eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:37

mango schreef:
ik heb trouwens een tijdje geleden ook struisvogelbiefstuk gegeten en
dat was eigenlijk ook errug lekker hoor!!!
ik wil ook een x-tje kangeroe-biefstuk proberen erg he skippy eten...
nu krijg ik zeker heeeel bokt over me heen Tong uitsteken

Tegen de kerst zie je bij de AH de meest exotische soorten vlees langskomen. Van Afrikaanse Springbok tot Krokodil. Kangeroe heb ik nog niet gezien. En ik wil ook wel eens heel graag Bison eten... (in Canada gezien, maar dat was wel erg prijzig)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:44

Richtje"]
[quote="sonjabelgium"][quote="Buitenzorg schreef:
Maar om jouw vergelijking door te trekken: een schaap is er voor haar wol, niet voor het vlees. De koe is er voor haar melk, niet voor het vlees,
ga zo maar door. Als je die vergelijking trekt kan je het eigenlijk niet maken om wel ander vlees te eten zoals je zegt!

Onzin buitenzorg, de mens is een VLEESETER, en een vleeseter .... juist ja, eet vlees. Ons origine zegt dat we ALLE soorten vlees eten, tot mensenvlees toe. Ons manier van met de dieren om te gaan en het daaruit voortvloeidende respect en medeleven hebben hier verandering in gebracht ... maar de natuurlijke mens eet vlees, mens is een roofdier, en andere roofdieren eten vaak ook hun soortgenoten op hoe luguber het voor de moderne mens ook mag kinken, punt uit!
[/quote]

Ik denk dat Buitenzorg het niet zo bedoelde. Maar alleen maar duidelijk probeerde te maken dat je als je je paard niet op wilt eten omdat die er zijn om te rijden, je dan ook deze dieren niet moest eten om bovengenoemde redenen....
[/quote]

Yep, zo bedoelt Buitenzorg het idd. Ik eet vlees, ik eet ook paardenvlees (vanmiddag nog een boterham pindakaas met paardenrookvlees weg zitten werken, lekkerrrrr Haha! )
Als je (je in het algemeen) vindt dat een paard niet is om op te eten maar om op te rijden, dan moet je die vergelijking ook doortrekken, dus een schapp voor haar wol en niet om te eten, een koe voor de melk en niet om te eten.....

Thanx Richtje! OK dan!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:47

Buitenzorg"]
Is het leven van die koe dan minder waard? Simpelweg omdat JIJ er geen band mee hebt? Wie ben jij eigenlijk wel? Verward
[/quote]

hallo.... kan het wat minder agressief. natuurlijk is het zo niet bedoeld. man wat vallen we elkaar toch weer aan.
MAG iemand niet gewoon een gek gevoel hebben bij het eten van een bepaald dier?? is het niet prima dat ze naar die gevoelens luisteren??
waarom praten de mensen die dat wel eten diegenen die dat niet doen haast aan dat ze gek zijn? als de hersenen zo denken, zal er best wel een reden voor zijn! misschien dat net die mensen luisteren naar hun gevoel.

willen of niet, als ik paardenvlees op mijn bord zou krijgen zou ik finaal moeten kotsen. ook als ik dat niet zou willen omdat ik niet snap waarom ik het niet wil. tis nu eenmaal zo!

[quote="Cassidy"]
Sando, vertel mij even het verschil tussen een kip en een kalkoen? Waarom heb jij een raar gevoel bij een kalkoen? En wat vind je van eend? Of gans?

En misschien ga je een ding nog leren in je leven: principes zijn er om opzij gezet te worden.
[/quote]

heb jij geen raar gevoel bij het eten van een hond of kat? je mag best nee roepen, maar 90% zal eerlijk ja zeggen. ook al is die eerlijk gedood.

principes zijn er helemaal niet om opzij gezet te worden! domme uitspraak. misschien 10%, omdat ze onoverdacht gemaakt worden. maar verder is een principe iets dat je zelf hebt gevormd omdat je voelt dat het zo moet. zo kan je bevoorbeeld redeneren dat wij het paard al veel pijn hebben gedaan vroeger, meer slecht dan goed, en dat wil jij eigenlijk VOOR JEZELF op die manier goedmaken. mag toch? moet je daarom in zo'n topic wijsgemaakt worden dat je ik-weet-niet-wie bent? omfg...

[quote="Okkie1 schreef:
Mensen die vegetarisch zijn, zijn van bladgroen korrels gemaakt Haha! Schijnheilig

gelukkig dat er toch ook nog leuk noten zitten in dit topic, maareh aangezien de dierlijke en dus ook menselijke cellen geen plastiden bevatten met chlorofyl, is dit praktisch onmogelijk. of er moeten een hoop bewegende planten hier rondlopen Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:49

Buitenzorg"]
[quote="Richtje"][quote="sonjabelgium"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Maar om jouw vergelijking door te trekken: een schaap is er voor haar wol, niet voor het vlees. De koe is er voor haar melk, niet voor het vlees,
ga zo maar door. Als je die vergelijking trekt kan je het eigenlijk niet maken om wel ander vlees te eten zoals je zegt!

