Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:56

Persoonlijk zou ik voor een verzorgpaard geen geld gaan betalen, of het moet wel een heel speciaal paard zijn waar je heel veel mee mag.

Ik snap wel dat eigenaren geld willen zien, maar aan de andere kant jij zorgt wel vor het paard omdat de eigenaar dat niet kan. Dus eigelijk zou jij betaald moeten worden.

_Nancy

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:00

Arans, ik heb een speciaal paard waarmee ik alles mag :) :D
Maar hoef daar ook niet voor te betalen :n

Ik vind het onbegrijpelijk dat eigenaren geld willen hebben, redenen heb ik eerder genoemd.
Maar ik vind dus ook niet dat de bijrijder betaald moet worden :=

Anders valt de weegschaal weer uit balans :+

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:02

Ik ben het met je eens!
Bij mijn verzorgpony's word ik niet betaald en betaal ik ook niet. En ik mag ook alles, echt alles. Maar ze staan er dan ook alleen als wei opvulling, het maakt hun echt geen bal uit of die paard netjes voor de kar kunnen lopen of niet :P

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:04

Naja het is hier wel wat anders he. Ik ben er echt elke dag om dat paard te doen (ze is nu net weg, verkocht maar bij wijze van...) eigenaar heeft ze alleen om te verkopen, dusja dan is het een soort ''werk''.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:05

Haha ohkee! Ik denk dat ik je nu snap :j

De eigenaar van mijn vz-paardje maakt het ook niet uit hoe die loopt, als ie maar loopt :+
En als ie toevallig goed en mooi loopt, is dat altijd meegenomen, daar trainen we ook wel voor.

Maar je hebt ook eigenaren die hun paard perse naar het Z willen hebben, terwijl ze daar zelf niet toe instaat zijn ivm lichamelijke klachten of iets anders..

Maar je hebt ook 2 soorten bijrijder :=
Je hebt het soort bijrijder dat serieus aan de slag gaat en niveau wil behalen.
En het soort bijrijder die het gewoon allemaal voor de lol doet en niet perse wedstrijden hoeft te rijden.

En daar zoek je dan ook het soort bijrijdpaard uit :j (en andersom ook)

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:21

Ik wil alleen betalen voor een bijrijdpaard als het echt nuttig is. Als ik voor een volwassen vrouw ga rijden die fulltime werkt betaal ik niet, ja alleen als er iets door mijn schuld kapot gaat natuurlijk.
Maar de eigenaresse van het paard wat ik nu rij is 16, en betaald alles zelf, werkt er kei en kei hard voor en ik mag 3 dagen in de week naar het paard toe. Daar wil ik best voor betalen, om haar een handje te helpen. Het ligt dus een beetje aan de situatie vind ik :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:29

Ik heb altijd geld betaald. En ik vond de kosten wel opwegen tegen wat ik allemaal mocht en hoeveel ik mocht komen. Zelf zou ik ook een bijdrage vragen. Maar dat heeft dan wel weer te maken met wat voor een persoon eventueel dan zou komen bijrijden. Als het iemand is die een normale fulltime baan heeft zou ik misschien meer vragen, dan iemand van 15/16 jaar.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:43

Roverrr schreef:
Ik wil alleen betalen voor een bijrijdpaard als het echt nuttig is. Als ik voor een volwassen vrouw ga rijden die fulltime werkt betaal ik niet, ja alleen als er iets door mijn schuld kapot gaat natuurlijk.
Maar de eigenaresse van het paard wat ik nu rij is 16, en betaald alles zelf, werkt er kei en kei hard voor en ik mag 3 dagen in de week naar het paard toe. Daar wil ik best voor betalen, om haar een handje te helpen. Het ligt dus een beetje aan de situatie vind ik :)

Knap dat je van buitenaf kan bepalen of iemand het breed heeft of niet, mensen die full-time werken hebben niet ineens een geldboom in de tuin staan.

