Zo blij is ze dus om me te zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elmira schreef:Hier het filmpje:
Zo blij is ze dus om me te zien. De weide loopt door tot aan achter de bomen.
Ojajoh schreef:Elmira schreef:Hoe doen jullie dit dan bokkers die hun paard 24/7 buiten hebben? Ik doe mijn paard hier echt geen plezier mee heb ik het idee..
ik heb er 1 die er dus wel lol in heeft
00peetje00 schreef:Nou, jou paardje valt nog wel mee vergeleken met die van mij.Die van mij is vosbont, maar ik denk elke dag weer dat ik een fries heb. Echt pik en pik zwart is die viespeuk!
Ik poets me eigen elke dag helemaal gek joh!
HTM schreef:dat is geen bagger, bij ons is dat een goede wei op dit moment.
Ook de wei van Elmira vind ik nog wel mee vallen, het is alleen vooraan erg rot, maar verder kunnen de paarden goed lopen toch?
mika11 schreef:Ik snap haast niet waarom hier voornamelijk mensen reageren die 24/7 hun paarden buiten hebben staan.
Als je veel land hebt en maar 3 -5 paarden is het natuurlijk makkelijker.
Sowieso op veel stallen en maneges staan de paarden geen 24/7 buiten.
Hoe gaat het daar dan, als er zeg maar 30 of meer paarden op de wei moeten en alles is drassig?
Chaos schreef:mika11 schreef:Ik snap haast niet waarom hier voornamelijk mensen reageren die 24/7 hun paarden buiten hebben staan.
Als je veel land hebt en maar 3 -5 paarden is het natuurlijk makkelijker.
Sowieso op veel stallen en maneges staan de paarden geen 24/7 buiten.
Hoe gaat het daar dan, als er zeg maar 30 of meer paarden op de wei moeten en alles is drassig?
Dat staat ook al in het topic.
Als stalhouder heb je een voorsprong op anderen als je het hele jaar door weidegang kunt bieden voor álle paarden. Dat kunnen wij dan ook. Idd 30 stuks, op kleigrond.
We hebben zelf zo'n 10hectare land gok ik, en ik gok dat er zo'n 7 gebruikt word om alles te weiden? 11 weilanden met groepjes paarden. In de winter staan ze met uitzondering een keer 2 dagen op stal, maar dat is hoge uitzondering. Soms is het land een dag te slecht, dan gaan ze om de beurten in hun eigen groepjes ff op de paddock maar dat komt 3 dagen in het jaar voor gok ik.