Onzin buitenzorg, de mens is een VLEESETER, en een vleeseter .... juist ja, eet vlees. Ons origine zegt dat we ALLE soorten vlees eten, tot mensenvlees toe. Ons manier van met de dieren om te gaan en het daaruit voortvloeidende respect en medeleven hebben hier verandering in gebracht ... maar de natuurlijke mens eet vlees, mens is een roofdier, en andere roofdieren eten vaak ook hun soortgenoten op hoe luguber het voor de moderne mens ook mag kinken, punt uit!
[/quote]

Ik denk dat Buitenzorg het niet zo bedoelde. Maar alleen maar duidelijk probeerde te maken dat je als je je paard niet op wilt eten omdat die er zijn om te rijden, je dan ook deze dieren niet moest eten om bovengenoemde redenen....
[/quote]

Yep, zo bedoelt Buitenzorg het idd. Ik eet vlees, ik eet ook paardenvlees (vanmiddag nog een boterham pindakaas met paardenrookvlees weg zitten werken, lekkerrrrr Haha! )
Als je (je in het algemeen) vindt dat een paard niet is om op te eten maar om op te rijden, dan moet je die vergelijking ook doortrekken, dus een schapp voor haar wol en niet om te eten, een koe voor de melk en niet om te eten.....

Thanx Richtje! OK dan!
[/quote]

rijden op een paard doe jij hopelijk niet zo nonchalant en gevoelloos als melk drinken? daar zit wel een lichtelijk verschil, naar mijn mening.
voor sommige mensen is dit verschil groot genoeg om ze van het eten te weerhouden, voor anderen niet.

gelukkig is iedereen verschillend zeg! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:52

zo blijft het mensen...ik denk dat het weinig zin heeft om elkaar een mening op te dringen iedereen heeft zo zn eigen mening en visie, en ik denk dat we het allemaal goed bedoelen, of je nu wel of geen paard eet, een ding is wel duidelijk, we eten ons eigen paard niet op!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:10

ponyzotje"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Is het leven van die koe dan minder waard? Simpelweg omdat JIJ er geen band mee hebt? Wie ben jij eigenlijk wel? Verward

hallo.... kan het wat minder agressief. natuurlijk is het zo niet bedoeld.
[/quote]

Nee het kan even niet minder agrressief Knipoog Zeker niet als mij verweten wordt dat ik niet genoeg van mijn paard hou of er geen band mee heb omdat ik dus wel paardenvlees eet!

Iedereen zijn eigen keus, laten we dan ook niet proberen om elkaar te overtuigen want dat lukt toch niet. Ik eet wel paardenvlees, vooral omdat ik het hypocriet vind om geen paard te eten en wel bv koe. Maar das MIJN MENING en daarom eet ik dus WEL paardenvlees, maar als het dan nodig gevonden wordt om te zeggen dat de paardenvleeseters niet van hun paard houden, tja, dan word ik idd (een tikkeltje Knipoog ) agressief. Haha! Want ik hou wel degelijk van mijn paard en veel ook!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:20

ik eet alleen stoofvlees verder geen ander paardenvlees ... als ik het eet dan eet ik het wel met gemengde gevoelens want ja het is toch mijn lievelings dier enz.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:20

owja, ik wist niet meer wat er daarvoor gezegd werd... sorry daarvoor. maar ik blijf er wel bij dat zonder het stukje ervoor, het te agressief was. maargoed, mijn fout.

Herby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:53

Hmm..ik eet geen paardenvlees omdat ik het niet zo lekker vind maar niet omdat ik het zielig vindt? ik bedoel is het niet egoistisch als je het vlees niet van een paard eet omdat je het zielig vindt en wel vlees van een varken eet?

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:05

Ik eet geen paardenvlees omdat ik het niet lekker vindt.
Wel eet ik ander vlees zoals koe, varken, kip en vis.
Geen schapen of geitenvlees.

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:43

Ik zal nooit paardevlees eten, ik eet mijn beste vriend niet op...

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:16

Ik koos voor 'Nee, andere reden: onder andere..' Nou, omdat mijn moeder het gewoon niet koopt Lachen Geeeen idee waarom ze het niet koopt. Misschien vanwege mij?? Maar ik ben zelf ook niet van plan om het later te kopen...

talouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:53

Ik at vroeger thuis paardenvlees en vond het lekker, maar sinds ik zelf een paard heb eet ik het niet meer. Maar van de week las ik de ingrdienten van een frkandel en raad eens wat daar in zat, juist paardenvlees. IK denk dus dat menig frkandelleneter welke geen paardenvlees eet of lust toch onwetend paardenvlees eet.

