Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meganproperx schreef:een shet is ook gewoon een paard en waarom zou je die op een weitje met een schuilstal zetten, als je het geld hebt om hem een lekkere warme stal te geven? 1 uur naar buiten is wel wat aan de weinige kant maar ik zou het gewoon doen!
Nien1984 schreef:meganproperx schreef:een shet is ook gewoon een paard en waarom zou je die op een weitje met een schuilstal zetten, als je het geld hebt om hem een lekkere warme stal te geven? 1 uur naar buiten is wel wat aan de weinige kant maar ik zou het gewoon doen!
Het is geen mens! Een paard gaat niet lekker in een warme stal met een dikke laag stro slapen 's nachts zoals wij in ons bed liggen onder een donsdeken! Als je zo gaat denken dan moet je je pony een lekker matrasje in de stal leggen met een donskussen voor zn hoofd. Voor een paard is dag en nacht geen verschil hoor... ze slapen heel anders dan mensen. Dus of ze nou overdag of 's nachts buiten zijn maakt niets uit! Als ze maar kunnen schuilen tegen regen en wind en genoeg te vreten krijgen om zich warm te houden dan is een paard heus gelukkig.
Het is een paard!
IndianLady schreef:Noem eens wat. En dan bedoel ik ook echt iets waarmee je elke dag minstens 1 uur in traint.
Misschien is mijn shetlander dan gewoon te gewoontjes voor zulk soort 'luxe'.
xJitskee schreef:Dan denk ik dat wij elkaar niet goed hebben begrepen
Ik maakte uit je berichten op dat jij bedoelde dat je in het algemeen niks intensiefs kan doen met je Shetlander. Sorry
meganproperx schreef:Ik zeg ook niet dat je hem een matras moet geven?
als je een shet hebt die gewend is om in een stal te staan en een paar uurtjes naar buiten per dag, en je hem dan ineens op een wei gaat zetten met een schuil stalletje is dat nou niet heel fijn voor dat beestje.
Ts, wat is je shet gewend? heeft hij hiervoor op een wei gestaan 24/7 of ook gewoon in een stal?
Malouke schreef:In de zomer staat ze van 07.30 tot 18.00 buiten.
In de winter staat ze sowieso over de dag verspreid 3 uur in de paddock.
Half uur in de stapmolen en dan nog elke dag de training met mij samen.
Ik heb liever dat ze dan de rest van de tijd in een warme grote stal staat dan dat ze doodstil in de blubber staat omdat ze daar totaal niet van houdt.
Misschien is mijn shet dan wel een uitzondering. Ze houdt totaal niet van regen/wind/kou..
MaiNat schreef:Normaal reageer ik niet op dit soort topics, maar goed ik heb ook shets (nu nog eentje, een oud exemplaartje) dus wil mijn mening wel geven
je shet is nog maar 3 ik zou een uitloopstal met shet/welshvriendjes adviseren. Mijn jonge shetlander heeft ook altijd van 0 tot 4 jaar lekker elke dag zomer en winter buiten in een uitloopstal met minikudde gestaan. Vooral jonge shets houden van rennen en contact maken met andere paarden eb maak je niet blij met 23 uur stalrust.. Ook niet goed voor de spieren en de botten. Mijn shetlander begon ook pas met 4 jaar echt uit te zwaren, daarvoor was ze echt nog kind, ook in haar hoofd. Mocht je geen uitloopstallen kunnen vinden of hebben dan kan ik me voorstellen dat je gaat verhuizen naar een luxe pensionstal. Maar dan zou ik wel voor een binnenbak kiezen. Ik vind het trouwens wel erg veel geld voor een stal zonder binnenbak! Ik vraag me ook af of dit wel een serieus topic is. Kan me niet voorstellen dat stallen zoveel geld vragen voor 1 shet zonder binnenbak. Want zo kan je in de winter ook niet fanatiek trainen
Ik zou trouwens ook niet fanatiek gaan trainen met een pony van 3, als je daar 3x in de week een wandelingetje mee doet en eventueel stemcommando'mee oefent (ho, stap en draf aan de hand) en dagelijks ff lekker poetst is dat al genoeg. Mijn shet loopt trouwens zo onder het hekwerk van de stapmolen door!
Dus ja ik vind de term luxe voor je shetlander niet echt kloppen
en voor jezelf ook niet (gezien geen binnenbak)