Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik had Sjol onder regendeken met fleece voering staan en met die kou onder 300 grams,
die niet wou blijven liggen, dus de helft van de tijd liep ze half bloot.
Van de week de dunnere er weer opgegooid 's nachts en overdag zonder,
gister avond zonder gelaten.
Deken met veulen kan wel, maar niet heel handig, in ieder geval bilkoorden eraf slopen en staartriem.
Heb mijn kans gegrepen toen ze van de week dooi en zachter weer voorspelden.
Moet wel zeggen Sjol heeft het altijd eerder warm dan koud en is ondanks dekens voorzien van ruim
bontjasje. En giga aan het verharen, zwartje hier nog niet.
Sjol heeft dat altijd om deze tijd, dagen langer, zij alvast voorbereidingen treffen..
Sjolvir schreef:Ach die van jou heeft ook wel reserve spekkies toch, netzoals Sjol.
Denk dat ze het echt wel gaat overleven en ze kan ook schuilen dus als ze het koud heeft kan ze naar binnen vertrekken.
Vind ik heel wat anders dan buiten zetten zonder shuilmogelijkheid.
En je ziet het vanzelf wel als ze het echt koud heeft.
Heb hier van de zomer! 1 x bibberende zwarte gehad en veulen (Sjol niet uiteraard) en berg ruwvoer
en even op stal en ze waren zo weer warm.
(was ten tijde van de verzopen weilanden en aanhoudende moesson.)
In_Black schreef:Weet je wat ik zielig vind, een paard dat geschoren en wel onder een deken staat, de deken afpakken wanneer ze winterse buien voorspellen, het regent dat het giet en het een halve orkaan waait.
Een beetje kou is nog tot daar aan toe maar al dat vocht is funest. Het paard was geschoren en stond onder een deken dus heeft niet dat vet in de vacht wat de vacht waterafstotend maakt. Dat vind ik pas zielig.
Ineke2 schreef:Marlis schreef:Dat is juist ook totaal niet goed. Tot december laten lopen zonder deken en dan opeens een 300 grams erop gooien als het gaat vriezen. Paarden hebben dan een vacht en kunnen met deken hun haren niet meer omhoog zetten.
Hier ben ik het zeker met de TS eens...
Mallow schreef:riagr schreef:Sja.. en een geschoren paard HEEFT geen haren om op te zetten, dus wat is het verschil ??
Als jij het topic nou eerst eens door zou lezen?