land.
Ik ben gewoon een ontzettende bofkont die een hele mooie spaarrekening had van grootouders en ouders en ben hen daar ook eeuwig dankbaar voor. Ik weet ook echt dat dit niet vanzelfsprekend is om te hebben op 20-jarige leeftijd :o .

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:37

Inderdaad wel slim om extra sloten erop te zetten. Heb je je spullen ook extra verzekerd?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar omdat ik zelf ook spullen heb op mijn stal maar dat is ook prive en niet bij huizen. Ik zelf woon op 5 min afstand en er is al eens ingebroken. Ik stond er net twee weken en was mijn zadel gelijk kwijt :(

En je heb iets heel moois van je spaargeld kunnen kopen! :D Zou ik ook heel graag doen!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 15:47

Heb mijn spullen niet extra verzekerd op diefstal voorlopig. Ga het eens met mijn mama bespreken, die werkt voor een verzekeringsmaatschappij, hoe of wat, ben er toch over aan het denken om dat ook maar te gaan doen!
Heb mijn zadel (wintec) en hoofdstel wel op mijn weiland liggen, maar al mijn dekjes en dekens voorlopig nog niet wegens geen goede opbergmogelijkheid.

Aah rot van je zadel :( . Mensen moeten echt leren van andermans spullen te laten liggen. Zo hebben ze vorig jaar mijn nieuwe nog nooit gedragen winterdeken uit de kast gestolen toen ik overwinterde op pension, was echt een hele mooie en had er echt voor gespaard... Grom!
Geen budget voor nieuw winterdeken, dus mevrouw doet het dan nog maar steeds met haar oude functionerende deken :j .

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:54

ik ga volgen..

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:04

Zou je mij eens willen laten weten of het kan? Want ik heb thuis eigenlijk geen ruimte voor mijn zadels dus ze moeten eigenlijk weer naar stal toe.
Inderdaad zo gruwelijk irritant! Had heel veel geluk omdat ik net 2 weken daar stond want toen viel hij nog onder de inboedel van het huis. Nu niet meer dus hangt hij in de schuur die eigenlijk al te klein is.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:09

Je hebt ook van die speciale zadelsteunen met slot toch?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:04

Wow! Wat een ontzettend gaaf plekkie heb je daar zeg! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Blijf t zeker volgen :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:11

Ik zou toch en slot op de poort van de weide zetten. Niet twijfelen.
Bij ons hebben ze al meermaals de poort open gezet, terwijl onze weide aan huis ligt maar achteraan (zo'n 200m achter ons huis) ook aan een (kleine) weg ligt...
Gelukkig nooit een 'ontsnapping' gehad, maar de poort open zetten durven ze zeker...
Dus geen risico's pakken en een slot erop!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:42

Ik zou inderdaad ook een slot op de poort zetten.. stel er zijn penny's (of oudere mensen, je weet maar nooit) die je pony willen stelen o.i.d. hoeven ze alleen maar het hekje open te doen. Als je er een slot op zet, lijkt het me niet dat ze die pony's over het hek heen gaan tillen. En om een slot open te breken maakt veel lawaai, als je een goed slot hebt! Maar ik ben dan ook best wel wantrouwig en angstig aangelegd m.b.t. dit soort onderwerpen :P

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:09

Ook hier een slot op t toegangs hek.
En zadelkamer met 3 sloten waarvan 2 pinsloten.
Hier jaren geleden alles leeg gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:28

Ik ga niet onmiddellijk een hek zetten (laat budget even niet toe) maar als jet er komt is het ook zeker met een slot op hoor.
Langs de andere kant, stel dat iemand je paard opmerkt met iets ernstigs en de DA komt eribj en hij moet weggebracht worden, dan kan dat niet. tenzij je op enkel plekken een extra sleutel in bewaring geeft, in geval van.
Of je komt aan de weide toe omdat je wil gaan wandelen en je bent je sleutel vergeten.... Typisch iets voor mij, dan sta je daar mooi.

Waar ik zit is de prijs per ha ongeveer 50.000€. Ik heb ongeveer 62 are in bezit en de prijs gegeven voor een halve ha, incl schrijfkosten en dergelijke bijde notaris. Ook particulier en niet openbaar gekocht. dat op zich was al een gelukstreffer, maar ik heb ook nog eens 3 schuilstallen op m'n stuk grond staan, een "bruikbare" omheining en een geboorde waterput met handpomp en goed bereikbaar. Dus qua prijs zat ik echt erg goed. Vergelijkbare stukken grond in de buurt gaan makkelijk voor het dubbele intussen. Ook via lieve oma kunnen kopen...

