Hegron haarserum.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Re: Hegron haarserum.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:26

Toch vind ik het op droog haar beter werken. Meestal was ik staart, dan buitenritje en dan bij terugkomst serum er in. Pakt het beter vind ik.

Maar met goed uitslingeren werkt het ook ;-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:29

Ik verdeel het ook in droog haar of semi- droog haar.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:31

Is er niemand die mijn vraag kan beanwoorden :o ? Ik vraag me af of het ook werkt bij een paard waarvan de haren uit zichzelf in een soort dreadlocks groeien... Met de meeste antiklit krijg ik het er niet goed uit. En als het er uit is zit het binnen een paar dagen weer zo.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:32

Zidore schreef:
Toch vind ik het op droog haar beter werken. Meestal was ik staart, dan buitenritje en dan bij terugkomst serum er in. Pakt het beter vind ik.

Ik vind het op een uitgeslingerde staart makkelijker verdelen als op een droge staart.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:34

EllaBellaah schreef:
Is er niemand die mijn vraag kan beanwoorden :o ? Ik vraag me af of het ook werkt bij een paard waarvan de haren uit zichzelf in een soort dreadlocks groeien... Met de meeste antiklit krijg ik het er niet goed uit. En als het er uit is zit het binnen een paar dagen weer zo.

kwestie van uitproberen lijkt me. Op de dreadlocks/heksenvlechten in mijn hengst zijn manen werkt het goed.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:38

yvonnedv schreef:
EllaBellaah schreef:

kwestie van uitproberen lijkt me. Op de dreadlocks/heksenvlechten in mijn hengst zijn manen werkt het goed.

lijkt mij ook, hier haf met heksenvlechten en als ik er genoeg in doe en het vaak genoeg gebruik dan komen die er niet meer in. Ze komen er zonder gebruik wel in. Wel moet ik altijd eerst heel goed alles uitborstelen en dan verdeel ik het.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:39

yvonnedv schreef:
Zidore schreef:

Ik vind het op een uitgeslingerde staart makkelijker verdelen als op een droge staart.

dan worden je handen wel minder vies inderdaad, maar sinds ik het op de manenborstel heb verdeeld en dan door de staart borstel gebruik ik het eigenlijk nooit meer met m'n handen ;-)

weet wel dat het op té nat haar iig niet goed werkt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:43

Zidore schreef:

lijkt mij ook, hier haf met heksenvlechten en als ik er genoeg in doe en het vaak genoeg gebruik dan komen die er niet meer in. Ze komen er zonder gebruik wel in. Wel moet ik altijd eerst heel goed alles uitborstelen en dan verdeel ik het.[/quote]

Doe je het er dan eerst in en dan pas uitborstelen?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:44

EllaBellaah schreef:

Ik gebruik het nu zo ongeveer 2 maanden na het lezen van de reactie's op bokt en mijn haf heeft nooit meer dreads in haar manen! het helpt dus zeker wel en ik ben zo blij met dit spul..hoef nu alleen maar snel een borstel door de manen te halen en klaar, anders was ik altijd een half ur bezig om de dreads eruit te halen! Helemaal geweldig dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:46

Zidore schreef:
Ik doe 4x een pompje verdelen op de manenborstel (geen plakkerige handen)
en borstel vanaf de haarwortel naar beneden

:)* Dat is nu nog eens een idee!
Ik doe het ook altijd op mijn handen, maar als ik dan een borstel ofzo vastneem dan valt die er altijd weer uit omdat mijn handen zo vettig & glad zijn _O-

Binnenkort eens aan de gang met de staart van mijn nieuwe .. Die is veel te lang en kan ook wel wat verzorging gebruiken. Alleen met dit weer vind ik dat zo weinig zin hebben :') En ik weet ook niet of hij al het geduld heeft om zolang braaf te blijven staan :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:46

Het zit bij hem alleen in z'n staart, zijn manen zien er prima uit en haal ik dagelijks even een borstel door heen. Sinds ik dat doe zijn ze al een stuk gegroeid, alleen zijn staart wil niet lukken om netjes uitgepluist te krijgen en te houden.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:56

Ideaal spul! Eens in de zoveel tijd doe ik 1 pompje (en dat is eigenlijk al te veel) op m'n handen en doe het dan door de staart. Merk dat het veel langer werkt dan equishine, en het ruikt lekkerder :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:59

Ik zou het gewoon proberen, ik denk wel dat het wat zou helpen met de dreads er uit houden.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:02

Oke dan ga k het toch maar eens testen!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:30

EllaBellaah schreef:
Zidore schreef:

lijkt mij ook, hier haf met heksenvlechten en als ik er genoeg in doe en het vaak genoeg gebruik dan komen die er niet meer in. Ze komen er zonder gebruik wel in. Wel moet ik altijd eerst heel goed alles uitborstelen en dan verdeel ik het.

