Paard houden op Curaçao

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Re: Paard houden op Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:02

Dankje voor alle info! collete_007, aan jou bericht heb ik zeker wat :o Dankje! :D

oh sorry Amber, het waren ook puur de eraringen van die mensen. Het kan best dat het een hele leuke manege is. Ik heb zelf nog geen ervaring daar.

Ik heb ook contact gehad met mensen van Christoffelpark, ze zeiden dat ze geen ritten meer organiseren sinds 2002? Maar of je er nu met een paard wel gewoon zelf in mag, weet ik niet. :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:08

Wat raar ? Ik heb daar nog in 2004 gereden, Maar wel met een groep ervaren ruiters / vrienden. We hoefden niet te betalen, omdat hun er mee geholpen waren... Misschien dat dat het was dan.

Oh geeft niks hoor ! Bedoel meer, dat je er zelf echt even heen moet gaan om te kijken :D
Er zijn nu alweer nieuwe eigenaren idd

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 23:47

Oh, da's zeker raar, mij vertelden ze dat ze sinds 2002 dat niet meer deden. Maarja, het blijft Curacao he :+

Jazeker! Ik wil daar echt even kijken. Ik vind het er persoonlijk heel leuk uitzien hoor, maar veel mensen vertellen mij toch wat anders over de manege. :(
Maar ik ga lekker zelf kijken, dus ja :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:48

Denk dat je standpunt al van zowel negatief als positieve kant is belicht dus daar laat ik me niet over uit. Mede omdat ik helemaal niks over de Nederlandse antillen weet :+ Ik heb vroeger wel paarden gehad in Zuid- Frankrijk en ik denk wel dat daar een enorm verschil in zit als met Curacao (even over Lustiana's verhaal, al weet ik natuurlijk ook niet of portugal zo verschilt met Zuid-Frankrijk qua omstandigheden).

Verder vind ik het echt super dat jullie gaan emigreren en ik hoop dat je bokt een beetje op de hoogte houdt, die zijn gek op dit soort verhalen (en ik ook!). Heel veel succes met de verkoop van het huis en met emigreren. Ben zelf ook op jonge leeftijd ge-emigreerd naar het buitenland. Is een hele onderneming/verandering maar een schitterende ervaring. Heb er echt heel veel aan gehad en weet nu hoe het is om een bourgondische/mediterane levenstijl te leiden (Heerlijk). :j

Noukie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:52

Een kennis van mij komt daar vandaan. Daar is het blijkbaar 28 graden in de winter. Verstandig om dus te zorgen voor goede beschutting en voldoende water zodat het paard zich goed kan koelen.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:43

Romytjuuh schreef:
Denk dat je standpunt al van zowel negatief als positieve kant is belicht dus daar laat ik me niet over uit. Mede omdat ik helemaal niks over de Nederlandse antillen weet :+ Ik heb vroeger wel paarden gehad in Zuid- Frankrijk en ik denk wel dat daar een enorm verschil in zit als met Curacao (even over Lustiana's verhaal, al weet ik natuurlijk ook niet of portugal zo verschilt met Zuid-Frankrijk qua omstandigheden).

Verder vind ik het echt super dat jullie gaan emigreren en ik hoop dat je bokt een beetje op de hoogte houdt, die zijn gek op dit soort verhalen (en ik ook!). Heel veel succes met de verkoop van het huis en met emigreren. Ben zelf ook op jonge leeftijd ge-emigreerd naar het buitenland. Is een hele onderneming/verandering maar een schitterende ervaring. Heb er echt heel veel aan gehad en weet nu hoe het is om een bourgondische/mediterane levenstijl te leiden (Heerlijk). :j

Dankje voor je leuke reactie! Ik kan me helemaal vinden in wat je zegt. Het lijkt me een heerlijke ervaring. Je gooit het roer om en dat is precies wat wij nodig hebben ! :D Dankje :)

Hoi Noukie1. Ja klopt, het is in het najaar zelfs het warmst op Curaçao :P
Dankje voor de tips!!

HASser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:23

Eline,

Ik begrijp heel goed waarom jullie graag naar Curacao emigreren.
Zelf heb ik daar in 2009 stage gelopen op Manege SHC. Later nog een keer teruggegaan voor vakantie.
Curacao is erg mooi en het leven daar is veel minder gestresst.

Het is niet ideaal om paarden te houden op Curacao maar het is zeker niet onmogelijk.
Het is onzin dat er geen goede kwaliteit voer aanwezig is, het is alleen een heel stuk duurder dan in nederland.
Bij de Dommelsche Watermolen (gelegen naast de dierentuin op Curacao) kun je gewoon hollandse producten kopen voor je paard. De manege koopt hier ook het voer.

Vwb buitenrijden vind ik het echt niet zo mooi, het kabouterbos is wel leuk maar echt niet te vergelijken met de bossen hier. Verder zijn er ook niet echt wedstrijden.

Ik zou er zelf geen eigen paard willen hebben ondanks dat ik dat hier in nederland wel altijd gewend ben. Mede door het klimaat op curacao en de matige kwaliteit van de paarden is voor mij de lol er snel af. Bovendien zijn de kosten erg hoog.

Als ik je een advies mag geven zou ik zeggen: zoek daar gewoon een leuk verzorgpaard of kijk even rond of je daar ergens op een stal kunt rijden. Bespaart je een hoop geld en rompslomp.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:48

Goeie tips en als je echt gaat nadenken over een paard aan huis, zorg dat die niet ALLEEN komt te staan. Je kan zoveel mogelijk informatie inwinnen om je te willen voorbereiden, verlies de basisbehoefte van een paard niet uit het oog. Wellicht heb je daar al aan gedacht, een paard aan huis houden zou ik niet doen. Begin met een local paard en inderdaad buitenrijden is niet ideaal maar het is wel mogelijk. Zorg voor goede overkapping in de paddock aan huis en maar iets van een paddock paradise. Doen ze in de woestijn in de USA ook bij gebrek aan gras (of iets dergelijks).