DEURNE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:12

Is al hopeloos gedateerd zo'n documantaire uit 1991. Geloof maar dat er al een en ander veranderd is. En dat men in het verleden zoveel meer moest kennen en kunnen om toegelaten te worden ? Heb je tegenwoordig bij meer beroepen. De drempels zijn inderdaad lager tegenwoordig, maar de besten komen altijd weer bovendrijven. En vroeger waren de ruiters beter en tegenwoordig kunnen ze inclusief de docenten voor geen meter rijden ? Ehh. daar heb ik zo mijn twijfels over. Nu zie je meer instellingen waar je een beroepsopleiding in de paardenhouderij kunt volgen, dat betekent dus dat je geen schifting meer toe kunt passen zoals dat in het verleden gebeurde. Als je theoretisch goed onderlegd bent weet je al alles, nu nog ff laten zien wat dat dan wel zou kunnen zijn. En dan......vul maar in.

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:14

Volgens mij was het 2001

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:41

Was idd 2001, heb 't even nagekeken. Toen ik 't tikte twijfelde ik over wat 't precies was.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:03

ik heb het een paar uur geleden ook gekeken op tv , echt heeeeel slecht! dat meisje met die staartjes is echt een penny meisje,ze heeft wel 10 x gezegd dat paarden zo lief zijn , omdat je er alles tegen kan zeggen :S mm en dat wil een stal beginnen ????
en degene die lesgaven, dat waren kabouter plop (ben zijn naam kwijt, die grijze kleine iig) en cor loeffen ...gniffel die was nog netjes op tv!!!
die kleine grijze is een bijdehandte .wel een aardige vent hoor, en kan heel goed theorieles geven, maar hij heeft een heeele aparte stijl van lesgeven....
en die stallen die ze het meest in beeld lieten komen, whaha dat zijn de slechtste stallen die er zijn , ze roepen al 10 jaar dat ze weg gaan, dat zijn nl allemaal zeecontainers !!! ONGELOOFLIJK dat ze die zoveel in beeld lieten komen, mgoed
tonny hurkmans was ook flink in beeld, TOPVENT ! whaha ik heb bij hem nooit mijn straf na moeten komen, ik mocht altijd meteen weg , ik had dan straf vanwege spijbelen ofzo :S maar omdat ik op stal een engeltje wasO:) mocht ik dan naar huis en hoefde niet de vrijdagmiddag na te komen Haha!
ik zag ook bekende schoolpaarden, arme beesten...sorry dat ik het zeg,maar je kunt beter manegepaard zijn , als dat je elk half jaar moet zwoegen bij een leerling (die niet kan rijden) en die een goed punt wil halen (toet toet boing boing trekken en zagen ....)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:42

ik zit nu zelf 4 weken in deurne, en zie van sommige dingen hier..
soms is het waar, soms niet.

in dat verouderde programma is het idd niet erg strategisch gekozen om die containers te filmen, alleen al omdat er veel mooiere stallen staan, met automatische voersystemen etc, film dat dan.

het niveau van het rijden is idd niet altijd om over naar huis te schrijven, veel mensen trekken zonder benul die knol in de krul. als ze het dan niet doen, zagen we er even bij.
maar tot tegenstelling tot deze mensen zijn er ook die erg goed kunnen rijden.

en over dat luchtzuigen, als jou paard naast een paard staat die dit doet, en je vraagt of je paard ergens anders mag staan, omdat je bang bent dat jou paard dat ook gaat doen, mag dat meest ook wel.

tonny is de beste man op aarde... daar zou je er meer van moeten hebben als stalmeester.

en nog kort wat over de theorie lessen, al het onderwijs is tegenwoordig gericht op zelfstandig werken, hier dus ook. kwartiertje uitleg, en dan mag je 3 uur doen wat je wil, of dat nou werken is of roken.

maar hetgeen dat voor mij de grootste doorslag heeft gegeven om naar deurne te gaan, is dat er ook echt paarden staan, een hele boel. dit is een bedrijf, geen school met een klein schuurtje met 3 paarden per box.

maargoed, kan je idd aanraden om een keertje langs te komen op een info dag, of een open dag.

greetz jef

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 00:13

Op het moment wordt er nog een tv serie herhaald. Die is van een paar jaar geleden. (Ik zag mijn zusje namelijk ineens op de tv voorbij komen Haha! )

Mijn zusje heeft de vier jarige opleiding een paar jaar geleden afgerond.
Zij is nu volledig zelfstandig en heeft haar eigen stal waar zij paarden traint, verkoopt en les geeft.