Doe je het er dan eerst in en dan pas uitborstelen?[/quote]

Ik borstel eerst een stukje los, dan doe ik de serum over de borstel verdelen en dan verder borstelen. Vooral goed verdelen (dus niet borstel heel de tijd op 1 plek houden)

Verder borstel ik het meeste serum rond de achterkant van de staart vanaf de staartwortel naar beneden (daar ontstaan de meeste klitten bij die van mij)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:32

Jup bij die van mij ook! De voorkant ziet er prima uit maar zodra je dat aan de kant doet .... := Ik ben dus wel effies bezig voordat hij helemaal uitgepluist is. Achja is een mooi klusje als ik eens niks te doen heb. :+

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:05

Zodra hij eenmaal uitgepluist is en er genoeg serum in zit is het een kwestie van bijhouden
Ik voel om de paar dagen wel even aan de staart en als hij dan veel klit dan borstel ik weer en serum er in. Maar met dit weer (staat buiten nu) dan doe ik er even niets meer aan, is geen beginnen aan.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:48

Heb niet het hele topic uit gelezen maar ik gok dat ik een van de weinigen ben hier die het rommel vind :o
Het is duur in verhouding en geeft minder resultaat dan cm
Ik er zo slecht over te spreken dat ik deze rommel niet meer in de buurt van mijn paard wil :o

Voor de mensen die dan gaan aangeven dan heb je het verkeerd gebruikt is mijn vraag wat kun je er verkeerd aan gebruiken ???

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:46

Het is zeker niet duurder als CM.

Ik heb zelf nog nooit CM gebruikt, wat is volgens jou aan cm zoveel beter dan?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:56

Ik ben er tevreden over :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:57

rommulus schreef:
Heb niet het hele topic uit gelezen maar ik gok dat ik een van de weinigen ben hier die het rommel vind :o
Het is duur in verhouding en geeft minder resultaat dan cm
Ik er zo slecht over te spreken dat ik deze rommel niet meer in de buurt van mijn paard wil :o

Voor de mensen die dan gaan aangeven dan heb je het verkeerd gebruikt is mijn vraag wat kun je er verkeerd aan gebruiken ???

Wat vind je er niet goed aan dan...... enne nee, ik zeg niet dat je het verkeerd gebruikt hebt...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 13:05

cm kost 13,95 voor 118ml is 12 cent per ml
serum kost 2,99 voor 75ml is 4 cent per ml

118ml serum komt dus op 4,72

dus hoe jij er bij komt dat het duurder is al cm snap ik niet en voor cm moet ik speciaal naar een ruitersportzaak of moet ik verzendkosten betalen en serum neem ik mee als ik toch bij de action ben

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:06

Het feit dat als ik resultaat hiermee wil behalen ik 1,5 flesje nodig heb
Om dan vervolgens een uur na gebruik het allemaal in een grote ramp veranderd

Ik ben 3 uur bezig geweest om alle klitten uit mijn paard zijn manen en staart te halen (dit was na aanbrengen en uit kammen)
Het was werkelijk veranderd in een grote heksen vlecht die een schuurband had gezien
Echt waar het was allemaal een combinatie geworden van :
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... G-ObcV1FKg
http://www.konikpaarden.nl/afb/manenklis.jpg
https://stock-foto.nationalebeeldbank.n ... manen.jpeg
uiteraard zonder de klit bolletjes

Cm heb ik 2 a nootjes voor staart en manen nodig en ik doe met een volle fles bijna een jaar

Fles cm kost ruim genomen 60 euro
Pompje kost 2 euro (laten we het makkelijk nemen)

Een jaar is 52 weken
52 x 2 euro 104 euro
edit:
(ik ga dan van 1 flesje per week ipv de 1,5 die ik anders zou moeten gebruiken)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 13:11

rommulus schreef:
Het feit dat als ik resultaat hiermee wil behalen ik 1,5 flesje nodig heb

Ik heb het idee dat je dan veel te veel gebruikt hebt, nu weet ik wel dat sil heel veel staart en manen heeft maar ik gebruik ca. 4 pompjes voor onze pony zijn staart.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:14

Ik heb het pompje voor pompje aan gebracht
Ik ben bekend met cm dus ik ben van ongeveer die hoeveelheid uit gegaan (iets minder omdat het beter zou werken)

Na 30 min klooien ben ik maar er op uit gegaan (buitenrit) met de gedachte als het me niet zint kan ik het zo weer er uit wassen tijdens het afspuiten
Dat is de grootste fout die ik ooit gemaakt heb helaas, ik dacht nog het zal dan wel intrekken