Te luxe voor shetlander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Te luxe voor shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:42

Ik vind dit echt veel te luxem zelfs voor mijn recreatiepony zou ik het niet eens doen. Veel te duur en wat gebruik je er uiteindelijk van? Poetsen en wandelen kan ook op een goedkopere stal, mennen kun je buiten doen en tja de stapmolen moet aangepast worden op 1 pony'tje. Denk niet dat het heel reëel is.
Maar goed, jouw geld, jouw keuze.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:48

meganproperx schreef:
een shet is ook gewoon een paard en waarom zou je die op een weitje met een schuilstal zetten, als je het geld hebt om hem een lekkere warme stal te geven? 1 uur naar buiten is wel wat aan de weinige kant maar ik zou het gewoon doen! :)

Het is geen mens! Een paard gaat niet lekker in een warme stal met een dikke laag stro slapen 's nachts zoals wij in ons bed liggen onder een donsdeken! Als je zo gaat denken dan moet je je pony een lekker matrasje in de stal leggen met een donskussen voor zn hoofd. Voor een paard is dag en nacht geen verschil hoor... ze slapen heel anders dan mensen. Dus of ze nou overdag of 's nachts buiten zijn maakt niets uit! Als ze maar kunnen schuilen tegen regen en wind en genoeg te vreten krijgen om zich warm te houden dan is een paard heus gelukkig.

Het is een paard!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:59

295 euro, terwijl je pony maar 1 uurtje naar buiten kan in de winter?
Nee sorry, dan betaal(de) ik liever 60 euro excl al die luxe en dat mijn pony 24/7 naar buiten kon.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:01

Jij liever dan ik haha! Nooit dat ik ergens ga staan waar mijn paard zo weinig buitenkomt. Heeft niets met gunnen of niet gunnen te maken. Ik sta ook in Eemnes met mijn mini's.

soof109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:08

Als je je het kan veroorloven zou ik het zeker doen, gaat het maar net. dan zou ik meer letten op bijvoorbeeld de omgeving zodat je ook naar buiten kan of dat je op de manege zelf lessen kan volgen.Als je geen wedstrijden rijdt bijvoorbeeld, waarom zet je 'm dan niet gewoon altijd op de wei. dat scheelt stro enz.. maarja ik zou het zeker doen als je het kan want luxe is ook lekker voor een pony/paard.

Soof109

Gully

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:16

Jelleee schreef:
Luxe? Voor jou ja. Ik zou er niet willen staan. Mijn dieren mogen lekker 24/7 naar buiten met inloopstal. Dat is in mijn ogen luxe voor een paard, en niet die dingen als stapmolens en een solarium.

_/-\o_

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:54

En begrijp me niet verkeerd Ton en Jolanda zijn super aardig, zorgen goed voor hun paarden en de stal is mooi en luxe...maar voor mijn heren, he-le-maal niets. Die kunnen met een uur per dag naar buiten hun ei niet kwijt. Die willen in de modder rollen en elkaar achterna zitten. Stapmolen zouden ze doodongelukkig van worden. Solarium is wel heel leuk voor je shet maar je hebt er niets aan omdat ie op paardenmaat hangt. Ik heb een van mijn heren daar namelijk een keertje gewassen en van het solarium kwam weinig warmte af op die hoogte.

Afbeelding

Daarnaast als je niet intensief met je paardje werkt dan snap ik niet waarom zij niet op een goedkopere stal kan staan. Er staan toch voornamelijk grote pony's en paarden daar, je kan daar niet zo'n kleintje ineens bijgooien. Ze hebben daar wel 2 shetten en een welsh (?), kan ze daar niet bijstaan?

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:17

Nien1984 schreef:
meganproperx schreef:
een shet is ook gewoon een paard en waarom zou je die op een weitje met een schuilstal zetten, als je het geld hebt om hem een lekkere warme stal te geven? 1 uur naar buiten is wel wat aan de weinige kant maar ik zou het gewoon doen! :)

Het is geen mens! Een paard gaat niet lekker in een warme stal met een dikke laag stro slapen 's nachts zoals wij in ons bed liggen onder een donsdeken! Als je zo gaat denken dan moet je je pony een lekker matrasje in de stal leggen met een donskussen voor zn hoofd. Voor een paard is dag en nacht geen verschil hoor... ze slapen heel anders dan mensen. Dus of ze nou overdag of 's nachts buiten zijn maakt niets uit! Als ze maar kunnen schuilen tegen regen en wind en genoeg te vreten krijgen om zich warm te houden dan is een paard heus gelukkig.

Het is een paard!

Ik zeg ook niet dat je hem een matras moet geven?
als je een shet hebt die gewend is om in een stal te staan en een paar uurtjes naar buiten per dag, en je hem dan ineens op een wei gaat zetten met een schuil stalletje is dat nou niet heel fijn voor dat beestje.

