Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:Soms vraag ik mij af waarom ineens, in de laatste jaren een aantal personen denken en zeker weten dat hun nieuwe systeem van voeren het ultime voor de paarden is.
Denken jullie dat al die paardenhouders het al honderden jaren het verkeerd gedaan hebben ??
Al die paarden hebben hun leven mogen uitdienen in werk en gezondheid.
Alleen een paard die wat mankeerde werd sneller weg gebracht naar de slager in het dorp.
Ariebren schreef:Toch vreemd als een paard losloopt of ontsnapt is uit zijn wei, gewoon weer terug komt op zijn stal.
Wat mij opvalt is dat de meeste eigenaren die onbeperkt voeren maar heel weinig paarden hebben.
Ik zie dat onbeperkt voeren meer als een bevrediging voor de eigenaar die zijn lieve paardje aan huis heeft lopen.
En een paard heeft geen galblaas, maar wel gal uitgangen in de lever.
Ariebren schreef:Toch vreemd als een paard losloopt of ontsnapt is uit zijn wei, gewoon weer terug komt op zijn stal.
Wat mij opvalt is dat de meeste eigenaren die onbeperkt voeren maar heel weinig paarden hebben.
Ik zie dat onbeperkt voeren meer als een bevrediging voor de eigenaar die zijn lieve paardje aan huis heeft lopen.
doei schreef:Ariebren schreef:Toch vreemd als een paard losloopt of ontsnapt is uit zijn wei, gewoon weer terug komt op zijn stal.
Ik vind dit toch ietwat denigrerend![]()
Of vat ik het verkeerd op?
tessyke schreef:ik kan dat
Ik geef elke dag 50 kg voor 1 shet, 1 ezeltje, een jaarling brabander en een volwassen D pony.
De volgende dag is er altijd nog over maar daar gaat gewoon terug 50 kg bij.
dusja, ik vind 7 kg per paard te weinig