runningkawa schreef:Ja hoor, is mogelijk
Tenminste bij mijn DA, heeft hij eens gezegd
En kan me niet voorstellen waarom andere dat dan niet doen, als je maar betaald lijkt me
Lijkt mij ook... zolang je ervoor betaald doen DA (bijna) alles.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperPepeijn"]zeg snotneus, hoe durf jij te zeggen dat ik iets wil verdienen aan de dood van mijn paard.
[quote="xtostarlight schreef:ik ook oneens!
sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik typisch zo'n uitspraak van het voor slachten opnemen.
SuperPepeijn schreef:als in de loop van dit topic me 1 ding duidelijk is geworden, is dat een hoop mensen het nog niet goed overdacht hebben.
runningkawa schreef:Citaat:Geld krijg ik wel van de verzekering hoor
Heb je dat dan altijd te beslissen wat er met je paard gebeurd als je hem verzekerd hebt?
Kunnen die je niet verplichten hem naar de slacht te doen, doe je dat niet krijg je geen geld?
Dit omdat ze er zo ook nog iets aan overhouden, met inslapen niet.
Karina schreef:Wiens grootste bezwaar tegen slachten is dat je dier wordt opgegeten moet eens even neuzen op de site van de rendac wat er met het kadaver van je ingeslapen paard gebeurt...
"Slachtbijproducten en kadavers worden achtereenvolgens gebroken, gepasteuriseerd en gesteriliseerd. Daarna vindt het indampen, drogen en scheiden in meel en vetten plaats.
kadavers vormen samen met de slachtbijproducten het dierlijk restmateriaal. Rendac verzamelt en verwerkt dit dierlijk restmateriaal op een juiste en verantwoorde wijze tot nuttige grondstoffen voor de mengvoeder-, honden- en kattenvoer- en meststoffenindustrie. "
Mengvoeder mag even niet, maar honden en kattenvoer wordt ie dus wel.
SuperPepeijn schreef:ik dacht dat op het moment dat je het verzekerde bedrag uitgekeerd krijgt, het paard feitelijk eigendom wordt van de verzekering. deze brengt hem dan naar de slacht.
SuperPepeijn schreef:ik dacht dat op het moment dat je het verzekerde bedrag uitgekeerd krijgt, het paard feitelijk eigendom wordt van de verzekering. deze brengt hem dan naar de slacht.
SuperPepeijn"]je kan meer naar onder een quote lezen van een site. verder heb ik al deze info gekregen na een lang gesprek met de chef medische dienst bereden politie a'dam. iemand die meer paarden tot hun einde begeleid heeft, dan jij gezien hebt, waarschijnlijk.
[quote="MarianneR schreef:Enneh...hoe weet JIJ dat, SP? Een verdoving is niet alleen spierverslappers hoor. Ik denk zelf niet dat ze helemaal aan het flippen zijn vanbinnen. Volgens mij krijgen ze dat niet eens meer mee...zijn ze dan al tever weg om het te beseffen.