Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_jiplover schreef:Heb je als je paarden aan huis stalt geen onderhoudskosten aan stallen en weiland?
En afschrijving op je stal?
En gratis voer?
Valt me op dat mensen met paarden aan huis zo goedkoop uit zeggen te zijn, maar volgens mij vergeten jullie dan toch kosten.
Armaris schreef:Mag ik vragen hoeveel je dan verdient als je meer dan €400 per maand aan je paard besteed?
Moet je toch een giga goed loon hebben?
Amalarab schreef:Armaris schreef:Mag ik vragen hoeveel je dan verdient als je meer dan €400 per maand aan je paard besteed?
Moet je toch een giga goed loon hebben?
Ik denk dat dat wel mee/tegenvalt. (in mijn geval tenminste) Het is maar net hoe je je geld besteedt natuurlijk. Waar het ene stel voor rookt, belt, rijdt, woont, vliegt of shopt kan de ander weer paarden voor houden.![]()
Mss zijn 'paardenmeisjes' verder wel heel zuinig?
Gucci_ schreef:Marije_jiplover schreef:Heb je als je paarden aan huis stalt geen onderhoudskosten aan stallen en weiland?
En afschrijving op je stal?
En gratis voer?
Valt me op dat mensen met paarden aan huis zo goedkoop uit zeggen te zijn, maar volgens mij vergeten jullie dan toch kosten.
Met paarden aan huis ben je maandelijks veel goedkoper uit. En die onderhoudskosten aan stallen en weiland kloppen wel. Maar dat is meestal eenmalig. Ik zou niet weten of je daar maandelijks iets aan moet betalen. Alleen omheining moest er hier omheen. En de stallen heb ik toevallig dit jaar vernieuwd, daar ben je inderdaad kosten aan kwijt, maar dat is ook eenmalig eens in de 10 jaar misschien.
charmedxlove schreef:Ik ben per maand ongeveer het volgende kwijt:
150 euro stalling
70,- hoefsmid (per 8 weken)
180,- les (2x per week per les 20 euro )
1 x in 3 weken wormenkur deze maand wel 18,-
en dan nog eens extra manege les van 20 euro ( 2x les)
entingen 48 euro
kom ik in deze maand alleen al op 476,-
normaal rond de 350zonder hoefsmid entingen en wormen kur
met spulletjes ben ik zuinig heb al heel veel hoeft neit meer bij komt alleen nog volgende maand nieuw hoofdstel bij en moet me zadel nog afbetalen 200,- maar die hoef ik pas later te betalen
das voor 1 paard danik heb dan 2 kranten wijken en werk extra bij de boer voor al het extra hoefsmid etc.
Ladynette schreef:charmedxlove schreef:Ik ben per maand ongeveer het volgende kwijt:
150 euro stalling
70,- hoefsmid (per 8 weken)
180,- les (2x per week per les 20 euro )
1 x in 3 weken wormenkur deze maand wel 18,-
en dan nog eens extra manege les van 20 euro ( 2x les)
entingen 48 euro
kom ik in deze maand alleen al op 476,-
normaal rond de 350zonder hoefsmid entingen en wormen kur
met spulletjes ben ik zuinig heb al heel veel hoeft neit meer bij komt alleen nog volgende maand nieuw hoofdstel bij en moet me zadel nog afbetalen 200,- maar die hoef ik pas later te betalen
das voor 1 paard danik heb dan 2 kranten wijken en werk extra bij de boer voor al het extra hoefsmid etc.
krijgt jou paard 1 x in de 3 weken een wormkuur?
Rapperijder schreef:De mensen die hier 100 euro of meer per maand aan 'spulletjes' besteden: wat koop je dan zoal? Als je elke maand voor 100 euro naar de paardenwinkel gaat kom je toch op een gigantische berg nauwelijks gebruikte dekjes en peeskappen te zitten?