Ts, wat is je shet gewend? heeft hij hiervoor op een wei gestaan 24/7 of ook gewoon in een stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:10

IndianLady schreef:
Noem eens wat. En dan bedoel ik ook echt iets waarmee je elke dag minstens 1 uur in traint.
Misschien is mijn shetlander dan gewoon te gewoontjes voor zulk soort 'luxe'.

Rijden,lange lijnen,dressuur aan de lange teugel,fietsen,hardlopen,mennen,enz.
Het is net waar de talenten van je pony liggen,mijne is bijv. echt fanatiek,dus die gaat mee hardlopen en loopt ohz met ruitertjes.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:24

Ik fiets ook met mn shet en hij is lerende voor de wagen. Maar dan nog vind ik fietsen niet intensief, maar 'gewoon bewegen'.
TS rijdt niet, ment nog niet, ze heeft niks gezegd over LL en dressuur.
Dus ik vraag me dan nog steeds af wat ze dan intensief doet met haar shet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:27

Dan denk ik dat wij elkaar niet goed hebben begrepen :)
Ik maakte uit je berichten op dat jij bedoelde dat je in het algemeen niks intensiefs kan doen met je Shetlander. Sorry :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:30

Oke een shet is dan wel gewoon een paard, maar bijna 300 eurie per maand vind ik echt te gek.
Mijn shet staat ook in een grote box en staat heerlijk de hele dag buiten voor aanzienlijk minder geld.
Ik vind het wel tof van je dat je zoveel over hebt voor je shet en verder is het ook je eigen keus.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:33

xJitskee schreef:
Dan denk ik dat wij elkaar niet goed hebben begrepen :)
Ik maakte uit je berichten op dat jij bedoelde dat je in het algemeen niks intensiefs kan doen met je Shetlander. Sorry :)

Geeft niet, letterlijk kan ik nu ook niks doen. Het ging mij erom wat de TS als intensief omschrijft. Maar daar geeft ze geen antwoord op.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:36

Ik denk dat het super leuk is voor jou , maar dat je shetlander het niet zo leuk vind :)
Ik zou hel beter op een wei zetten of goedkopere manege waar hij heel de dag op de wei ofzo kangaan :)
In een stal van 3x3 is iets heel anders dan buiten , ze kunnen trouwens buiten ook nog samen spelen enzo.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:53

meganproperx schreef:
Ik zeg ook niet dat je hem een matras moet geven?
als je een shet hebt die gewend is om in een stal te staan en een paar uurtjes naar buiten per dag, en je hem dan ineens op een wei gaat zetten met een schuil stalletje is dat nou niet heel fijn voor dat beestje.

Ts, wat is je shet gewend? heeft hij hiervoor op een wei gestaan 24/7 of ook gewoon in een stal?

Dat van matras bedoelde ze niet letterlijk hoor. ;)

En wie zegt dat ze van de een op de andere dag zal wisselen? Daarvoor zeker wel op stal en dan ineens op de wei? Dat doet niemand hoor.
Rustig opbouwen, eerst een dag op de wei, dan wat langer, en op een gegeven moment 24/7. Dat is toch logisch?

ILU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:43

nee hoor dat vind ik helemaal niet, al is het een shetlander of een kwpn :)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:30

En TS, bevalt je nieuwe stal?

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:37

Zaina schreef:

Dank voor de vraag!
Het bevalt mij heel erg goed.
Maar wat natuurlijk vooral belangrijk is, is dat het mijn lieve shetje goed bevalt! :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:41

Malouke schreef:
In de zomer staat ze van 07.30 tot 18.00 buiten.
In de winter staat ze sowieso over de dag verspreid 3 uur in de paddock.
Half uur in de stapmolen en dan nog elke dag de training met mij samen.

Ik heb liever dat ze dan de rest van de tijd in een warme grote stal staat dan dat ze doodstil in de blubber staat omdat ze daar totaal niet van houdt.
Misschien is mijn shet dan wel een uitzondering. Ze houdt totaal niet van regen/wind/kou..

En dit is een " ik show ff wat een luxe ik heb topic" ?