Ik persoonlijk vind dat een eigenaar niet afhankelijk mag zijn van het geld van de bijrijder. En heb het idee dat veel bijrijder denken dat dat vaak zo is. Naar mijn idee vragen de meeste eigenaren een bijdrage omdat iemand met regelmaat gebruik maakt van zijn of haar eigendom, ongeacht of de eigenaar er wel of geen tijd voor heeft. En als stok achter de deur dat de bijrijder ook echt komt opdagen en de afspraken na komt. En niet omdat ze het financieel niet meer kunnen bolwerken.
Ik kan niet snappen waarom een bijrijder gratis zou mogen rijden? Oke, als de eigenaar dat wil prima. Maar om het nou belachelijk te noemen dat er een vergoeding wordt gevraagd voor bijrijden... (dus zonder dat er allerlei klusjes gedaan moeten worden). Heb het hier niet specifiek tegen jou Roverrr.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 05-12-11 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:49

ik vraag voor drie keer in de week 60 euro, stallingsgeld is 280. Ik vind het reeël. Mocht iemand dus nog een bijrijdpaard zoeken in Bunschoten PB, ik ben nog opzoek naar een nieuwe!

Nessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:03

ik vind dat je juist betaalt moet worden!
je zorgt voor het paard (uitmesten) én je rijd er nog eens mee
waardoor paard in conditie blijft en ingereden is voor eigenaar zelf.
ik vind het gek dat je geld zou moeten geven...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:09

Voor een ijslander vind ik dat ook teveel v 2 a 3 dagen.
Vind wel dat het een GROOT verschil is op wat v stal een paardje staat.
Staat ie op een simpele goedkope stal of is het vlak bij het bos en heb je er een binnenrijhal etc?
Indien het laatste het geval is, vind ik dat je als bijrijdster moet beseffen dat paarden houden een dure hobby is. Wil je gratis of v weinig rijden, bedenk dan dat je bij een manege ook geld betaalt of ga bij een simpele stal een paardje rijden.
Grote kans dat je dan weinig betaalt.
Ben eigenaar en bijrijdster geweest.. en begrijp het dus van beide kanten.
Maar 100 voor een ijslander v 2x p wk of 3x vind ik teveel.
Hangt verder echt af ook van de faciliteiten en de prijs die de eigenaar totaal kwijt is per maand met alles.
Lees hier net boven dat iemand vindt dat een bijrijdster betaald moet worden. Als je manege-les neemt of je neemt zelf een paard, dan ben je toch ook veel geld kwijt? Ik ben als bijrijdster erg blij als ik een fijn paard mag rijden en als ik er het geld voor heb, wil ik daar ook prima voor betalen.
Succes!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:13

Ik vraag 50,- per maand, kunnen dan zo vaak komen als ze willen. Dit bedrag is voor t paard, ijzers, tuig etc. Vaak genoeg gehad dat er iets stuk ging en niet vergoed werd. Mestten etc doe ik maar hulp is welkom en de dames hier helpen altijd mee.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:55

Nessake schreef:
ik vind dat je juist betaalt moet worden!
je zorgt voor het paard (uitmesten) én je rijd er nog eens mee
waardoor paard in conditie blijft en ingereden is voor eigenaar zelf.
ik vind het gek dat je geld zou moeten geven...

Ik vind het gek als ik iemand moet betalen om zijn hobby jit te oefenen. Het is geen bijbaantje hoor en een stal uitmesten hoort er gewoon bij. Als je het paard echt naar een niveau kan rijden vind ik het een ander verhaal. Maar als je lekker het bos in gaatzou ik echt noooit iemand gaan betalen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:33

Ik heb ook iemand die nu voor me rijd die ik betaal maar dat is ander verhaal dan meiden die een leuk rondje kunnen sturen maar daar blijft t ook bij te gaan betalen voor 3 of meer keer in de week rond hobbelen zonder dat paard er beter van word.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:45

Mijn bijrijdster laat ik niets betalen. Ik vraag alleen van haar dat ze minimaal 1x in de maand lest op eigen kosten. Vaker mag, minder niet als ze op hem wil blijven rijden. Zij is blij dat ze mag rijden & met een paardje bezig kan zijn. Ik ben blij zodat ik een paardvrij dagje heb terwijl mijn paardje toch gedaan wordt.