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:12

ik eet geen paardenvlees en niet omdat ik het zielig vind want de paarden die worden geslacht hebben soms een beter leven gehad dat onze koeien en die eet ik wel. maar gewoon omdat ik bijna iedere dag met paarden bezig ben en ik het gewoon niet door mijn strot zal krijgen. Ik eet mijn grootste hobby toch niet op ?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:11

Ik eet geen paardenvlees!
Ben geen vegatarier, vind het ook niet echt zielig (soms moet het nou eenmaal... en koeien etc eet ik ook!)

Ik eet het niet, omdat een paard meer voor mij betekend en ik het nit over mijn hart kan krijgen paardenvlees te eten. Stel je voor dat ik mijn lievelings opeet, of een paardje dat ik heb gekend Bloos!

Nee, paarden betekenen voor mij zoveel dat ik ze echt niet zou opeten. Net als honden, dat zijn ook mens partners en worden (hier dan) ook niet gegeten. En om diezelfde reden eet ik geen paardenvlees! Paarden betekenen teveel voor mij om dat te doen!!!

En nee ik eet ook geen frikandellen waar zo horen zeggen ook paardenvlees in zit verwerkt!!!!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:22

Buitenzorg"]
[quote="leoni schreef:
als je een echte paarde freak bent eet je het niet.. vind ik.. je eet toch ook niet je eige vriend(in) op Verward

Als je een echte paardenfreak bent, rij je er ook niet op Knipoog Geef je ze ook geen ijzers, dekens, halsters, etc om! Haha!

Ja, ik eet paardenvlees. In mijn ogen is paardenvlees het enig verantwoorde vlees om te eten. Een varken eten is ook zielig, een koe ook. Maar de meeste varkens zien van hun leven het daglicht niet eens en een paard heeft een super leven en eindigt dan op een bord, niks mis mee hoor!
[/quote]

Helemaal mee eens!
Ik lust het niet (zoals het meeste vlees) maar het gemiddelde paard heeft het voor de slacht beter dan de koe of varken ofzo.

En Leoni, hieruit kun je dus door jouw eigen woorden bijna concluderen dat jij niet van andere dieren houdt, alleen van paarden? Beetje hypocriet ja...

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:54

neeeeeeeeeeee never nooit geen paardenvlees voor mij!stel je voor dat ik een keertje een paardje op zou eten die ik gekend heb. nee dat kan ik niet over me hart verkrijgen en ik denk ook niet dat ik het door me strot zou krijgen!
en dan nog iets ik eet ook bijna geen ander vlees!!! ik vind het gewwon niet echt lekker.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:15

ik eet nooit paardenvlees, eigenlijk ook nooit gehad. maar ik eet het ook weer niet juist omdat het ene paard is want dan zou ik een varken of dergelijks ook niet eten enzo, maar ik zou het ook niet zo snel gaan eten evengoed, tja het is toch ook weer een paard, ik denk omdat het komt om dat je toch veel eerder een paardenliefhebber bent dan een koeienliefhebber, als ik nu bijv. een eigen koe had en er erg veel van zou houden zou ik het waarschijnlijk ook minder snel eten misschien...het is net zoiets als dat ik nooit hondenvlees zal eten...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:25

Ik eet het niet, we kopen het nooit. heb het vroeger wel gegeten en toen vond ik het heerlijk, ben ermee opgehouden toen ik ging rijden

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:29

Ik eet geen paardenvlees, no way! Brrrr... In frankrijk zie ik altijd veel paardenvlees liggen in de supermarkten ==> dan begint mijn bloed echt te koken en kijk ik heel pissed naar mensen die het vlees kopen. Bloos Ik ben het eigenlijk ook wel eens met xxlindaxx!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:47

Ik vind het niet lekker. Net als schapenvlees. Ik eet trouwens ook rustig mijn favoriete koe op hoor, is toch al dood dus kan ik het me maar beter laten smaken. Anders eet iemand anders het wel op. Ik weet iig wel wat voor leven de betreffende koe gehad heeft en misschien smaakt ie daarom nog wel lekkerder. Mijn eigen paarden hebben gewoon geluk gehad want die gaan niet naar de slager. Die krijgen tzt als ze niet normaal meer kunnen funtioneren een spuitje onder de kastanjeboom.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:15

nog nooit gegeten, maar hoor van meerdere mensen dat het lekekr is, dus ik wil het zeker een keer proberen Lachen

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:18

Ik eet wel mmmmm van Mora en daar zit wel paardenvlees in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:21

Ik vind het niet lekker, tenminste zonder ander vlees erbij.
Een frikandel vind ik wel lekker en daar zit ook paardenvlees in.

Ik heb ook eens struisvogel gehad en dat was heerlijk Vingers aflikken

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:32

Ik eet niet bewust paardenvlees, dus mij zul je geen puur stukje paardenvlees zien eten. Maar frikandellen eet ik wel eens dus ik eet het heel soms maar niet dat ik bewust de keuze maak van 'ik wil paard' Lachen