Richtje"]
[quote="sonjabelgium"][quote="Buitenzorg schreef:Maar om jouw vergelijking door te trekken: een schaap is er voor haar wol, niet voor het vlees. De koe is er voor haar melk, niet voor het vlees,
ga zo maar door. Als je die vergelijking trekt kan je het eigenlijk niet maken om wel ander vlees te eten zoals je zegt!
Onzin buitenzorg, de mens is een VLEESETER, en een vleeseter .... juist ja, eet vlees. Ons origine zegt dat we ALLE soorten vlees eten, tot mensenvlees toe. Ons manier van met de dieren om te gaan en het daaruit voortvloeidende respect en medeleven hebben hier verandering in gebracht ... maar de natuurlijke mens eet vlees, mens is een roofdier, en andere roofdieren eten vaak ook hun soortgenoten op hoe luguber het voor de moderne mens ook mag kinken, punt uit!
[/quote]
Ik denk dat Buitenzorg het niet zo bedoelde. Maar alleen maar duidelijk probeerde te maken dat je als je je paard niet op wilt eten omdat die er zijn om te rijden, je dan ook deze dieren niet moest eten om bovengenoemde redenen....
[/quote]
Yep, zo bedoelt Buitenzorg het idd. Ik eet vlees, ik eet ook paardenvlees (vanmiddag nog een boterham pindakaas met paardenrookvlees weg zitten werken, lekkerrrrr
)
Als je (je in het algemeen) vindt dat een paard niet is om op te eten maar om op te rijden, dan moet je die vergelijking ook doortrekken, dus een schapp voor haar wol en niet om te eten, een koe voor de melk en niet om te eten.....
Thanx Richtje!