Grond kopen is en blijft een goede investering, al doe je er niks mee, in prijs stijgen doet het toch want er blijft steeds vraag naar, en mettertijd ook meer en meer als ze zo blijven volbouwen.

Gallagher is goed, heb ik ook al jaren stroomlint, stroomapparaat en isolatoren van en echt helemaal tevereden van.
Als een draad stuk op de grond ligt heb je ontzettend veel verlies, en het is nog geaarlijk ook als hij per toeval in een plas water terechtkomt. Het stuk na de breuk is ook zonder stroom dacht ik...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:00

Ik heb een cijferslot dus geen gedoe met sleutels.
En bij nood knippen ze hem wel door.
Bij buren met brandweer gezien

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:02

en anders rijden ze gewoon de hele poort eruit als het nodig is hoor. daar zou ik me niet druk om maken :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:52

Aangezien jullie het hebben over particulier grond overkopen, waar moet je ooit zoiets zoeken? gewoon uit interesse, voor als ik over 10 jaar zelf geld genoeg heb om een stukje grond te kopen :+ (offtopic)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 08:56

Ik ga sloten voorzien. Er is maar 1 poort die rechtstreeks uitgeeft op een weiland en daarvoor moeten ze eerst de buitenpoort openkrijgen, dus als ik daar een slot op heb zit ik in principe al safe denk ik. Wij hebben voor onze zadelkamer en kasten ook cijfersloten en dat is echt erg handig, ze zijn ook goed dik, maar je hebt niet dat gedoe met sleutels :j .
En inderdaad, mocht het echt nodig zijn knippen ze de draad wel door of halen ze de poort er uit.

Kaniche, mijn pony's gaan sowieso niet mee met penny's, daar hoef ik mij geen zorgen over te maken, al wil ik niet dat ze in mijn weiland komen want dat gaan ze zich nog beklagen... Mijn haflinger heeft een hekel aan kinderen en volwassen mannen (als ze ze niet kent) en mijn andere heeft een erg groot vertrouwensprobleem. Klinkt alsof het moordmachines zijn en dat zijn ze niet, maar zonder mij erbij als onbekende zou ik het toch niet gaan riskeren.
Ik heb mijn weiland gevonden op Kapaza, dat is een soort van Belgische Marktplaats. Verder keek ik ook geregeld op immosites, daar komt ook al wel eens wat op.
Mochten mensen écht dwars willen liggen, dan knippen ze de draden door, maar dat kan je gewoon nooit voorkomen als je geen houten omheining hebt (die wij ons echt niet konden veroorloven jammer genoeg)

Mijn weiland had ook een waterput en 5 stallen + zadelkamer, dus heb al een flinke investering "bespaard". Die is nu allemaal toch weer weg in de omheining.
Gisteren hebben ze onder elk poortje (met elastieken en handvaten) een ondergrondse verbinding gegraven voor de stroom, zodat ik meerdere weilanden kan openzetten zonder stroomverlies, het circuit loopt dan onder de grond verder. Ook de laatste isolatoren zijn aangebracht, hoop dat ze vandaag dan écht aan de draad kunnen beginnen, maar we zullen zien. Morgen worden de poorten normaal gezien ook geïnstalleerd :) .

Jessie, ik ga het nog eens vragen aan mijn mama en laat je iets weten, gisteren er geen tijd voor gehad!

74Joanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:41

Aankomende twee weken schijnt het bijzonder mooi weer te worden (droog) ik hoop dat je land dan mooi droogt en je flink aan de slag kunt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:57

Mooi hoor!

rogainam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:29

Wow het wordt echt prachtig
veel succes nog

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:18

Ik heb intussen alle materiaal binnen en ook de weidepalen zijn besteld. 80 stuks van 10cm diameter en 2,5m lang. Dit weekend kan ik ook eens foto's maken, volgend weekend hoop ik de palen op te halen en aan het plaatsen te beginnen.

Mijn stukje land heb ik ook gevonden via kapaza, maar je hebt ook tweedehands.be bijvoorbeeld. Immoweb heeft soms ook wel wat maar meestal ligt dat toch hoger in prijsklasse, velen proberen het toch al bouwgrond te verkopen.
Je kan ook de kranten er op naslaan bij de notariële berichten, daat staat ook wel eens melding van weidegrond of landbouwgrond via een openbare verkoop.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 08:54

Leuk hoor Amalarab! Echt een mooi plekje geworden :)

Fijn Varekaj! Ons stuk was sowieso ontzettend duur, maar in bijna centrum Antwerpen is dat de normaalste zaak van de wereld, hier heerst grondkoorts :j .

Gisteren was de weide bijna klaar, ik ben benieuwd of ze ze vandaag af krijgen. Anders krijgen jullie vanavond sowieso al update foto's :D