Over elke opleiding zijn goede en negatieve dingen te vertellen. Iets wat voor de een positief is, kan dat voor een ander juist niet zijn en andersom.
Ga naar een opendag en laat je goed voorlichten. Verder moet je goed nadenken wat je met je leven wil en hoe je het wil. Tenslotte kan alleen jij beslissen of je het ziet zitten om naar Deurne te gaan. (Mits je alle middelen natuurlijk tot je beschikking hebt Knipoog )

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 08:59

Een vriendin van mij is naar deurne geweest en die is er de lol in het paardrijden mee kwijtgeraakt, ook is ze daar van haar paard gevallen en heeft ze haar sleutelbeen gebroken.
Ze moest elke ochtend 6 uur op de stal zijn om de paarden te voeren + buitenzetten + uitmesten, dan mocht ze zelf pas eten daarna had ze eerst zelf 2 uur springles en 's middags nog 3 uur gewoon les.
Ze voeren daar alle paarden sportbrok en toen zei vroeg of sirocco basisbrok mocht deden ze net ofdat ze daar nooit van gehoord hadden.
Deurne was ook altijd mijn droomopleiding maar ik denk dat als ik nu al zoveel slechte verhalen erover hoor dat dat hem niet word.

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:56

Ik heb zelf ook een aantal jaren geleden op Deurne gezeten. Ik deed de HBO-paardensport. Deze opleiding begon net in dat jaar, dus alles was nog nieuw.
Ik heb eerst 5 maanden stage gelopen, waar ik het zeker naar mijn zin heb gehad. Daarna ben ik naar school gegaan en ben daar om precies te zijn 2 weken gebleven. Ik had tijdens mijn stage al bedacht dat ik niet full-time in de paarden wilde werken, dus ik wilde toch al stoppen na het eerste jaar. Bovendien waren mijn paard en ik er niet echt op onze plaats.
Op school zelf waren er ook heel veel dingen waaraan ik mij goed kon irriteren. De sfeer tussen leerlingen en leraren en leerlingen onderling was vaak enorm vervelend. Er was enorm veel "concurrentie" en die moest zwartgemaakt worden. Wanneer de leraren je niet uit konden staan, werd ze je zo zonder pardon weggestuurd (of liever gezegd je het leven zuur maken, zodat je zelf wel weg wil). Ze moeten namelijk een bepaald aantal mensen aannemen om subsidie te krijgen ofzo, dus er valt maar een klein aantal af na de selectiedag. Bij mij waren er van de 140 mensen die selectie deden 125 doorgegaan. Uiteindelijk willen ze alleen de goede overhouden, dus de rest wordt al eerder weggestuurd.
Het is ook enorm zwaar, want je moet elke dag uiterlijk 6 uur op school zijn. Dan heb je naast het uitmesten, vegen etc. natuurlijk ook nog theorievakken. Hiervoor werd verwacht dat je 's avonds nog eens uren huiswerk ging maken. En dat terwijl je weer om 5 uur op moest staan de volgende dag. Natuurlijk is discipline belangrijk in het paardenvak, maar er zijn grenzen wat mij betreft.

Ik ga volgende week met de ORUN-cursus beginnen. Dit lijkt mij een veel practischer opleiding voor datgene wat ik wil (namelijk vooral rijden en lesgeven). Ik studeer nu full-time psychologie en ik heb van mijn keuze echt geen seconde spijt gehad! Maar iedereen moet zelf de beslissing nemen. Er zijn ook mensen die het wel (enigszins) naar hun zin hebben gehad op Deurne.