Ik heb er bewust voor gekozen haar niet mee te laten delen in de kosten van mijn paard. Dit omdat ik het dan als een soort van leasen vind & van mening ben dat zij dan ook iets te zeggen heeft over het hoe & wat met mijn paard. Dat wil ik niet. Ik vind ook zeker niet dat ik haar moet gaan betalen, zou niet inzien waarom. Ik geef haar voor 1 dag in de week & soms meerdere dagen een paard tot haar beschikking.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:57

Ik heb vroeger als pennymeisje wel betaald,
Was 60 euro en vaak ging ik de hele week....
Toen ik daarna een leasepaard kreeg die ik als eigen kon beschouwen, heb ik wel bijrijders gehad die 80 euro per maand betaalde en 2x per week gingen.
Achteraf gezien vond ik dit helemaal geen slecht idee..... want ik was eigenlijk nooit echt tevreden over de bijrijders die ik had.

Nu ik geen "eigen" paard meer heb, rijd ik wel bij voor mensen, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te betalen.....
Ik rijd in theorie bij, om het paard ook beter te maken!
Dan ben ik toch gek als ik ga betalen!

En als er straks weer een eigen paard is, dan komt er heus weer een bijrijder, maar dan wel iemand die ik heel goed ken, en weet wat ik er aan heb!
En die persoon hoeft dan echt niet te betalen!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:09

ivy_power89 schreef:
Toen ik daarna een leasepaard kreeg die ik als eigen kon beschouwen, heb ik wel bijrijders gehad die 80 euro per maand betaalde en 2x per week gingen.
Achteraf gezien vond ik dit helemaal geen slecht idee..... want ik was eigenlijk nooit echt tevreden over de bijrijders die ik had.

Nu ik geen "eigen" paard meer heb, rijd ik wel bij voor mensen, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te betalen.....

En als er straks weer een eigen paard is, dan komt er heus weer een bijrijder, maar dan wel iemand die ik heel goed ken, en weet wat ik er aan heb!

Dat ligt er dus voor mijn gevoel maar net aan welk niveau je te bieden hebt. Een aantal verzorgsters heeft geen aantoonbaar niveau en kunnen gewoon leuk de bak rondsturen. Dat zie ik echt niet als een meerwaarde.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:16

voor mijn eigen paard wordt het iemand die 1x per week lekker met het paard gaat tutten, verder niet zoveel vraagt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:21

_Aurora_ schreef:
ivy_power89 schreef:

Dat ligt er dus voor mijn gevoel maar net aan welk niveau je te bieden hebt. Een aantal verzorgsters heeft geen aantoonbaar niveau en kunnen gewoon leuk de bak rondsturen. Dat zie ik echt niet als een meerwaarde.

Als mijn bijrijder ZZ zou rijden, ja graag, dan wordt mijn paard getraint en is het een ander verhaal. Maar iemand die net manege nivo af is, traint niet echt het paard.
ik ben juist gestopt met de bijrijder omdat het paard helemaal verpest werd qua rijden. dan ga ik zo iemand toch niet ook nog eens betalen

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:38

nee dat is precies wat ik ook bedoel :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:42

Dan vind ik het ook geen bijrijdster meer, dan is het iemand die je inhuurt om je paard te trainen..

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:55

Ik sta in Duitsland met mijn paarden en daar is het heel normaal dat je een 'bijrijder'hebt op je paard, betaald, de gemiddelde prijs voor een verzorgpaard is 80 euro per maand, dan hoef je wel niets te doen als alleen rijden ;)

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:48

PartoutZ schreef:
Dan vind ik het ook geen bijrijdster meer, dan is het iemand die je inhuurt om je paard te trainen..

Als dat het geval is, is het toch logischer dat de eigenaar de bijrijdster zou betalen ipv andersom?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:50

Tari_42 schreef:
PartoutZ schreef:

Als dat het geval is, is het toch logischer dat de eigenaar de bijrijdster zou betalen ipv andersom?

Dat zeg ik toch ook?
Inhuren.. das nie gratis nie hoor :P

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:53

Tari_42 schreef:
PartoutZ schreef:

Dat noem ik ook geen bijrijder, maar een trainer.