Hooi van vorig jaar mag ook

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:klopt, wij hebben een stuk van natuurmonumenten, dat mocht ook officieel pas later, we hebben echter gebeld met het bericht dat er regen aankwam en het was akkoord, mits we even keken of er geen reekalveren, kleine fazanten etc liepen.
joyce B schreef:Ik laat niet bemesten voor een 2e snee, is misschien een risico, maar vorig jaar had ik 14 grote balen over en heb ik de hele 2e snee verkocht (17 enorm grote rechthoekige balen) en dit jaar heb ik er nog 9 liggen. samen met de 1e snee die net binnen is heb ik al weer bijna genoeg voor een jaar want er komen nog hooipakjes bij.
Afhankelijk van hoe de 2e snee binnen komt verkoop ik een deel van de 1e of 2e snee en zorg ik dat ik ruim voldoende over houdt voor onszelf.
Het hooi van natuurland direct van het land valt qua prijs nog mee, meestal zo tussen de 1 en 1,50 euro.
En dat zit er binnenkort aan te kopen. Vanaf half juni mogen ze maaien, dus duimen voor nog een mooie droge zomers periode!
Koop je het hooi uit de schuur ben je snel het dubbele kwijt, al vragen ze hier soms ook al €3,- direct van het land...
Hooi van 2010 vragen ze hier nu tussen de €2,50 en €5,- voor... Voor €5,- ga ik het niet kopen, trek wel weer een baal voordroog open als het moet... Zelfs als ze gaan broeien kan ik er langer van voeren dan van 5 van die dure pakjes...
russel schreef:Goed shoppen en gewoon je mening geven.
Ik belde voor oud hooi, zegt die boer doodleuk, 7 euro maar misschien ook wel 6.50. Heb hem smakelijk uitgelachen..hij zegt, anderen doen het ook, nou lekker laten doen, maar doei.....
Vertelde hem dat ik vorig jaar 3,75 heb betaald en dat dat al duur was, toen deden ze net zo spastisch en veel boeren zitten nog met hooi van 2010 te kijken. Willen hun schuren ook leeg voor de nieuwe voorraden komen......heb hem veel succes geboden.
Over 2 maanden zit hij nog met zijn overjarige hooi te kijken en dan gaat het wel weg voor weinig, want als er genoeg hooi is, zoals dit jaar ook, want ik heb elke maand in de winter moeiteloos bij kunnen halen......voor wel wat meer geld,maar niet deze rare prijzen..
De macht moet er af...het is maar gras hoor!!
russel schreef:joyce B schreef:Ik laat niet bemesten voor een 2e snee, is misschien een risico, maar vorig jaar had ik 14 grote balen over en heb ik de hele 2e snee verkocht (17 enorm grote rechthoekige balen) en dit jaar heb ik er nog 9 liggen. samen met de 1e snee die net binnen is heb ik al weer bijna genoeg voor een jaar want er komen nog hooipakjes bij.
Afhankelijk van hoe de 2e snee binnen komt verkoop ik een deel van de 1e of 2e snee en zorg ik dat ik ruim voldoende over houdt voor onszelf.
Het hooi van natuurland direct van het land valt qua prijs nog mee, meestal zo tussen de 1 en 1,50 euro.
En dat zit er binnenkort aan te kopen. Vanaf half juni mogen ze maaien, dus duimen voor nog een mooie droge zomers periode!
Koop je het hooi uit de schuur ben je snel het dubbele kwijt, al vragen ze hier soms ook al €3,- direct van het land...
Hooi van 2010 vragen ze hier nu tussen de €2,50 en €5,- voor... Voor €5,- ga ik het niet kopen, trek wel weer een baal voordroog open als het moet... Zelfs als ze gaan broeien kan ik er langer van voeren dan van 5 van die dure pakjes...
Kijk, dat bedoel ik nu...
Waar woon jij? heb optie op je hooi/balen die over zijn....sowieso wil ik wel in jouw omgeving even komen kopen...hier is ook met goed hooijaar weinig hooi te koop
Kijk, deze vind ik interessant.Citaat:Als je ze inkoopt dan kun je de grote voordroogbalen vaak wel krijgen voor €25,- tot €35,- per baal gebracht (wel meerdere balen, of per stuk door boer in de buurt)
Caira schreef:Weet je Russel, je redeneert gewoon verkeerd. Je praat erg makkelijk door te zeggen, wikkelen kost maar een paar euro.... Een gebruikte combi begint bij zo'n 50.000 euro. Plastic rollen zitten nu rond de 80-85 euro per rol zo hoog heeft de prijs nog nooit gelegen. Met 1 rol kun je (als je netjes werkt en 16 wikkels eromheen doet, minder kan ook, maar dan gaan de balen eerder stuk) zo'n 20 balen maken. De dieselprijs is ook nog nooit zo hoog geweest. Dat jij 80 euro per uur verschrikkelijk veel vindt, dat vind ik dan weer onzin, je betaalt niet alleen voor de loonwerker, ook voor de afschrijving van de machines. Pak voor de gein de agritrader er eens bij en kijk wat de prijzen zijn van een gemiddelde tractor. Voor het maken van 1 ronde baal moet er gemaaid, geschud 3-5x, wallen gemaakt, geperst en gewikkeld worden. Heb je enig idee hoeveel tijd, diesel en plastic erin gaat zitten? Om nog maar niet te spreken over eventuele mankementen aan de tractor. Als je met je ogen knippert ben je 500 euro kwijt aan reparaties, 2000-5000 is ook geen uitzondering.
Jij doet net alsof alle boeren slapend rijk worden met deze droogte, maar geloof mij, voor ons is het net zo kl*te als voor de paardenhouders. Ik zou niets liever willen dan een goed jaar met voldoende balen en mijn schuren vol, want je praat wel over onze broodwinning! Mocht je er echt van overtuigd zijn dat we oplichters zijn die bakken met geld verdienen over de rug van de paardenmensen (want zo kom je momenteel wel over) kom dan gewoon ff langs, praten we er ff over.