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:22

Je kan beter zelf er naar toe gaan voor info. Iedereen ervaart het toch weer anders. Als je echt gemotiveerd bent moet je het gewoon doen. Je kunt ook eventueel nog kiezen voor de deeltijd opleidingen. Dan moet je 20 uur werkszaam zijn in de paarden en ga je een dag in de week naar school (zoiets). Er is tegenwoordig meer mogelijk. Zelf heb ik er de trainerscursus westernriding gedaan en ik ben goed te spreken over het gebeuren. Dit is wel al een jaar of 5 terug, dus ik weet niet hoe het nu allemaal gaat. Ga gewoon eens informeren.
Succes OK dan!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:50

ik doe de bbl opleiding..
bevalt goed hoor !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:51

Mickey schreef:
Op het moment wordt er nog een tv serie herhaald. Die is van een paar jaar geleden. (Ik zag mijn zusje namelijk ineens op de tv voorbij komen Haha! )

Mijn zusje heeft de vier jarige opleiding een paar jaar geleden afgerond.
Zij is nu volledig zelfstandig en heeft haar eigen stal waar zij paarden traint, verkoopt en les geeft.

Over elke opleiding zijn goede en negatieve dingen te vertellen. Iets wat voor de een positief is, kan dat voor een ander juist niet zijn en andersom.
Ga naar een opendag en laat je goed voorlichten. Verder moet je goed nadenken wat je met je leven wil en hoe je het wil. Tenslotte kan alleen jij beslissen of je het ziet zitten om naar Deurne te gaan. (Mits je alle middelen natuurlijk tot je beschikking hebt Knipoog )

wie is jou zusje dan als ik vragen mag? Lachen
ik ben nl ook een aantal jaar geleden afgestudeert in deurne, en mij hebben ze toen ook gefilmd voor het programma " als je van paarden houd" geloof ik
ik kwam elke keer bij het voorstukje in beeld Bloos!
ik had een blauwe trui aan en stak mijn hand op :p
ook met crossen en springen hebben ze ons gefilmd Haha!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:23

Barrie schreef:
Citaat:
Ik ga volgende week met de ORUN-cursus beginnen. Dit lijkt mij een veel practischer opleiding voor datgene wat ik wil (namelijk vooral rijden en lesgeven). Ik studeer nu full-time psychologie en ik heb van mijn keuze echt geen seconde spijt gehad!

Wat grappig! Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten. Paarden of universiteit en ik studeer nu ook psychologie. Ik zou best de ORUN cursus willen doen, maar daar heb je geloof ik een paard boven de 1meter zoveel voor nodig.

Ik denk dat het verstandig is om eerst een goede opleiding te volgen waarmee je wat meer baangarantie hebt. Daarna kan je altijd nog wat anders gaan doen. Je hebt dan in ieder geval iets om op terug te vallen.

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:29

En toch wil ik naar deurne.....

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:06

Het is uiteindelijk jouw beslissing. Als je echt graag wilt gaan moet je het gewoon doen.

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:22

Lenn schreef:

xcynthiax, je hebt ook binnen je opleiding dat je sportklas kan kiezen, dat is voor mensen van m/z niveau, zodat je dus niet tussen die héle slechte zit.

PARDON????? Dus jij vind dat iedereen die lager dan M rijd slecht rijd? Ik heb toevallig meer bewondering voor een ruiter in het B die z'n knol zelf als 3-jarige uit de modder heeft getrokken en ingereden heeft en wedstrijdklaar heeft gemaakt en netjes begint in het B. Dan zo'n verwende Z-trut die al op dr derde een Z-pony onder dr kont heeft gekregen en alleen maar superbokken onder hun kont krijgen die allemaal al Z gelopen hebben. Je lacht je echt rot als je die mensen op een groen paard zet!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:43

Rowy"]
[quote="Lenn schreef:

xcynthiax, je hebt ook binnen je opleiding dat je sportklas kan kiezen, dat is voor mensen van m/z niveau, zodat je dus niet tussen die héle slechte zit.

