Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roverrr schreef:Ik wil alleen betalen voor een bijrijdpaard als het echt nuttig is. Als ik voor een volwassen vrouw ga rijden die fulltime werkt betaal ik niet, ja alleen als er iets door mijn schuld kapot gaat natuurlijk.
Maar de eigenaresse van het paard wat ik nu rij is 16, en betaald alles zelf, werkt er kei en kei hard voor en ik mag 3 dagen in de week naar het paard toe. Daar wil ik best voor betalen, om haar een handje te helpen. Het ligt dus een beetje aan de situatie vind ik
Nessake schreef:ik vind dat je juist betaalt moet worden!
je zorgt voor het paard (uitmesten) én je rijd er nog eens mee
waardoor paard in conditie blijft en ingereden is voor eigenaar zelf.
ik vind het gek dat je geld zou moeten geven...
ivy_power89 schreef:Ik heb vroeger als pennymeisje wel betaald,
Was 60 euro en vaak ging ik de hele week....
Toen ik daarna een leasepaard kreeg die ik als eigen kon beschouwen, heb ik wel bijrijders gehad die 80 euro per maand betaalde en 2x per week gingen.
Achteraf gezien vond ik dit helemaal geen slecht idee..... want ik was eigenlijk nooit echt tevreden over de bijrijders die ik had.
Nu ik geen "eigen" paard meer heb, rijd ik wel bij voor mensen, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te betalen.....
Ik rijd in theorie bij, om het paard ook beter te maken!
Dan ben ik toch gek als ik ga betalen!
En als er straks weer een eigen paard is, dan komt er heus weer een bijrijder, maar dan wel iemand die ik heel goed ken, en weet wat ik er aan heb!
En die persoon hoeft dan echt niet te betalen!
_Aurora_ schreef:ivy_power89 schreef:Ik heb vroeger als pennymeisje wel betaald,
Was 60 euro en vaak ging ik de hele week....
Toen ik daarna een leasepaard kreeg die ik als eigen kon beschouwen, heb ik wel bijrijders gehad die 80 euro per maand betaalde en 2x per week gingen.
Achteraf gezien vond ik dit helemaal geen slecht idee..... want ik was eigenlijk nooit echt tevreden over de bijrijders die ik had.
Nu ik geen "eigen" paard meer heb, rijd ik wel bij voor mensen, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te betalen.....
Ik rijd in theorie bij, om het paard ook beter te maken!
Dan ben ik toch gek als ik ga betalen!
En als er straks weer een eigen paard is, dan komt er heus weer een bijrijder, maar dan wel iemand die ik heel goed ken, en weet wat ik er aan heb!
En die persoon hoeft dan echt niet te betalen!
Dat ligt er dus voor mijn gevoel maar net aan welk niveau je te bieden hebt. Een aantal verzorgsters heeft geen aantoonbaar niveau en kunnen gewoon leuk de bak rondsturen. Dat zie ik echt niet als een meerwaarde.