Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
setteke schreef:Hoezo belachelijke bedragen?
Een stalhouder kan echt niet uit hoor voor 200 euro. Bij 300 draai je misschien net quite
Ragdollcat schreef:Ik vind het belachelijke prijzen, echt waar, dat heb ik er niet eens voor over. Dan kan ik gelijk een hypotheek nemen voor een huis, daar heb ik wel wat aan.
Maar ja de stalhouder rekent altijd de kosten door aan de klant en er moet ook nog wat winst bij zijn zodat hij ervan rond kan komen.
Zal wel aan de dure grond/omgeving/personeel liggen.
setteke schreef:Hoezo belachelijke bedragen?
Een stalhouder kan echt niet uit hoor voor 200 euro. Bij 300 draai je misschien net quite
Marion71 schreef:Dan heb ik je opmerking verkeerd begrepen. Wat kosten de woningen bij jou in de buurt dan? Of heb je het over huurprijzen? Lekker offtopic, trouwens.
Marion71 schreef:@Mika: dat ligt er ook aan wat hij allemaal rekent. Wrs alleen voer, krachtvoer en strooisel. Dan houdt hij er nog leuk wat aan over.
Rekent hij ook tijd (á bijv. € 10 per uur), weiland (per ha pacht ca. € 1.000 per jaar, koop gemiddeld € 40.000), onderhoud stallen, rijbak, gebouwen, etc? De boer doet het er wrs bij. De dure pensionstallen leven er echt van. Al denk ik dat je paard veel beter af is bij iemand die er niet van hoeft te leven.