PARDON????? Dus jij vind dat iedereen die lager dan M rijd slecht rijd? Ik heb toevallig meer bewondering voor een ruiter in het B die z'n knol zelf als 3-jarige uit de modder heeft getrokken en ingereden heeft en wedstrijdklaar heeft gemaakt en netjes begint in het B. Dan zo'n verwende Z-trut die al op dr derde een Z-pony onder dr kont heeft gekregen en alleen maar superbokken onder hun kont krijgen die allemaal al Z gelopen hebben. Je lacht je echt rot als je die mensen op een groen paard zet!
[/quote]

ben ik het helemaal mee eens !!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:11

chex schreef:
Je kan beter zelf er naar toe gaan voor info. Iedereen ervaart het toch weer anders. Als je echt gemotiveerd bent moet je het gewoon doen. Je kunt ook eventueel nog kiezen voor de deeltijd opleidingen. Dan moet je 20 uur werkszaam zijn in de paarden en ga je een dag in de week naar school (zoiets). Er is tegenwoordig meer mogelijk. Zelf heb ik er de trainerscursus westernriding gedaan en ik ben goed te spreken over het gebeuren. Dit is wel al een jaar of 5 terug, dus ik weet niet hoe het nu allemaal gaat. Ga gewoon eens informeren.
Succes OK dan!

Ik wil zelf graag ook naar Deurne en dan wil ik ook de deeltijd opleiding gaan doen.. Dan hoef je niet al die vakken zoals Wi, Eng ed te doen (heb ikmecht een broertje dood aan) , je kan meer met de paarden bezig zijn. En je hoeft je paard er niet neer te zetten, hoeft er niet eens een te hebben volgens mij!
Als iemand hier info over heeft, zou je me dat alsjeblieft willen vertellen?
En als je er naar toe wilt moet je gewoon gaan kijken!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:46

wie is er nou eigenlijk allemaal naar die open dag geweest?
en wat vonden jullie er zo van?

je weet natuurlijk zelf ook wel dat op zo'n avond alles lekker wordt gemaakt, alles ff iets netter is dan normaal etc, maar wat vonden jullie ervan?
want daar vind ik eigenlijk weinig van trug.

greetz jef

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:32

IK WIL OOK NAAR DEURNE GAAN EN DAN DRAF EN RENSPORT OPLEIDING HET LIJKT ME GAAF EN ER ZIJN GEEN ANDER OPLEIDINGEN WAAR JE DAT KAN DOEN *LOL*

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:01

ik wil deze topic weer openen voor nog meer info.

ik ken Wilja van herwaarden en Ester....

hun hebbne het naar hun zin gehad. als je het ij je bloed heb haal je het. wilja heeft een eigen stal met groten binnenbak enz. die had haar ouders mee. (maar heeft het wel)

ester werkte bij DREMSTABLES de paarden fluisterraar. maar is ddaar nu weg.

maar geef jullie verhalen ik ben erg benieuwd. kunne jullie hier ook wat prijzen enz. noemmen

ik neem mein eigen merry mee. maar k wil voor het springen een school paard kan dit?? en heo duur enz enz

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:37

voor het springen een schoolpaard dat kan, maar moet je voor betalen.. het beste kan je het NHB zelf even bellen of naar de site gaa www.helicon.nl
en dan informatie aanvragen, dan krijg je ook een prijslijst
ik heb het zelf ook aangevraagd gehad en is wel makkelijk om dit te hebben
wat wil je eigenlijk nog meer weten?

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:25

dat was het wel. wat ik wou weten eigenlijk. mijn merry wil ik het springen echt niet meer aandoen vandaar. ze is al 13. ga jij ook naar durne volgendjaar dan?? en wat voor paard neem jij mee??

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:42

ik ga volgend jaar ook naar deurne ja.. ik weet nog niet zeker of ik een paard mee ga nemen of gewoon een school paard, want ik wil het paard wat ik nu rijd opzich wel meenemen maar ze gaan daar niet in de wei ofzo he en ik weet niet of Quick dat wel vol gaat houden
welke opleiding ga jij doen?

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:51

ik wil de 3 jr opleiding paardensport gaan doen.

jij??

hoe doen jouw ouders dat met de kosten van de school?? want jij bent toch geen 18?? of wel?? betalen zij alles of heb jij een of andere tegemoedkoming??

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:07

bluehunter schreef:
mijn merry wil ik het springen echt niet meer aandoen vandaar. ze is al 13.

Al 13...? Verward Lieve schat, dan kunnnen ze nog ont-zet-tend veel!! Die springt nog wel hel wat balken weg hoor !!
(en ik spreek uit ervaring Haha! )