Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Andrea_ schreef:Ik heb eens gehoord dat je met BIOTEX de sokken en de staart van je paard goed mee schoon krijgt.
Ook vertelde ze mij dat je met de biotex de mok goed mee weg krijgt, wie is hier van op de hoogte?
Depende schreef:askazita schreef:koffiepoeder op openwonden zorgt er voor dat je geen witte haren krijgt.
Echt koffiepoeder? Is dat dan gewoon filtermaling of oploskoffie.
Ik gebruik op open wonden eigenlijk altijd wel 'reguliere' medicijnen of helemaal niets. Daar wil ik geen risico mee lopen.
juliomariner schreef:Het lijkt me dat je daar alleen een forse ontsteking van krijgt.
Wat zou u ervan vinden als ze in het ziekenhuis bij u koffiepoeder ineen wond zouden strooien. Lijkt me dus een slecht advies
askazita schreef:dit stond nog het oude topic :
Rubberen laarzen laten glimmen met zonnebloemolie en haarlak overheen spuiten
ls je paard niet helemaal lekker is, geef hem dan 1 of 2 wilgenbladeren.. Die werken als een soort aspirine.
Dorienn schreef:askazita schreef:dit stond nog het oude topic :
Rubberen laarzen laten glimmen met zonnebloemolie en haarlak overheen spuiten
ls je paard niet helemaal lekker is, geef hem dan 1 of 2 wilgenbladeren.. Die werken als een soort aspirine.
in wilgen zitten inderdaad planthormonen die als asperine werken. Echter zitten deze dacht ik het meeste in de schors van de wilg. Met 2 blaadjes kom je niet toe om voldoende werking te hebben alleszins
Andrea_ schreef:Wat ik ook nog weet is het volgende:
Leg een stuk berkenstam (dat is van de boom met witte schors) in de stal voor op te knabbelen en om verveling tegen te gaan.
Ze eten hiervan de witte schors op, dit zou nl ontstekingsremmend werken.
ismy schreef:Andrea_ schreef:Ik heb eens gehoord dat je met BIOTEX de sokken en de staart van je paard goed mee schoon krijgt.
Ook vertelde ze mij dat je met de biotex de mok goed mee weg krijgt, wie is hier van op de hoogte?
ik doe dat altijd op een paard met mok als ik wedstrijd heb. Of het goed is weet ik niet maar het prikt niet. Mok is wel opgehouden idd.
Lieshorses schreef:wat is biotex?![]()
Andrea_ schreef:Ik heb eens gehoord dat je met BIOTEX de sokken en de staart van je paard goed mee schoon krijgt.
ismy schreef:Andrea_ schreef:
ik doe dat altijd op een paard met mok als ik wedstrijd heb. Of het goed is weet ik niet maar het prikt niet. Mok is wel opgehouden idd.
Doe je dat dan in poedervorm erop , of gemaakt tot een sopje?
juliomariner schreef:webster543 schreef:Dat is juist de bedoeling... Paarden hebben de neiging om te weinig te drinken in de winter... Suikerwater bevriest trouwens even snel als gewoon water.
Te veel zout is niet gezond en suikerwater bevriest minder snel dan gewoon water. Lees de natuurkunde boeken er maar op na.