3 uur buiten, voor een shet veel te weinig als je het mij vraagt
Eigenlijk voor elk paard

En dat totaal niet van houden betwijfel ik, dat is vaak het vermenselijken van het dier
Denk dat ze het prima zou doen met vriendjes een grote ruimte zand of redelijk droog weiland, schuilstal en ruwvoer

De luxe van de stallen is puur voor de eigenaren en niet voor het paard

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:42

Malouke schreef:
Zaina schreef:

Dank voor de vraag!
Het bevalt mij heel erg goed.
Maar wat natuurlijk vooral belangrijk is, is dat het mijn lieve shetje goed bevalt! :)

How do you knowww?? Vertelde hij dat? :D

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:23

Normaal reageer ik niet op dit soort topics, maar goed ik heb ook shets (nu nog eentje, een oud exemplaartje ;) ) dus wil mijn mening wel geven :) je shet is nog maar 3 ik zou een uitloopstal met shet/welshvriendjes adviseren. Mijn jonge shetlander heeft ook altijd van 0 tot 4 jaar lekker elke dag zomer en winter buiten in een uitloopstal met minikudde gestaan. Vooral jonge shets houden van rennen en contact maken met andere paarden eb maak je niet blij met 23 uur stalrust.. Ook niet goed voor de spieren en de botten. Mijn shetlander begon ook pas met 4 jaar echt uit te zwaren, daarvoor was ze echt nog kind, ook in haar hoofd. Mocht je geen uitloopstallen kunnen vinden of hebben dan kan ik me voorstellen dat je gaat verhuizen naar een luxe pensionstal. Maar dan zou ik wel voor een binnenbak kiezen. Ik vind het trouwens wel erg veel geld voor een stal zonder binnenbak! Ik vraag me ook af of dit wel een serieus topic is. Kan me niet voorstellen dat stallen zoveel geld vragen voor 1 shet zonder binnenbak. Want zo kan je in de winter ook niet fanatiek trainen ;) Ik zou trouwens ook niet fanatiek gaan trainen met een pony van 3, als je daar 3x in de week een wandelingetje mee doet en eventueel stemcommando'mee oefent (ho, stap en draf aan de hand) en dagelijks ff lekker poetst is dat al genoeg. Mijn shet loopt trouwens zo onder het hekwerk van de stapmolen door! ;) Dus ja ik vind de term luxe voor je shetlander niet echt kloppen :P en voor jezelf ook niet (gezien geen binnenbak)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:21

Ik betaal liever 200 euro voor een stal waar mijn paard (of shet dan) altijd buiten komt, dan 50 euro voor een stal waar ik solarium enzo heb, maar mijn pony maar 1 uur buiten komt.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:49

MaiNat schreef:
Normaal reageer ik niet op dit soort topics, maar goed ik heb ook shets (nu nog eentje, een oud exemplaartje ;) ) dus wil mijn mening wel geven :) je shet is nog maar 3 ik zou een uitloopstal met shet/welshvriendjes adviseren. Mijn jonge shetlander heeft ook altijd van 0 tot 4 jaar lekker elke dag zomer en winter buiten in een uitloopstal met minikudde gestaan. Vooral jonge shets houden van rennen en contact maken met andere paarden eb maak je niet blij met 23 uur stalrust.. Ook niet goed voor de spieren en de botten. Mijn shetlander begon ook pas met 4 jaar echt uit te zwaren, daarvoor was ze echt nog kind, ook in haar hoofd. Mocht je geen uitloopstallen kunnen vinden of hebben dan kan ik me voorstellen dat je gaat verhuizen naar een luxe pensionstal. Maar dan zou ik wel voor een binnenbak kiezen. Ik vind het trouwens wel erg veel geld voor een stal zonder binnenbak! Ik vraag me ook af of dit wel een serieus topic is. Kan me niet voorstellen dat stallen zoveel geld vragen voor 1 shet zonder binnenbak. Want zo kan je in de winter ook niet fanatiek trainen ;) Ik zou trouwens ook niet fanatiek gaan trainen met een pony van 3, als je daar 3x in de week een wandelingetje mee doet en eventueel stemcommando'mee oefent (ho, stap en draf aan de hand) en dagelijks ff lekker poetst is dat al genoeg. Mijn shet loopt trouwens zo onder het hekwerk van de stapmolen door! ;) Dus ja ik vind de term luxe voor je shetlander niet echt kloppen :P en voor jezelf ook niet (gezien geen binnenbak)

In onze omgeving zijn de stallen gewoon erg duur.. Dit is zelfs een van de goedkopere.
We hebben er nog een in de buurt en die is 400-450 euro per maand.

Je hebt ook wel goedkopere ertussen maar dan heb je geen bak, wel een wei en met geluk een stal. Die kosten zo rond de 200 euro per maand. Ik zou ook wel willen dat het wat goedkoper was hier maar helaas..

@TS: Kan je pony al een beetje wennen? En is ze al met de andere shets buiten geweest?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:33

@ Cath_16:
Nou ben ik heel benieuwd naar de stal van 450 euro, aangezien ik ook uit de buurt kom en ik echt geen stal ken met die bedragen. Gemiddeld zijn de stallen hier tussen de 200 en 350 euro.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:28

Larense manege. En ik wilde met mijn post zeggen dat 300 euro normaal is hier, zeg alleen dat er zelfs nog een stal duurder is. Larense manege is een uitschieter.