1x per week uitmesten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:13

SophieFT schreef:
Bij vorige stal waar ik stond was ook 1 keer per week, en de rest van de week kwam er niks bij in, paardje stond dus als t ware een week lang in dr eigen poep :n

Stallen werden 1 x in de week goed en de rest van de week. De drollen en evt de natte plekken

jkuipers5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:27

ik vind het vies, die van mijn pony wordt elke dag uitgemest. ;)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:29

Ik haal elke dag de mest uit de stallen. Vroeger deed ik het zelfs 2 keer per dag sochtends en savonds :o

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:32

Nu sta ik op een stal waar ook dagelijks wordt gemest (natte plekken en mest er uit). Op de oude stal werd het 1 keer in de week gedaan en om de dag opgestrooid. Het ene paard stond op de oude stal schoner, het andere paard heeft hier een frissere stal... Tis dus maar net wat voor varken je in de stal hebt staan :P en wat bij jou paard past...

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:34

Wij (nou ja mijn moeder #schaam#) mesten om de dag of elke dag uit en wanneer de stenen weer in zicht raken, dan krijgen ze er een 1/2 tot heel pak vlas bij :j

cursebreaker

Re: 1x per week uitmesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:15

bij ons op stal wordt 1x in de week gehele stal uitgemest door de staleigenaar en de rest van de week doet iedereen zelf dagelijks bijhouden en die van mij eet ook wel eens aant stro en waardoor de stal sneller leeg raakt en ik doe zelf ook nog meestal 1 dag de hele stal leeghaal en weer opnieuw bijvullen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:01

russel schreef:
Ik vind het helemaal niks. ook als ze in een hoek poepen, dan heb je een stinkende berg aan het einde van de week en in de zomer een vliegenplaag

Ze staat lente, zomer en begin herfst 24/7 buiten;)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:04

Lijkt mij best wel vervelend, Ik zou gewoon 1x per 2/3 dagen de mest eruithalen, en dan weer wat verse stro erin doen..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:04

Je zegt dat na 1,5 week de stal nog schoon is. Maar ik neem aan dat er dan een flinke hoop mest in een hoek ligt. Dan vind ik nou niet bepaald schoon. Nee hier wordt er elke dag mest geschept en regelmatig schoon bij gestrooid.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:17

Een meisje bij mij op stal mestte haar paard elke dag helemaal uit (ging dus ook veel schoon stro verloren) en ze gooide er dan een halve baal aan stro weer in (iedere dag dus) haar paard kreeg hierdoor koliek en de dierenarts zei dat het kwam omdat de stal veels te vaak werd uitgemest (hij at waarschijnlijk veels te veel stro). Sindsdien haal ik wel elke dag de mest er uit, maar vind ik het echt niet erg om wat vies stro te laten liggen als ondergrond. Soms mest ik de stal 1 x in de week helemaal uit, maar soms ook 1 x in de 2 weken helemaal. Wel zorg ik er gewoon voor dat ze elke dag wat vers stro (1 a 2 plakken) in hun stal erbij krijgen. Noem het vies, maar goed het gaat prima en mijn paardje eet haar stro nog steeds dus zo smerig zal het echt niet zijn.

annekeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:59

Ik vindt het vies .
Bij mijn verzorgpony doen ze het elke dag.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:03

Mijn paard staat op gehakselt koolzaad stro en daar worden dagelijks de mest en erg natte plekken uitgehaald. Na een week wordt de stal helemaal leeggehaald en worden er nieuwe pakken stro ingegooid. Ik vind dit ideaal zo! Paard heeft dan ook een behoorlijke laag in de stal.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:02

bij ons word er ook een keer per week volledig uitgemest.
Tussendoor haal ik zelf de mest eruit en er word weer opgestrooit door de staleigenaar, ik vind het prima werken

Mon__Amie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:46

Ik vind 1 keer in de week echt veels te weinig.
Ik mest zelf de stal elke dag, en haal dan meteen de natte plekken eruit.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:49

Hoorde gisteren dat bij ons op stal nu dagelijks even snel wat mest eruit halen en opstrooien wordt gedaan, en dan op zaterdag alle stallen worden leeggehaald. Eerst werd er iedere dag heel goed gemest. Moet eerlijk zeggen dat ik niet de afgelopen weken heb gedacht van wat ziet de stal er ineens smerig uit, verschil is me totaal niet opgevallen. En ik trek toch altijd 's avonds de stal zelf ook nog even recht (niet nodig maar puur voor mijn eigen idee).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:53

ik vind het vies...ook al staat het paard alleen s'nachts op stal,de ammoniak dampen zijn echt ongezond.
En geen stal blijft droog op deze manier.
Ik maak het iedere dag schoon,poep eruit,nat eruit, nieuw stro er boven op.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:59

Bij ons wordt er iedere dag in ieder geval de poep eruit gehaald. De paarden staan op strokorrels, dus verder is het even de strokorrels omgooien, zodat het weer kan drogen.
Als we dit niet iedere dag doen, werken de korrels niet zo goed meer. Vooral nu in in de winter niet als ze meer binnen staan.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:05

Ik vind 1x per week wel heel weinig!
Ik mest zelf iedere dag uit, iedere dag de drollen en de natte plekken eruit :j
En dan nog maakt mijn paard er een grote smeerboel van..
Minder hoef ik echt niet te proberen, dan is het een grote natte zooi.
Mijn paarden staan trouwens op vlas :j

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:01

geerke schreef:
ik vind het vies...ook al staat het paard alleen s'nachts op stal,de ammoniak dampen zijn echt ongezond.
En geen stal blijft droog op deze manier.
Ik maak het iedere dag schoon,poep eruit,nat eruit, nieuw stro er boven op.

staan in een buitenstal dus die dampen zullen hier wel mee vallen en staan gewoon droog op de bovenlaag

xnaomidekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:53

ik vind het ook wel vies om een keer in de week een stal uit te mesten bij ons gebeurt het gewoon elke dag..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:54

Ashley5 schreef:
Bij ons wordt er iedere dag in ieder geval de poep eruit gehaald. De paarden staan op strokorrels, dus verder is het even de strokorrels omgooien, zodat het weer kan drogen.
Als we dit niet iedere dag doen, werken de korrels niet zo goed meer. Vooral nu in in de winter niet als ze meer binnen staan.

Ja, heerlijk die strokorrels toch! :j

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:56

en in de zomer? dan heb je enorm veel vliegen lijkt mij!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:59

in de zomer staan ze stukken minder binnen, maar dan houd ik het idd vanwege vliegen schoner.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:05

Hier word er elke dag de mest eruit gehaald, en het verschilt hoevaak ze leeg worden gehaald. Die van mij word 1x in de 5 maanden leeggehaald en een ander word elke week leeggehaald.. Opstrooien is hier dagelijks.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:06

Adamootje schreef:
Ja, heerlijk die strokorrels toch! :j

Geweldig!! Ik snap niet waarom we dat niet eerder gedaan hebben! :D